WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Heineken er klar favoritt Corona kommer nok på 2. plass, mest pga. prisen. Endret 13. juli 2007 av WIP-Slettes-Gh79d3mO Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 men må jeg drikke noe så går det i Corona eller Budweiser. Hvorfor MÅ du drikke det? Favoritten her er Lysholmer Ice tror jeg det heter. Ølet er fryst ned 2 ganger for å få en frisk smak på det. Veldig sommerlig og friskt. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Akkurat nå sitter jeg å nyter en budweiser, ah vidunderlig Budweiser Arctic strongbow Corona er også godt, men det er for dyrt og det er en jentedrikk Vanlig festdrikking så går det mest mack og ringnes Endret 13. juli 2007 av zyfah Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Kanskje litt fy-fy å kun ha ett merke fra Hansa (Heineken) iom at jeg jobber der, menmen 9067704[/snapback] Er det Hansa som brygger det Heineken som selges i Norge? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Ja, det tappes på lisens fra Heineken.. (Eller "under supervision of Heineken" som det står...) Men det gjelder kun Heineken på boks da, Heineken glass flaskene importeres fra det ordentlige Heineken bryggeriet i Nederland. Endret 13. juli 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Med tappes, mener du da at dere får ølet fra Nederland, men tapper det på boks. Eller at dere brygger det fra scratch? Endret 13. juli 2007 av Aldrack Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg har prøvd litt forkskjellige, og det kommer egentlig helt ann på åssen humør, vær, intensjon jeg har når jeg skal drikke øl. Må dog sies at Sol (meksikansk øl) er godt på en varm sommerdag. Rimelig lys, lite sødme og bitterhet, men litt mer fruktighet. Ellers så vil jeg si at Guinnes (Irsk øl) er kjempegodt. Veldig mørk og rik på smak. Kjempegodt etter mat, bare man ikke er FOR mett. Guinnes har også en dings inni kannen som utløser nitrogen og humle når boksen åpnes, for å skape svingninger sånn at den skal smake perfekt. Om dette fungerer slik det skal i praksis jeg jeg usikker på, men ølet smaker utsøkt hvertfall Endret 13. juli 2007 av Milt Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 men må jeg drikke noe så går det i Corona eller Budweiser. Hvorfor MÅ du drikke det? Favoritten her er Lysholmer Ice tror jeg det heter. Ølet er fryst ned 2 ganger for å få en frisk smak på det. Veldig sommerlig og friskt. 9069001[/snapback] Tenkte mer i retning av hvis jeg blir servert det på en grillfest da. Bare for å ta et eksempel. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Med tappes, mener du da at dere får ølet fra Nederland, men tapper det på boks. Eller at dere brygger det fra scratch? 9069894[/snapback] Brygges i Bergen svjv. Hadde det blitt sendt fra Nederland hadde de nok også tappet det på bokser der nede. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg har nettopp gølva en Corsendonk Pater, kjøpt i Belgia. Det er noe av det bedre jeg har smakt. http://en.wikipedia.org/wiki/Corsendonk Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Prøvde to nye øl for en liten stund siden. Var vel Atna bryggeri eller noe, og leskedrikkene het: - Mopedøl - Økologisk øl Mopedøl har 4,5% alkohol, du kan altså ikke kjøre moped etter å ha drukket dette, og var ikke så ille, litt sært, men ikke så ille. Men den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe det er dog navnet. Økologisk øl smakte faktisk nøyaktig det samme som såpe. Ikke anbefalt. 8883062[/snapback] Smakte dette "moteølet" i Stavanger etter mye snakk om det, var på en god snurr, så jeg tenkte å prøve det igjen. Det var godt, men det var litt uvandt den gang. Så, hva skal vi si? Fremdeles litt uvandt med ettersmaken. Ettersom jeg ikke kan de riktige ordene, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Det jeg lurer litt på, er om dette ølet er blitt så populært pga navnet. Hadde det vært like stor hype om det hadde hett "Leskøl" eller noe annet dumt? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Smakte no spansk importøl her om dagen. Det var ikke verdt den skyhøye prisen. Tror den het Estrella eller noe sånt. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Corona er beste, men Lysholmer er også veldig god. Den kan man drikke store mengder av uten å bli lei. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) eg må endre mitt svar her I HATE HANSA ULTRA.. damn eg e så lei det xD etter 4 liter på en kveld, så e det ikje godt lengre bare tanken makes me siiick.... EDIT: ikke en kveld, men 1 og en halv time! Endret 16. juli 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ja, jeg fikk en six pack i vareprøve av det en gang. Ga bort alle på en fest. (Etter å ha smakt på det.) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Går i Lundetangen, Kilkenny eller Aass Bayer for tiden når jeg har råa. Men bare et par om gangen da.. Lenke til kommentar
Estra Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Guinness <3 Cill Chainnigh (bedre kjent som kilkenny) Og ellers det meste irish stout med irish cream^^ Strongbow Fosters Magners funker også osv.. er ganske sær på detderre med øl.. Lenke til kommentar
Mathias? Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg er en 16 år gammel gutt alle kompisene mine drikker øl, men jeg har ikke begynt og like det enda. når begynte DU og drikke øl, vender du deg bare til det eller begynner det bare og smake godt etter hvert? Mvh mathias Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Du liker ikke øl, sier du? Ingenting å uroe seg for, det er jo fortsatt to år til du kan drikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå