Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Da tok man en 0.33l flaske med Frydenlund bayer, helte i et 0.6l glass, og fylte opp til 0.6 med nordlandspilsner. Jeg drakk min foreløpig siste radiobayer for 2 år siden, så det er mulig at den har forsvunnet fra markedet etter den tid, men det skal jeg ikke uttale meg om...

Høres i beste fall eehmm.. spesielt ut, men det må jo selvsagt prøves!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, den er nok helt ny. Den har vært produsert tidligere, men da av et annet bryggeri og med en annen oppskrift. Navnet er det samme.

Fair enough. Jeg ville bare påpeke at merket ikke var helt nytt. Lurer på hva de putter i radiobayeren sin nå der i Narvik, når Frydenlund har sviktet dem...

Edit: Palme: Jeg synes personlig det var et hyggelig bekjentskap. Vanlig nordlandspils kan bli litt tråkig i lengden, og bayer hele kvelden hadde jeg nok ikke klart. Da var radiobayeren en vinner.

Ellers hadde de også julebayer, der juleølet ble blandet med sprit på samme måte. Vi hadde et fantastisk godt juleøl et år, fra Bodø aktiebryggeri. Det kan bli litt mye å bare drikke juleøl hele kvelden også, så da ble det blandet der.

Jeg har også hørt at dette kalles blandings på utesteder flere andre steder i Nord-Norge og Finnmark, men jeg har ikke gått aktivt inn for å finne ut av det. Vel verdt et forsøk i alle fall...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Hehe, ja :wee:

Hva med en "Car Bomb"?

1/2 shot Irish whiskey

1/2 shot Bailey's

1 pint Guinness

Noen av de oppskriftene med øl høres helt groteske ut. Apropos grotesk, jeg drakk en flaske med Desperados med tilsatt tequila-smak her om dagen. Den var I samme gate som Tuborg Lime. Fysj.

Lenke til kommentar

Hehe, ja :wee:

Hva med en "Car Bomb"?

1/2 shot Irish whiskey

1/2 shot Bailey's

1 pint Guinness

Noen av de oppskriftene med øl høres helt groteske ut. Apropos grotesk, jeg drakk en flaske med Desperados med tilsatt tequila-smak her om dagen. Den var I samme gate som Tuborg Lime. Fysj.

Og jeg som synes tuborg lime var ganske god... Jeg begynner vel kanskje å bli tøffel  :blush:

Lenke til kommentar

Og jeg som synes tuborg lime var ganske god... Jeg begynner vel kanskje å bli tøffel  :blush:

Neida, for all del, drikk det du liker :)

Jeg er generelt ikke så glad i veldig søtt øl, være det tilsatt smak eller ikke.

Noe som ligner Kilkenny og Guiness? Tja, Fullers har en porter som er ålreit. J.C Jacobsen Brown Ale har jeg fått anbefalt av bekjente, men har ikke fått mulighet til å teste den selv. Murphy's Irish Stout er jo alltids en klassiker, men jeg er ikke så innmari glad i den.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har kjøpt øl på Polet nå, men jeg slo til med TriplIpa, Left Hand Haystack Wheat, Nøgne Ø Saison, Westmalle Trapist, Haandbryggeriet Norwegian Wood. Og en Duvel, selvsagt

Et fint utvalg øl du har fått med deg, men kan ikke si jeg var så imponert over Saison, var litt tam etter min smak og Duvel er alltid like god. Gidder du å skrive litt om noen av disse ølene her etter du har drukket dem, eller?

Er det forresten Westmalle Dobbel eller Tripel?

Prøvde en Rise IPA (Er visst øko-øl) på Baran i går kveld. Helt grei og forholdsvis lett IPA, men var ingen spesiell høydare. Helt kurant med andre ord...

Lenke til kommentar

Prøvde en Rise IPA (Er visst øko-øl) på Baran i går kveld. Helt grei og forholdsvis lett IPA, men var ingen spesiell høydare. Helt kurant med andre ord...

Var en tur innom på lørdagen jeg også, og jeg tenkte å prøve noe nytt. Fikk da en IPA de hadde på kran(fikk ikke med meg i farten hva den het, men den hadde en grønn logo). Smakte absofruitly nothing. Tror ikke det var Rise IPA dog. Noen som vet hva det kan ha vært?

Ellers må jeg bare tipse om at Nøgne slipper Dark Horizon III nå i september slippet på polet :thumbup:

Lenke til kommentar

Smakte på "Midtfyns Bryghus Chili Tripel" igår og må si at det var en svært hyggelig affære. Ølet smakte fyldig og godt, en litt anelse syrlig. Men det beste var det lille hintet av chili som var tilsatt. Man fikk en varm krydret ettersmak etter hver slurk. Smakte et chiliøl for mange år siden, men det var en katastrofe da chilien tydeligvis var hovedingrediensen og ikke bare en svak aroma som i Midtfyns sitt øl. Jeg kan lett anbefale dette ølet til alle ølentusiaster som har lyst på en spennende ølvariant som skiller seg ut fra det meste annet.

Det som er negativt er den grove prisen. 75kr for 0,5 liter på polet. Men jeg kommer definitivt til å smake på dette ølet igjen nå og da.

Link til Vinmonopolet

Lenke til kommentar

znip

Var en tur innom på lørdagen jeg også, og jeg tenkte å prøve noe nytt. Fikk da en IPA de hadde på kran(fikk ikke med meg i farten hva den het, men den hadde en grønn logo). Smakte absofruitly nothing. Tror ikke det var Rise IPA dog. Noen som vet hva det kan ha vært?

Ellers må jeg bare tipse om at Nøgne slipper Dark Horizon III nå i september slippet på polet :thumbup:

Hmm, det kan hende det er Greene King IPA, tror de har hatt den en stund. Linky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...