Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde to nye øl for en liten stund siden. Var vel Atna bryggeri eller noe, og leskedrikkene het:

- Mopedøl

- Økologisk øl

Mopedøl har 4,5% alkohol, du kan altså ikke kjøre moped etter å ha drukket dette, og var ikke så ille, litt sært, men ikke så ille. Men den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe det er dog navnet.

Økologisk øl smakte faktisk nøyaktig det samme som såpe. Ikke anbefalt.

Lenke til kommentar
Hører folk snakker om dette ølet. Hva slags øl er det? Pils? Ale?

Hvor får man kjøpt det i Norge (Bergen)?

8878572[/snapback]

Foster's er en "Lager", altså en type pilsnerøl... Australias store stolthet, men personlig har jeg ikke stort å si om dette øl'et. Det er ikke direkte dårlig, men det finnes så mange pilsner som er så veldig mye bedre...

Lenke til kommentar
Hører folk snakker om dette ølet. Hva slags øl er det? Pils? Ale?

Hvor får man kjøpt det i Norge (Bergen)?

8878572[/snapback]

Foster's er en "Lager", altså en type pilsnerøl... Australias store stolthet, men personlig har jeg ikke stort å si om dette øl'et. Det er ikke direkte dårlig, men det finnes så mange pilsner som er så veldig mye bedre...

8883371[/snapback]

Okay, ikke noe mer spennende enn det nei.

Lenke til kommentar

Drikker ikke så mye øl, men når jeg først drikker, skal det aller helst være mørkt. Guinness er en favoritt her i gården, men det beste jeg har smakt, er vel Wychwoods Hobgoblin.

Kjøpte noen flasker i Sverige. Veldig godt :)

Drikker jeg først lyst øl, er jeg veldig glad i Hansa.

Fatøl, Pilsner og den nye Chill.

Sistnevnte funker veldig bra om du glemmer den i fryseren og den ender opp som slush ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hobgoblin er morsomt øl. Godt. Men det beste av alt er jo flasken, som har en goblin på. Får man tak i det i Norge? Har bare kjøpt det i Sverige.

8898094[/snapback]

Etter å ha lest dette kjøpte jeg ett par flasker sist jeg var si sverrige! Er aboslutt ikke noe glad i så mørk øl ( English Ale) men, det er artig å prøve noe nytt. Smaken falt ikke smak, alt for mørkt og kraftig, men flaska var fin :)

Lenke til kommentar
Prøvde to nye øl for en liten stund siden. Var vel Atna bryggeri eller noe, og leskedrikkene het:

- Mopedøl

- Økologisk øl

Mopedøl har 4,5% alkohol, du kan altså ikke kjøre moped etter å ha drukket dette, og var ikke så ille, litt sært, men ikke så ille. Men den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe det er dog navnet.

Økologisk øl smakte faktisk nøyaktig det samme som såpe. Ikke anbefalt.

8883062[/snapback]

På Atna kan du kjøre moped etter å ha drukket det. :wee:

Lenke til kommentar
Hobgoblin er morsomt øl. Godt. Men det beste av alt er jo flasken, som har en goblin på. Får man tak i det i Norge? Har bare kjøpt det i Sverige.

8898094[/snapback]

Etter å ha lest dette kjøpte jeg ett par flasker sist jeg var si sverrige! Er aboslutt ikke noe glad i så mørk øl ( English Ale) men, det er artig å prøve noe nytt. Smaken falt ikke smak, alt for mørkt og kraftig, men flaska var fin :)

9059911[/snapback]

Du har mange år igjen på å lære å like mørkt øl. Dessuten er du jo faktisk bare gammel nok til å leke med flasken, ikke innholdet i den :ph34r:

Lenke til kommentar

Newcastle Brown Ale

Warsteiner

Heineken

Corona

Budweiser Budvar (Den originale fra Tsjekkia. Budweiser fra Usa har bare tatt navnet.)

Pilsner Urquell.

Kanskje litt fy-fy å kun ha ett merke fra Hansa (Heineken) iom at jeg jobber der, menmen :whistle::p

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Drikker for det meste Tuborg, men ingenting slår Corona med lime oppi (hvorfor skal det være så forbaska dyrt?)

7397363[/snapback]

Det er jentedrink..ikke øl :p

Neida..alle har forskjellig smak da.

7397449[/snapback]

Ja det får jeg høre hele tiden. Men til nå har jeg ikke smakt noe bedre enn Corona + lime, og jeg har vært borti godt og vel 15 forskellige typer øl. Så er jeg også en fan av lyst øl da. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...