the_last_nick_left Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Noen betraktninger etter juleølsmaking: Blindsmaking er vanskelig! Ikke kast bort pengene på butikk-juleøl, de blir for tynne og ubalanserte.. Nøgne Ø Underlig Jul er underlig.. Nøgne Ø God Jul tjener voldsomt på lagring. 2010-utgaven luktet fjøs og smakte ikke godt, 2009-utgaven var en av de beste.. Brewdog Santa Paws er veldig rar.. I og med at vi smakte blindt og samlet sammen notatene har jeg ikke detaljer om de vi smakte, men et inntrykk jeg sitter igjen med er at det var veldig forskjellig, noen likte det ene og noen likte det andre, så prøv deg frem og finn ut hva du liker selv. Ikke stol for mye på andres preferanser. Ellers kommer det en reportasje om det i dn.no om ikke så altfor lenge.. Endret 25. november 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Achso! Det kosta meg 5000 å stikke innom polet i går. =( Jeg må tilbake i dag også, for ja, jeg må jo ha Paradox også. Oioi, slått på stortromma skjønner jeg. Regner med at du legger ut litt smaksinntrykk her etter hvert Tenkte ellers jeg skulle dure ned på polet en tur selv i løpet av helgen for å se hva de har å by på. Er særlig interessert i å få testet polutgaven av There Is No Santa siden butikkutgaven så absolutt falt i smak. Og det er vel på tide jeg får snust litt på de andre fra BrewDog også. Må også ærlig innrømme at jeg har frekventert ølsortimentet til polet altfor lite Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er det bare jeg som er fryketlig dårlig til å lete eller snakkes det i ørska her i tråden? Jeg finner ikke snurten av noen "There is no Santa" på polet. Men derimot "Santa Paws" finner jeg?? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Santa Paws er i likhet med There is no Santa brygget med ristede kakaobønner og ingefær, bare høyere alkoholinnhold. Jeg personlig synes ikke det var all verdens, men skottene skal ha for å lage et helt unikt juleøl. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) @Vice: Hverken eller...hehe. "There Is No Santa" finnes på min lokale Rema1000 (i Lillehammer), men jeg har ikke sjekket på polet. Slik jeg forstod det på NikkaYoichi skal den være på vei inn i polets sortiment, da i en sterkølutgave (8,4%?), men det kan godt være de ikke har fått den inn ennå. "Santa Paws" er en annen øl. @Palme: Er "Santa Paws" også en stout? Endret 26. november 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Palme Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Det er en stout, men siden den er laget med urter og krydre blir den ikke klassifisert som en ekte stout. Men joda, det er en stout. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Plukket med meg litt rusk og rask fra butikken i dag. Ikke så veldig spennende men da både Tuborg Juleøl og Hansa ekstra vellagret julebrygg gjorde det godt i butikk-øl testen tok jeg med meg en av hver. Fant desverre ikke Nøgne Øs Julesnadder i butikkene, men satser på å finne den før jul. Ellers.. tok jeg også med meg en Pokal, dette for å "teste" billig-ølet som er der ute. Fant en liste over de plassene og prisene som føres for dette. Dere lurer sikkert på hvorfor jeg poster noe slikt, men som sagt tidligere er det litt for morro skyld og litt for å se hvordan det billigste av det billigste ølet faktisk smaker. Endret 26. november 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Tror det var på ICA jeg så Kompils Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Har sett kompils på Rema. Rema fører Grans. Edit: Når jeg tenker meg om så var det faktisk på Ica jeg kjøpte det den ene gangen jeg smakte det. (Og det er trolig heller ikke Grans som lager det)) Endret 27. november 2010 av Vice Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Kompils er da vitterlig ikke Grans? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Kompils får man vel på Rimi? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Litt øl drikking på meg i kveld. Begynte med Pokal, som var lyst, lett og forholdsvis tamt. Men da god smak er ikke noe jeg forventer å finne i disse ølene, så er det heller hvor drikkelig de er, det står på. I denne sammenheng vil jeg si den har en litt kjip ettersmak, men ellers kan jeg se for meg at den kan funke. Omtrent på likt nivå med Grans Bare, litt usikker hvilken som er mest drikkbar. Neste på listen min er da Seidel og Kompils, da før kanskje Tuborg til slutt. Sistnevnte har jeg ikke drukket på en stund så det kan bli interessant. Hva synes øl-folket her inne om Tuborg Grøn? Ellers.. beveger meg litt opp i kvalitet og pris med Ladegaards juleøl. Fin mørk farge på ølet og litt søt, men grei smak. Det jeg sitter igjen med etter denne er at den smaker godt, men har litt tynn smak for å være et mørkt øl. Vet ikke hvem som har Kompils, men det lages ikke av Grans i hvertfall. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Sitter her og drikker Lysholmer Double Ice. Et lyst og lettdrikkelig øl. Opplever det som friskere enn vanlig Ringnes, og også med mindre bitterhet. Blir kjedelig i lengden og som øl for smaksopplevelsen blir det for tamt. Alikevel er det et greit øl hvis man kun skal ha et par pils. Endret 26. november 2010 av Liquidkey Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Kompils får man vel på Rimi? Ja, mener det. Rimi og Ica. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er temmelig sikker på at det er Hansa Borg som har Kompils. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 kobanyai <3 har lite med jul å gjøre, men hvem bryr seg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Au au, trekker tilbake mine Kompils & Grans påstander..Vet ikke hvor jeg fikk assosiasjonen fra men, innser nå at den uansett ikke var det jeg trodde i første omgang. Vet fortsatt ikke hvem som lager "Kompils", men det er en øl som går rett i glemmeboka for min del. Når det gjelder øl som går ikke går rett i glemmeboka, men derimot rett i vasken, så stiller Brewdog igjen sterkt. "There is no Santa" var rett og slett avskyelig. Trolig den verste ølen jeg har smakt noensinne. Bittert,kvalmt,ekkelt,kjipt etc. Jeg tvang meg gjennom en halv flaske av dette skvipet før jeg innså at dette hørte bare hjemme ett sted: I utslagsvasken. Beklageligvis kjøpte jeg to flasker av denne driten, men klarte utrolig nok å lure en kompis til å konsumere den andre flasken. Heldigvis startet jeg kvelden med noe skikkelig godsaker: "Delirium Christmas". En flott Belgisk trippel som enhver entusiast kan erkjenne Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Fikk smake corona med lime i dag. Fysj! At det går an å like det der? --- Forøvrig, så merker jeg at vanlig øl ikke er det samme lenger. Har vært borti diverse øltyper med litt mer smak, og tømt noen flasker med god whisky - og plutselig så er vanlig øl blitt direkte kjedelig. Å utvikle smaksløkene er dyrt. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Fikk smake corona med lime i dag. Fysj! At det går an å like det der? Skjønner ikke hva som er så hipt med dette ølet. En flaske koster hva, 25-27 kroner? Er jo like greit å gå innom polet og kjøpe noe langt bedre til tilsvarende pris synes nå jeg. Spesielt merkelig er det at folk hamstrer dette ølet når de er over grensa, der det lønner seg mest å kjøpe det som er alt for dyrt, eller er vanskelig å få tak i her hjemme. Sist jeg var på systemet sto folk i kø for å få med seg kasser med Corona. Fint for meg da, som fikk resten av butikken for meg selv.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Her er omtalen av testen og her er resultatene fra juleølsmakingen jeg var på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå