Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri sett det på polet, men det går sikkert an å be de om å ta det inn. Det finnes en butikkøl-versjon (4,5%) i Finland, så det kan nok være mulig for dagligvarebutikker å ta det inn og.

Jeg synes noe av moroa med det ølet er prisen. Det er en av de billigste, om ikke den billigste ølen man får tak i der borte, men har samtidig ålreit smak, noe som gjør det til et ypperlig "fest-øl".

Lenke til kommentar

Smakt litt Nøgne Ø og Brewdog i det siste.

Prøvde Brewdog Zeitgeist og Tactical Nuclear Penguin. Desverre ble de smakt under litt "omtåkete" omstendigheter, så husker ikke mye om hva det smakte... Men godt var det!

Nøgne Ø fikk jeg notert meg litt mer på, her var Wit og Bitter som ble inntatt.

Witen var veldig søt og med en veldig lett bitterhet på slutten.

Bitteren var selvfølgelig akkurat det, bitter. Aromaen minte meg mer om bær enn frukt, men smaken var mer fruktig og med en lang herlig bitterhet i smaken.

Nøgne Ø har jeg ikke smakt så mye på, men skal garantert prøve mer! :D

Lenke til kommentar

Skjenket nettopp i et glass Frydenlund bayer. God og fyldig. Får nesten assosiasjoner til bokkøl, men bayeren er på langt nær like mørk og mektig.

Edit: Nøgne Ø er som oftest knall. Ta deg en tur på en ordentlig kafé, evt. på polet, kjøp deg en IPA. Den har jeg bare gode erfaringer med. :)

Endret av frevild
Lenke til kommentar

Joa.. Men det kommer vel an på hva man er ute etter?

Er det bråk med spritdunstende nordtrøndere, vil jeg si Bamses er et svært godt alternativ.

Meeen nok om det. For å pense på rett spor: Bamses har sikkert Dahls. Dahls er et godt øl.

Og vips, så var vi tilbake til øltematikken.

Endret av frevild
Lenke til kommentar

Er mye drittøl i statene, men jeg jeg ble faktisk veldig glad i Yuengling Lager når jeg bodde der borte. Så om du skal bort dit, og sliter med å finne noe du liker som ikke er importert fra Europa anbefaler jeg den:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...