Evil-Duck Skrevet 6. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2010 Såg det hadde dukket opp noen nye øl på mega der jeg bor. dette var BrewDog øl med 2 forskjellige typer med navn Trashy Blonde og Alpha dog. noen som har prøvd de ? virket interessant , men gidder ikke kaste bort pengene mine om det er noe dritt Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 6. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2010 BrewDog oppfatter jeg som godt likt her i tråden. Trashy Blonde er min favoritt-øl som fåes i butikk, og IPA-ene og 77-lager står også meget høyt på lista mi over ikke-butikkøl. Kjøp begge og prøv! Men vær obs på at Alpha Dog skummer noe helt sinnssykt, så åpne over vasken eller vær rask med glasset Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Prøvde meg på en Kozel Dark (3.8%) i går og ble egentlig ikke skuffet. Fint skum, lite hint av saaz humle i halsen. Merket godt at det bare er 3.8% men sammen med litt honningmelon ble det en fin opplevelse. Ikke utenkelig at Mister Kozel Dark får seg en tur til i handlekurven min. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Såg det hadde dukket opp noen nye øl på mega der jeg bor. dette var BrewDog øl med 2 forskjellige typer med navn Trashy Blonde og Alpha dog. noen som har prøvd de ? virket interessant , men gidder ikke kaste bort pengene mine om det er noe dritt Titt litt lenger tilbake, jeg har skrevet ned smaksnotater på dem, jeg gidder ikke skrive dem ned ENDA en gang. Definitivt gode øl. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 BrewDog har godt øl ja, synd Polet har så "dårlig" utvalg på dem (hvertfall der jeg har sett), oftest kun Imperial Gonzo Porter og Snake Dog IPA de serverer. Men kanskje man skal til Mega da? Hva slags sort er Trashy Blonde og Alpha Dog? (Jeg tenker da på om det er IPA, Porter, Pilsner e.l.) Lenke til kommentar
Wavy77 Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 Personlig er jeg fan av Duvel. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 Hansa premium FTW Lenke til kommentar
William_S Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 Efes Pilsen, har rett og slett en deilig smak. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Var på Jacobs i dag i Bergen og fant ut at dei hadde Ægir! Deiligt! Kjøpte ein Blond Ale og nøyt sola. Åh, er så alt for godt og alt for dyrt. Fant og eit nytt øl på polet som falt i smak (nytt øl på mitt pol i alle fall.. ) Hesjeølet frå Haandbryggeriet, nam! Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 mmmmh.. Ægir... Blir nok en liten tur innom polet i dag og snapper med meg en Ægir IPA Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Var på Jacobs i dag i Bergen og fant ut at dei hadde Ægir! Deiligt! Kjøpte ein Blond Ale og nøyt sola. Åh, er så alt for godt og alt for dyrt. Fant og eit nytt øl på polet som falt i smak (nytt øl på mitt pol i alle fall.. ) Hesjeølet frå Haandbryggeriet, nam! Jacobs har svært mye forskjellig øl. Mener forøvrig at naboen pub har et respektabelt utvalg av øl. De tar inn litt etter hvert. Jeg var der i alle fall når jeg var hjemme i Bergen på juleferie, og inntok et bedre måltid mat (biff fylt med brie) med tilsvarende god drikke sammen med en kamerat. God mat, god drikke. KAn det bli bedre? Hesjeølet er også en av mine favoritter, men jeg har ikke sett så mange andre som setter like stor pris på det. Så det var jo kjekt at en ungpike som dem gjorde dette... Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Hva slags sort er Trashy Blonde og Alpha Dog? (Jeg tenker da på om det er IPA, Porter, Pilsner e.l.) Alpha Dog er red ale, Trashy Blonde er pale ale. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Trashy Blonde - "You know you shouldn't" Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Apropos, åpnet akkurat en flaske "Trashy Blonde" og fysj og fy. Den hadde en usedvanlig vond og plagsom bitter smak & ettersmak. Smaken var én ting, men da jeg kjente lukten av ølet ble det stopp. Det luktet noe som minnet om gammel sur melk. Denne gikk rett i vasken!! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Vice: Da kan vi konkludere med at du ikke liker bitterhumle. Jeg tror der er cascade og chinook som brukes i Trashy Blonde. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2010 Hvis folk her tar turen til Aalborg noen gang anbefaler jeg en tur innom The Wharf og John Bull Pub, og Søgaard's Bryghus. De to første har en intern konkurranse på gang om å ha flest mulig forskjellige øltyper. John Bull ledet sist jeg sjekket på antallet, men The Wharf har flere på fat (= bedre i mine øyne). Søgaard brygger sitt eget øl og har 4-5 ulike sorter. Maten der er dog crap - dere er herved advart Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 Vice: Da kan vi konkludere med at du ikke liker bitterhumle. Jeg tror der er cascade og chinook som brukes i Trashy Blonde. Det kan sikkert være saken, men det var egentlig lukten som satte meg helt ut, Det kan da ikke være meningen at ølet skal lukte sur gammel melk? Har smakt "Punk IPA" tidligere og det falt heller ikke spesielt i smak, men det var såvidt drikkbart og hadde ingen surmelks-lukt. Har en flaske Alpha Dog også som jeg skal prøve snart. Sålangt er det eneste som har imponert litt fra Brewdog det såkalte "Abstrakt 01" Men dette igjen var grusomt overpriset. Begynner litt å få følelsen av at Brewdog et litt slags "gimmick-bryggeri". Mye pga. av det evneveike tullpreiket de skriver utenpå flaskene sine. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Ølene til Brewdog er noget spesielle, årsaken er at det er et mikrobryggeri for ølelskere. De lager ikke ølbatcher på millioner av liter som smaker det samme hver gang. De lager heller ikke ølet for at det skal være billigst mulig og at "alle" skal like det. De lager det slik at de selv liker det. Jeg har personlig pratet med en av grunnleggerne og vært på foredrag med fyren - jeg kan skrive under på at fyren er stein hakke tullete og lidenskapelig opptatt av øl. Alle som jobber ved bryggeriet MÅ være med å brygge, før de får starte i den jobben de skal gjøre, enten det er regnskap, webdesign eller vaktmestere. Så å kalle det et gimmickbryggeri, det vil jeg ikke være med på. Lenke til kommentar
andaman Skrevet 11. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Amstel pulse og Heineken passer utmerket på en varme sommerdager, Aass Bayer på høsten og Aass Ice beer på vinterstider Lenke til kommentar
simes Skrevet 11. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Åpnet en Brew Dog Rip Tide nå i påvente av finalen. Den var jo riktig så god! Men så er jeg en relativt stor fan av mørk øl også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå