Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå sitter jeg å nyter en budweiser, ah vidunderlig :)

Budweiser

Arctic

strongbow

Corona er også godt, men det er for dyrt og det er en jentedrikk :p

Vanlig festdrikking så går det mest mack og ringnes

Endret av zyfah
Lenke til kommentar

Ja, det tappes på lisens fra Heineken.. (Eller "under supervision of Heineken" som det står...)

Men det gjelder kun Heineken på boks da, Heineken glass flaskene importeres fra det ordentlige Heineken bryggeriet i Nederland.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt forkskjellige, og det kommer egentlig helt ann på åssen humør, vær, intensjon jeg har når jeg skal drikke øl.

Må dog sies at Sol (meksikansk øl) er godt på en varm sommerdag. Rimelig lys, lite sødme og bitterhet, men litt mer fruktighet.

Ellers så vil jeg si at Guinnes (Irsk øl) er kjempegodt. Veldig mørk og rik på smak. Kjempegodt etter mat, bare man ikke er FOR mett. Guinnes har også en dings inni kannen som utløser nitrogen og humle når boksen åpnes, for å skape svingninger sånn at den skal smake perfekt. Om dette fungerer slik det skal i praksis jeg jeg usikker på, men ølet smaker utsøkt hvertfall :D

Endret av Milt
Lenke til kommentar
men må jeg drikke noe så går det i Corona eller Budweiser.

Hvorfor MÅ du drikke det? :p

Favoritten her er Lysholmer Ice tror jeg det heter.

Ølet er fryst ned 2 ganger for å få en frisk smak på det. Veldig sommerlig og friskt.

9069001[/snapback]

Tenkte mer i retning av hvis jeg blir servert det på en grillfest da. Bare for å ta et eksempel. :)

Lenke til kommentar
Prøvde to nye øl for en liten stund siden. Var vel Atna bryggeri eller noe, og leskedrikkene het:

- Mopedøl

- Økologisk øl

Mopedøl har 4,5% alkohol, du kan altså ikke kjøre moped etter å ha drukket dette, og var ikke så ille, litt sært, men ikke så ille. Men den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe det er dog navnet.

Økologisk øl smakte faktisk nøyaktig det samme som såpe. Ikke anbefalt.

8883062[/snapback]

Smakte dette "moteølet" i Stavanger etter mye snakk om det, var på en god snurr, så jeg tenkte å prøve det igjen. Det var godt, men det var litt uvandt den gang.

Så, hva skal vi si? Fremdeles litt uvandt med ettersmaken. Ettersom jeg ikke kan de riktige ordene, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Det jeg lurer litt på, er om dette ølet er blitt så populært pga navnet. Hadde det vært like stor hype om det hadde hett "Leskøl" eller noe annet dumt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...