Iceman #10 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Tok meg en iskald amstel etter å ha lagd og spadd sement i manger timer i varmen. MEGET godt! Lenke til kommentar
mahita Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 reds og miller er min favoritt men tror ikke reds selges i Norge Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Å skille smakene fra hverandre er det ikke alle som klarer. De fleste blir flinkere til det med trening, men langt fra alle har smakssanser som er i stand til det. Umm, litt usikker på hva jeg skal svare her, men..Ja...dog kan de fleste merke ekstrem og overdreven humle. Alle må uansett like lukten Endret 10. september 2010 av Vice Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Gleder meg til polet får inn Red Horizon og Two Captains i bestillingsutvalget Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Å skille smakene fra hverandre er det ikke alle som klarer. De fleste blir flinkere til det med trening, men langt fra alle har smakssanser som er i stand til det. Umm, litt usikker på hva jeg skal svare her, men..Ja...dog kan de fleste merke ekstrem og overdreven humle. Alle må uansett like lukten Du syntes du var morsom når du siterte deg selv og skrev mitt navn? Endret 10. september 2010 av Runar Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Du syntes du var morsom når du siterte deg selv og skrev mitt navn? Nei, særlig morsomt var det ikke. Var mer en hendig feil som gikk hus forbi Men for å få det litt ontopic igjen: Smakte faktisk den nye Frydenlund Bayer for noen uker siden, da den visstnok ble servert på Øya-festivalen. Merket dog ikke at det var et øl jeg ikke hadde smakt før, så det er jo egentlig ikke spesielt positivt. Endret 10. september 2010 av Vice Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal muligens innom Trondheim Mikrobryggeri i kveld. Hvilke av sortene deres er best? Hørt mye snakk om IPA'en, men forslag til andre mottas med takk. Og sånn forresten pleier det å være veldig fullt på Den Gode Nabo på lørdags kveld? Lurte på å kanskje stikke innom begge plassene.. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 På TMB anbefaler jeg å kjøpe en "sampler" av hver øl. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Eller du kan kjøpe "snitt", som er 0,33. De har ikke så mange, så om du tåler litt og har litt tid får du sikkert smakt de fleste. Jeg tror nok jeg likte Trondhjemspils, Amber og Stout best. EDIT: Forøvrig anbefales burgeren deres ^^ Endret 11. september 2010 av Aak1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Eller du kan kjøpe "snitt", som er 0,33. De har ikke så mange, så om du tåler litt og har litt tid får du sikkert smakt de fleste. 0,33 er et "glass" . "Snitt" er mindre enn et glass, dvs. 0,25. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Skal muligens innom Trondheim Mikrobryggeri i kveld. Hvilke av sortene deres er best? Hørt mye snakk om IPA'en, men forslag til andre mottas med takk. Og sånn forresten pleier det å være veldig fullt på Den Gode Nabo på lørdags kveld? Lurte på å kanskje stikke innom begge plassene.. Jeg liker bitteren, porteren og stouten best på TMB. DGN kan være veldig fullt på lørdager, så du bør komme deg dit før klokka 10, hvis du ikke vil stå. Det er min erfaring. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Eller du kan kjøpe "snitt", som er 0,33. De har ikke så mange, så om du tåler litt og har litt tid får du sikkert smakt de fleste. 0,33 er et "glass" . "Snitt" er mindre enn et glass, dvs. 0,25. Ikke i følge hjemmesiden deres. Mulig den ikke er oppdatert da.. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Fikk desverre veldig lite tid på TMB og rakk ikke å dra innom DGN på lørdag, men jeg får ta det igjen en annen gang. Fikk smakt IPA'en og Amber ale i sampler-utgave på TMB og førstnevnte var en litt annerledes IPA, men god, og sistnevnte var også god, men var ikke så særpreget. (Nå bedømte jeg kun ut ifra en en liten sampler og ikke snitt eller større, så vurdering er nok ikke helt 100%) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ikke i følge hjemmesiden deres. Mulig den ikke er oppdatert da.. Oida, litt pinlig at de ikke har helt orden på slike begrep når de er innenfor bransjen selv, men vi får satse på at det rett og slett bare er en menyglipp fra deres side. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Eller du kan kjøpe "snitt", som er 0,33. De har ikke så mange, så om du tåler litt og har litt tid får du sikkert smakt de fleste. 0,33 er et "glass" . "Snitt" er mindre enn et glass, dvs. 0,25. Ikke i følge hjemmesiden deres. Mulig den ikke er oppdatert da.. Det har nå alltid vært slik at et glass er 0,33 - mens snitt er 0,25. Problemet er bare at her i Trøndelag så er 0,33 som snitt et innarbeidet uttrykk, enten det er feil eller ikke. Jeg ble feillært til å tro at et snitt er 0,33 selv, den gangen jeg jobbet i utelivsbransjen og ble rettet på dette for ikke så lenge siden i denne tråden. Jeg har nå heldigvis lært meg det riktige begrepet. Har også sjekket dette med andre kilder og fått dette bekreftet. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Smakte på Red Horizon fra Nøgne for første gang nå i helgen, og du verden for en smaksopplevelse. Du merker godt at det er 17%, men alikevel er det et utrolig fruktig og velbalansert øl. Og siden det nå er tilgjengelig i bestillingsutvalget blir det nok ikke lenge til neste plaske poppes. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Fint å vite EDIT: Rettet til Nikka, altså. Endret 13. september 2010 av Aak1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Smakte på Red Horizon fra Nøgne for første gang nå i helgen, og du verden for en smaksopplevelse. Du merker godt at det er 17%, men alikevel er det et utrolig fruktig og velbalansert øl. Og siden det nå er tilgjengelig i bestillingsutvalget blir det nok ikke lenge til neste plaske poppes. Har de endelig sluppet den nå?! Jeg har gått og ventet på dette LENGE! Jeg har mast på polene her i byen. Jeg var så heldig å få smake denne og en annen, som hvis den ikke er sluppet - fortsatt er påbelagt taushetsplikt, for en god stund siden. Jeg skal innom polet i dag altså. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jupp, det er vel en to uker siden nå(1. sept). Denne ble vel sluppet sammen med #500, Sweet Horizon og Two Captains(en heerlig IPA). Løp og kjøp Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Sweet Horizon er NICE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå