Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Min personlige favoritt: B.B. Bohemia Beer Dark "Mmm...beer...gaaah!"

 

Ang valg av øl til utefest: På Rema har de en tjekkisk pils (husker ikke navnet - klar glassflaske med hvit etikett med rød skrift) på halvlitersflasker til rundt 25,-. Den er frisk og sommerlig, og særdeles mye bedre enn alt det norske skvipet som ellers selges.

 

Jeg synes norsk øl generelt er sørgelig. Død over Ringnes! Klarer tom å ødelegge Tuborgen :thumbdown:

 

Jeg tipper du tenker på Gambrinius.

 

Jeg tipper han tenker på Gambrinus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke være noe spesielt "før middag"-øl (om det er noe), tenkte enkelt å greit på god sommerøl. Gjerne noe nytt.

 

Hvor får jeg kjøpt Pilsner Urquell?

 

På de fleste store mat-butikker, men finner det garantert på butikker som Meny o.l.

 

Må si jeg blir stadig mer imponert over utvalget på jobben her.. før var "de vanlige" (hansa, ringnes, carlsberg, heineken) men vi får mer og mer import-øl. (Jobber på Rema)

 

Nå har vi Gambrinus, Birra Morretti, Estrella, Budvar (dog ikke den "ekte", da må du på polet) og Bernard Lager i tillegg til slike øl som Salitos og Corona. (som har blitt standard i butikker)

 

Eneste jeg savner er at vi tar inn noe Aass, f. eks Weizen og en eller to typer til.

 

Estrella skuffet meg noe voldsomt, da jeg syntes den var ganske tam, men Gambrinus og Birra Morretti er to fine butikk-øl. For tiden er St. Andrew's Ale desidert den beste ølen jeg har smakt fra butikk.

 

Og angående weissbier fra polet, så syntes jeg Paulaner var en del hakk bedre enn Erdinger. Mye prat på en gang her, men slik blir det når man blir litt engasjert. :p

Endret av Xtra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min personlige favoritt: B.B. Bohemia Beer Dark "Mmm...beer...gaaah!"

 

Ang valg av øl til utefest: På Rema har de en tjekkisk pils (husker ikke navnet - klar glassflaske med hvit etikett med rød skrift) på halvlitersflasker til rundt 25,-. Den er frisk og sommerlig, og særdeles mye bedre enn alt det norske skvipet som ellers selges.

 

Jeg synes norsk øl generelt er sørgelig. Død over Ringnes! Klarer tom å ødelegge Tuborgen :thumbdown:

 

Jeg tipper du tenker på Gambrinius.

 

Jess, det stemmer. Takker :thumbup:

 

MagnusW: Hva med å kjøpe inn litt forskjellige typer? Urquell er jo fin den, men synes Buvar Budjovicky er en god del bedre. Og jeg anbefaler å teste ut Gambrinius.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Det trenger ikke være noe spesielt "før middag"-øl (om det er noe), tenkte enkelt å greit på god sommerøl. Gjerne noe nytt.

 

Hvor får jeg kjøpt Pilsner Urquell?

 

Må si jeg blir stadig mer imponert over utvalget på jobben her.. før var "de vanlige" (hansa, ringnes, carlsberg, heineken) men vi får mer og mer import-øl. (Jobber på Rema)

 

Nå har vi Gambrinus, Birra Morretti, Estrella, Budvar (dog ikke den "ekte", da må du på polet) og Bernard Lager i tillegg til slike øl som Salitos og Corona. (som har blitt standard i butikker)

 

Eneste jeg savner er at vi tar inn noe Aass, f. eks Weizen og en eller to typer til.

 

 

På "min" Rema er de innmari flinke til å ta inn øl, synes jeg. De tar inn en del Aass, bl.a. Weizen og Stout, som er mine favoritter. I tillegg til de du nevner, tar de også inn Grolsch, Urquell, Guinness, Kilkenny og et par Brew Dog-øl. :love: Rema :love:

 

 

Lenke til kommentar

Lemon: Grolsch, Urquell, Kilkenny og Guinness har vi også på "min" rema. Men BrewDog og Aass har vi enda ikke tatt inn.

 

Urquell er fin, Kilkenny er litt tam, mens Guinness er det altfor lenge siden jeg har smakt på, så den kan jeg ikke helt huske hvordan er. Men jeg husker jo at den er mørk, da det var det aller første skikkelig mørke ølet jeg smakte på, etter en rekke typer pilsnere.

Lenke til kommentar

Og jeg anbefaler å teste ut Gambrinius.

 

Evt Gambrinus

 

Beklager så meget hvis jeg fornærmet noen med den ekstra i-en : :tease:

 

Ingen fornærmelse i det hele tatt, men i denne korksniffer-tråden er det best å passe på. Man sier jo ikke Dals, Heinekin, Den Nakne Øy, Håndbryggeriet, etc.

Og Gud forby om man kommer i skade for å like øl som smakspolitiet fordømmer.

Just sayin'

Lenke til kommentar

Ingen fornærmelse i det hele tatt, men i denne korksniffer-tråden er det best å passe på. Man sier jo ikke Dals, Heinekin, Den Nakne Øy, Håndbryggeriet, etc.

Og Gud forby om man kommer i skade for å like øl som smakspolitiet fordømmer.

Just sayin'

 

Litt på siden, men dette er kanskje noe andre brukere i tråden kan svare på. Føler du/dere at dere blir uglesett og får mye pes om dere liker øl som ikke nødvendigvis er så spesielt? Jeg vil jo tro at en diskusjon (også av dette slaget) består av to personer som er uenige, helt eller delvis, og så fremmes synspunkter fra den ene og den andre siden.

 

Jeg hadde også egentlig tenkt å spørre om det ikke var en anelse paranoid å antyde at i en slik "korksniffer-tråd" finnes det et smakspoliti. Jeg mener, jeg har selv forklart at jeg ikke satte helt pris på verken Haandbryggeriets Akevitt-porter eller vanlig Rauchbier, og at min gane er for sart for typisk surt øl som Lambic. Jeg føler ikke at jeg har blitt fordømt av noe form for politi av den grunn.

 

Tingenes realitet er vel det at en slik tråd vil tiltrekke seg folk med ett mer eller mindre glødende forhold til den gyldne guden.

 

For meg blir det det samme som om jeg skulle gått inn i en tråd om "Hvilken vin liker du" og si Black Tower eller Cato Negro. Eller kanskje i "Hvilken cognac liker du" så ville kanskje noen synes det var litt underlig om jeg sverget til Larsen Vikingskip. Men det er fremdeles ikke feil at jeg hadde likt disse typene, og det er jo opp til de som er mer inne i temaet om de vil forsøke å få meg til å prøve noe annet og utvikle mine vin-horisonter. Det betyr ikke at jeg måtte ha gjort noe med det. Kanskje er jeg lykkelig med mine billige viner, men det er jo helt opp til meg om jeg vil følge rådene som blir meg til dels, eller?

Lenke til kommentar

Og jeg anbefaler å teste ut Gambrinius.

 

Evt Gambrinus

 

Beklager så meget hvis jeg fornærmet noen med den ekstra i-en : :tease:

 

Jeg er sinnsykt glad i min Prix!

 

De har Tuborg, Tuborg Lime Cut, Corona, Dahls, Ringnes og Ringnes skjærgårdspils! :love:

 

Lukter jeg ironi? ;)

 

Nei, faktisk ikke :D det var litt ironisk ment mot ølelskerne.

 

Jeg er bare 17 år, så jeg har ikke fått tid til å utforske ølets verden!

Lenke til kommentar

Nei, faktisk ikke :D det var litt ironisk ment mot ølelskerne.

 

Jeg er bare 17 år, så jeg har ikke fått tid til å utforske ølets verden!

 

Hva i himmelens navn har du så i en øl-tråd å gjøre gutt?! :ohmy::tease:

 

Vel, du har mye godt i vente. Jeg anbefaler i første omgang å ta en smak på den danske Tuborg'en. Den norske blir ikke den samme etterpå... :nei: Ringnes'en kan du også få billig av meg :(

 

Dere som liker hveteøl, har dere smakt Carl's Hvede? Fås kun fra kran (i hvert fall i Dk), men etter min mening er den en av de beste hveteøllene.

Lenke til kommentar

Nei, faktisk ikke :D det var litt ironisk ment mot ølelskerne.

 

Jeg er bare 17 år, så jeg har ikke fått tid til å utforske ølets verden!

 

Hva i himmelens navn har du så i en øl-tråd å gjøre gutt?! :ohmy::tease:

 

Vel, du har mye godt i vente. Jeg anbefaler i første omgang å ta en smak på den danske Tuborg'en. Den norske blir ikke den samme etterpå... :nei: Ringnes'en kan du også få billig av meg :(

 

Dere som liker hveteøl, har dere smakt Carl's Hvede? Fås kun fra kran (i hvert fall i Dk), men etter min mening er den en av de beste hveteøllene.

 

Føler jeg må dele mine "dype" erfaringer!

 

Jeg antar at mye godt venter ja.. men samtidig så nyter jeg en iskald Tuborg (norsk). Synes ikke som andre her at det er skvip osv..

Lenke til kommentar

Jeg hadde lyst til å like denne. Dog nådde den ikke helt opp. I tillegg hadde den dårlig lacing.

Lenge siden jeg smakte den, så klarer ikke helt å peke på hva som gjorde at den ikke var det helt store. Tror jeg skal prøve den igjen.

 

Uten tvil en meget kul innpakning. Den angivelige historien bak pilsen er også interessant.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...