Sodd Ball Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har ikke smakt mange juleøl, men noe uenig med at Jacobsen vant over Brewdog. Brewdog sin smakte jo faktisk jul, det synes ikke jeg Jacobsen sin gjorde. Og med tanke på at det er et juleøl bør det jo smake og lukte av noe typisk "julete". Selv om Brewdog sitt luktet såpeaktig smakte det jo veldig godt av pepperkaker og gløgg. Det kunne vel ikke blitt stort mer jul enn det? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 @Vice: Hverken eller...hehe. "There Is No Santa" finnes på min lokale Rema1000 (i Lillehammer), men jeg har ikke sjekket på polet. Slik jeg forstod det på NikkaYoichi skal den være på vei inn i polets sortiment, da i en sterkølutgave (8,4%?), men det kan godt være de ikke har fått den inn ennå. "Santa Paws" er en annen øl. @Palme: Er "Santa Paws" også en stout? Jeg klarer ikke å oppdrive "There is no santa", jeg er ganske sikker på at dette er butikkutgave og at den IKKE dukker opp på polet. Santa Paws har jeg bestilt, men enda ikke fått. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg begynner å tenke at det er så enkelt som at den sterkølutgaven av "There Is No Santa" som jeg leste om egentlig er "Santa Paws". På papiret ville jo de to være mistenkelig like... Nå finner jeg heller ikke igjen den siden hvor jeg har det med to utgaver fra, og andre sider jeg har sjekket lister kun opp butikkutgaven. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Jeg begynner å tenke at det er så enkelt som at den sterkølutgaven av "There Is No Santa" som jeg leste om egentlig er "Santa Paws". På papiret ville jo de to være mistenkelig like... Nå finner jeg heller ikke igjen den siden hvor jeg har det med to utgaver fra, og andre sider jeg har sjekket lister kun opp butikkutgaven. Jeg _tror_ også det. Det har seg nemlig slik at smakskarakteristikkene virker uforskammet like, så vidt jeg kan huske fra noe jeg leste for en stund siden. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Her er omtalen av testen og her er resultatene fra juleølsmakingen jeg var på.. Interessant! Ingen enorme overraskelser bortsett fra Atna fikk høyere poengsumm enn Julesnadder - som ER en mye bedre øl (men nok om mine subjektive meninger). Godt å se at andre er enige med meg i at Hansa har levert et utrolig dårlig juleøl i år. Julebrygget til overnevnte burde derimot så absolut vært med i testen da dette er et ganske ok undergjæret brygg, og utvilsomt bedre enn Grans/Ladegaard sitt juleøl. Reagerer også litt, sammen med andre i kommentarfeltet, på at dere fikk ølet servert i små plastglass. Økonomisk kan det nok forsvares, men det er liten tvil om at både smaken og opplevelsen blir en helt annen når man får servert de hellige dråper i et lite plastglass vs. et rent ølglass. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 ...dere fikk ølet servert i små plastglass The horror! Dette blir kanskje litt å spore av, men hva slags ølglass foretrekker folk? Og er et ølglass et ølglass, eller spiller utformingen mye rolle for smaken? Ser jo at en del øl, særlig hveteøl, ofte serveres i en egen type glass. Personlig har jeg fått noen glass med stett (flamin' gay ) i gave som jeg liker veldig godt: http://www.flust.no/kjoekkenutstyr/servise/rosendahl-grand-cru/rosendahl-grand-cru-oelglass-2pk/ Kan sitte med øl'en i hånda uten at den blir varm. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 ... Dette blir kanskje litt å spore av, men hva slags ølglass foretrekker folk? Og er et ølglass et ølglass, eller spiller utformingen mye rolle for smaken? Ser jo at en del øl, særlig hveteøl, ofte serveres i en egen type glass. ... Jeg har en 6 - 7 forskjellige ølglass jeg veksler på å bruke til de forskjellige øltypene jeg drikker. Mest brukt blir nok mine Augustinglass fra Hadeland Ellers har jeg noen hveteølglass(erdinger og weihenstephaner), ettpar gobletter(leffe og westmalle) til misc belgiere og noen vanlige pint-glass (Guinness, K.Kenny ol.) dersom jeg er i humør for det. Eneste jeg savner er en skikkelig "sniffer" til de litt ekstremalkoholsterke ølnene, men cognac glass er en fin erstatning inntil videre. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Jeg holder meg til augustiner fra Hadeland til det aller meste av øl - når det kommer til de alkoholsterke så bruker jeg glencairn. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg er ikke så innmari fin på det, men drikker fra enten 0,5/pint glass med ølmerkelogoer på som har blitt samlet (les: stjålet fra puber) opp igjennom årene eller 0,36 glass av denne typen. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 jeg liker de hveteølsglassene eller de tjukke "muggeaktige" med hanke(ikke sikker på hva de kalles) dette fordi det er de jeg har og ingen annen grunn Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Fin utsikt... se på alt det ølet, da! Min favoritt, blandt mange, er belgiske Satan Gold Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg er ikke så innmari fin på det, men drikker fra enten 0,5/pint glass med ølmerkelogoer på som har blitt samlet (les: stjålet fra puber) opp igjennom årene eller 0,36 glass av denne typen. Et sted hjemme hos mine foreldre ligger forhåpentligvis min samling med ølglass, mesteparten kjøpt når Mekka hadde sin World of Beer. Det er et par flyttinger siden jeg så dem sist, så det kan like gjerne hende at foreldrene mine i all stillhet har kastet dem. Ikke vet jeg. Her i Belgia er det er utvalg forskjellige ølglass å ta av. Jeg bruker for det mest Grimbergen goblets, men har også et nordlandspils-glass og to EC-dahls med stett samt en solid keramikkmugge jeg kjøpte på Olde Hansa en gang i tiden... Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Har et par vanige halvliterglass med stett ( http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=609593 ), to erdingerglass og en goblet til div belgisk. Noen som samler på ølflasker forresten? Har kommet opp i 62 ulike ølflasker så langt. Alle er tomme selvsagt. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) ... Noen som samler på ølflasker forresten? Har kommet opp i 62 ulike ølflasker så langt. Alle er tomme selvsagt. Såklart, men tomme er de ikke Ølkjelleren (som i mangel på kjeller er et kaldt skap på kjøkkenet) min teller vel en ca. 50 - 60 flasker nå. Tomme flasker går til gjenvinning. Har heldigvis en glasskontainer like utenfor leiligheten. Endret 30. november 2010 av Palme Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Paradox Isle of Arran var nydelig! Overraskende lettdrikkelig og god munnfølelse. Når du ser fargen tenker du med en gang at det kommer til å bli en tung drikk, noe den ikke er. God sterk maltsmak med den typiske humlefokusen til Brewdog. Jeg er nok ikke erfaren nok til å plukke opp noe whisky-smak fra lagringen, men den gjør sikkert jobben sin. Anbefales! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Ikke-norsk brygg blir et litt stort prosjekt å begynne på. Norske favoritter: Frydenlund (vanlig grønn) Hansa Premium Arendals pils Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Arendalspils smakte jeg óg her en dag. Meget godt, noen som vet om man kan skaffe det i Trondheim? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Da var det kjøpt inn litt mer snacks. Kjøpte Nøgne Øs Underlig Jul, Frydenlund Juleøl, Hansa ekstra vellagret julebrygg (polutg.) og Santa Paws. Har desverre ikke funnet Nøgne Ø Julesnadder i butikkene, noen som har funnet den? Har jo fått mye skryt i tester av juleøl i butikk-klasse. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har sett Julesnadder på "Meny". Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har sett Julesnadder på "Meny". Noen som har sett den i Bergen? Var innom både Meny Bystasjonen og Lerøy Mat på Galleriet og de hadde den ikke, og de er vel de i sentrum som har best utvalg av butikk-øl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå