Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpnet akkurat en BrewDog: There Is No Santa.

Hvor har du fått tak i den? Den var ikke på bestillingsutvalget og ei heller i slipplistene november/desember. Varenummer er du snill.

Lokale Rema'n. Dette var som sagt butikkvarianten på 4,7% og ikke pol-utgaven.

Achso! Det kosta meg 5000 å stikke innom polet i går. =( Jeg må tilbake i dag også, for ja, jeg må jo ha Paradox også. :p

Lenke til kommentar

Smakte Lervigs "Grusomme Pilsner", "Kanskje verdens ondeste øl" her om dagen. Den var ikke grusom slik det sto på boksen, men veldig anonym, kjedelig og karakterløs. Om jeg vil drikke et kjedelig øl kan jeg like gjerne ta meg en Ringnes eller Tuborg. De vinner jo på pris...

Lenke til kommentar

Endelig er det jul igjen og Nordlandspils juleøl (blå 0,5 boks) er tilbake. Er det noen her som liker juleøl og ikke har smakt den vil jeg absolutt anbefale den. Helt nydelig, spesielt til mat.

Skal skjekke den ut. har så langt kun fått smakt Lundetangen Juleøl og Hansa Julebrygg, men de faller så absolutt i smak.

Lenke til kommentar

Plukket med meg en Ladegaards Juleøl fra jobb i dag, blir vel drukket på fredag

Forøvrig interessert i hvilke Rema-butikker som tar inn Brewdog. Jobber selv på en forholdsvis stor Rema der ølutvalget absolutt har komt seg, men Brewdog har vi desverre ikke. :p

Apertif.no har testet juleøl.

Som i fjor er det kraftpakken Nøgne Øs Julesnadder som topper denne listen. Blant øl inntil 8 prosent er Ægirs Julebrygg best, Og i klassen aller sterkest, er det sågar fjorårets utgave av Nøgne Ø God Jul som skåret høyest. Årets utgave nådde ikke helt opp.
Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg kjøpt og smakt Brewdog/Paradox "Arran". Hadde stor tro på dette så jeg tok med meg 3 flasker. Lukten var veldig kaffeaktig, med søte undertoner. Smaken var også kaffeaktig med litt vaniljehint og en lett "varm følelse" på slutten. Heldigvis har Brewdog tatt seg mer sammen når de har laget dette, og ikke druknet all smak i humle, slik de vanligvis gjør med ølene sine, så dette ølet fremstår som mer avstemt og balansert smaksmessig sett. Når det gjelder Whiskydelen så er jeg litt usikker på effekten av denne. Jeg hadde aldri gjettet at dette var lagret på whiskytønner om jeg ikke hadde visst det på forhånd.

Alt i alt er ikke dette noe øl som jeg vil huske for fremtiden, og prisen på 69kr for en 0,33 var det ikke verdt. Skulle gjerne ha smakt "Smokehead" varianten da jeg tror den hadde passet meg bedre.

Men av alle Brewdog ølene jeg har smakt så er nok dette et av de bedre, og definitivt klasser foran feks. "Riptide".

Lenke til kommentar

Skal på juleølsmaking på torsdag! :dribble:

Hadde juleølsmaking (eller, "drikke masse øl med "jul" i navnet"-kveld) sist fredag. Kjøpte en-to av hver av de det lokale polet hadde stående på gulvet midt i butikken (som var ca alle de som apertif testet i lenken over). Kjøpte dog bare de til 40 kroner og under, så jeg fikk ikke testet de mer "eksklusive" variantene.

Fra det jeg kan huske så var begge fra Aass ålreite, Fredrikstad var ålreit, Berentsens var også god.

Lenke til kommentar

Smakte også noe som heter "Hønefoss Brygghus Helt Gull". Dette ølet ga meg assosiasjoner til de ubehagelige minnene jeg har fra siste gang jeg smakte vørterøl for noen år siden.

En "ekkel søtsuppe" summerer opp min beskrivelse av dette ølet. Om jeg skal velge mellom dette og vørterøl så blir det nok vørterøl siden det vinner på pris.

Lenke til kommentar

Den fulle rapporten kommer i DN's vinguide, men jeg kan bidra med mine førsteinntrykk her også.

Achso! Det kosta meg 5000 å stikke innom polet i går. =( Jeg må tilbake i dag også, for ja, jeg må jo ha Paradox også. :p

Holdt meg såvidt under 1000 i dag, jeg, men nå har jeg sikret meg rikelig forsyning av '09-batchen av Nøgne Ø God jul. :new_woot:

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...