Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

#100 var ganske god, men jeg må si at jeg sliter litt med øl med høy alkoholprosent, eller der hvor man kjenner smaken av alkohol godt.

Høres kanskje litt rart ut, men av og til blir det litt for mye, særlig når man har en halv liter å drikke. :)

Two Captains DIPA i morgen kveld regner jeg med. Noen av dere som har prøvd Imperial Brown Ale/IPA'en fra Nøgne Ø, og kanskje Pale Ale? Hvor mye forskjell er det på de bryggene i forhold til "originalene"? (Da også fra Nøgne)

Lenke til kommentar

sammen med chili, Rodenbach og noen andre.

Chili må jeg nesten smake på, til tross for dårlig tidligere erfaringer med "chiliøl". Regner med at jeg bestiller følgende idag:

Midtfyns Bryghus Chili Tripel

Samuel Smith's Winter Welcome Ale

Samuel Smith's Nut Brown Ale

Lenke til kommentar

100 er god den, har ikke skrevet noen notes om den, men jeg husker jeg syntes den var god, når det gjelder Two Captains så har jeg ikke smakt den enda, men den er bestilt, sammen med chili, Rodenbach og noen andre. Har ikke fått sms fra polet enda dessverre, men regner med at det kommer i morra. :)

Rodenbach? Hvilken da? Jeg kjøpte meg en Rodenbach her i Belgia, og det var da mixed fermentation. Altså, både gueuze og "vanlig" gjæring. Det begynner faktisk å bli flere av disse. Var på en ølfestival i Brugge for et par uker siden, og der var det flere blandingsgjærede øl.

Lenke til kommentar

Våget meg frempå å smakte en BrewDog - Nanny State 0.5% i går.

Noterte ned: Fin orange/bronsefarget, ganske bra med skum og duft; skikkelig humle. Smaksmessig var det litt tynt. Hint av sitrus og røyksmak bak i ganen, men totalt fraværende sødme gjør at det er noe som mangler. Synes Nanny State 1.1% hadde mer sødme og dermed var et mer balansert øl som smakte bedre.

Lenke til kommentar

Frydenlund Bayer er kommet i ny drakt - den produseres nå av E.C Dahls bryggeri i Trondheim. Oppskriften er noe endret siden sist og er utviklet av nettopp, vårt alles kjære trønderbryggeri.

Men den er nok ikke helt ny på markedet. Jeg vet at mens jeg studerte i Narvik så var den lokale spesialiteten Radiobayer. Da tok man en 0.33l flaske med Frydenlund bayer, helte i et 0.6l glass, og fylte opp til 0.6 med nordlandspilsner. Jeg drakk min foreløpig siste radiobayer for 2 år siden, så det er mulig at den har forsvunnet fra markedet etter den tid, men det skal jeg ikke uttale meg om...

Lenke til kommentar

Plukket med meg en flaske #500 fra Nøgne Ø her forleden. Imperial IPA. Ikke ille, men dog noe unik på smak. Litt for sterk i alkoholprosent i forhold til øllet, men god ellers.

Edit: Byttet den ut med en Two captains. Den er neste ut. Noen som har smakt begge mot hverandre?

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Frydenlund Bayer er kommet i ny drakt - den produseres nå av E.C Dahls bryggeri i Trondheim. Oppskriften er noe endret siden sist og er utviklet av nettopp, vårt alles kjære trønderbryggeri.

Men den er nok ikke helt ny på markedet. Jeg vet at mens jeg studerte i Narvik så var den lokale spesialiteten Radiobayer. Da tok man en 0.33l flaske med Frydenlund bayer, helte i et 0.6l glass, og fylte opp til 0.6 med nordlandspilsner. Jeg drakk min foreløpig siste radiobayer for 2 år siden, så det er mulig at den har forsvunnet fra markedet etter den tid, men det skal jeg ikke uttale meg om...

Jo, den er nok helt ny. Den har vært produsert tidligere, men da av et annet bryggeri og med en annen oppskrift. Navnet er det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...