Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Akkurat, slik er det her også, men når han først har formatert den etter re-install, så funker disken fint. Før format så vil den slette alt på den:) Windows er merkelig noen ganger.

Hva skjer med denne førsteposten?

Det var da et merkelig sitat å komme med i denne tråden. :wee:

Førsteposten er oppdatert, jeg vil gi den litt mer kjøtt på beina, men måtte bare få ut noe da det kom forespørsel om å få til en mer treffende førstepost. Problemet er at området er stort og det tar tid å få ned noe fornuftig. Vil utvide med litt mer om de forskjellige typene øl, når jeg bare får anledning. Skriver jeg noen ord hver dag, så går det jo fort å få til noe av verdi.

Red.: Ser nå at det har skjedd noe veldig rart her ja! WTF!? Det er mods som har satt meg som OP og limt inn den teksten. Skal se om jeg finner utkastet mitt og endre teksten i posten.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skotske bryggeriet Brewdog, har per tiden rekorden med 41abv.

Sink the Bismarck er 41 %, men End of History er 55 %

Ellers veldig bra

For å pirke litt så har du konsekvent glemt % foran alle abv i førsteposten ;)

Makan til mas da! :wee:

Dette rettes umiddelbart.

Lenke til kommentar

Bra post, Nikka!

Plukket forøvrig med meg litt fra polet nå sist. Siden Brooklyn IPA var ganske kurant la jeg Brown Alen deres i handlekurven.

Tenkte også å prøve industri-cider og derfor tok jeg med meg en Strongbow. Har prøvd to "skikkelige" cider som fremstår mer som ett håndtverksprodukt mens Strongbow er industribrygg.

Dette er bare for å sammenligne med den kvalmende søte cideren som selges her i Norge. Anbefaler hvertfall Dunkertons Premium Organic Cider fra polet hvis dere er interessert i å prøve en "skikkelig" cider.

Lenke til kommentar

Strongbow er ikke den mest spennende cideren, det er jeg enig i, men den er en verden av forskjell fra norsk og svensk cider. Nå som det skal bli lov for småprodusenter å selge direkte blir det kanskje mulig å få tak i norsk kvalitetscider også, det lages mye godt rundt omkring på gårdene i Hardanger, men de har bare ikke hatt lov til å selge det.

Jeg vil også anbefale Comte Louis de Lauriston Cidre Brut De Normandie fra polet. De hadde den lagrede utgaven før, den var enda bedre, men den vanlige er også bra.

Lenke til kommentar

Carlsberg Jacobsen Dark Lager. Riktignok ikke en ale, men en pils. Av mer avanserte øl er vel Nøgne Ø: Brun noe i samme gata (men mye bedre imo.) :)

Takk, men jeg var ute etter en slik tydelig karamellsmak som sitter lenge. Jeg ser at Jacobsen Dark Lager lages av blant annet karamellmalt, men jeg merker ikke så mye til det. Bare mine smaksløker som ikke er optimale?

Lenke til kommentar

Carlsberg Jacobsen Dark Lager. Riktignok ikke en ale, men en pils. Av mer avanserte øl er vel Nøgne Ø: Brun noe i samme gata (men mye bedre imo.) :)

Takk, men jeg var ute etter en slik tydelig karamellsmak som sitter lenge. Jeg ser at Jacobsen Dark Lager lages av blant annet karamellmalt, men jeg merker ikke så mye til det. Bare mine smaksløker som ikke er optimale?

Hvis du er ute etter en tydelig karamellsmak bør du prøve Innis & Gunn. Omtrent så nærme en fløtekaramell en øl kan komme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...