Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lime wire, azureus, bitcomet blir blokert...

Anbefalte innlegg

håper noen vet noe om dette...

lime wire, azureus og bitcomet blir blokert av en firewall. broblemet er at jeg har prøvd å tilate på alle firewallene som er instalert... jeg har også prøvd å skru av firewallene.

jeg bruker nå norton internet security firewallen.

jeg har også prøvd å åpne for programmene i routeren.

i lime wire står det ganske enkelt at lime wire har oppdaget en brannmur og i azureus står det: NAT OK med grønn prikk og DHT Firewalled med gul prikk...

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håper noen vet noe om dette...

lime wire, azureus og bitcomet blir blokert av en firewall. broblemet er at jeg har prøvd  å tilate på alle firewallene som er instalert... jeg har også prøvd å skru av firewallene.

jeg bruker nå norton internet security firewallen.

jeg har også prøvd å åpne for programmene i routeren.

i lime wire står det ganske enkelt at lime wire har oppdaget en brannmur og i azureus står det: NAT OK med grønn prikk og DHT Firewalled med gul prikk...

på forhånd takk.

7395500[/snapback]

Hadde samme problem, med router koblet til speedtouch adsl modem.

Speedtouch modemet viste seg å ha router funksjon selvom det ikke skulle ha det ifølge serienr. og telenor sine suport sider. :mad:

Gikk in på modemet og reconfigurerte det til switch, åpnet port i routeren min og vips problem løst. :)

OBS Måtte konfigurere routeren min til å logge på internett,noe som vanligvis blir gjort av modemet.

Endret av guran1942
Lenke til kommentar

Jeg har den samme statusen i P2P program, men dette er fordi jeg ikke har noen åpne porter på firewallen i routeren som programmene kan kommunisere gjennom. Når du sier "prøvd å åpne for programmene i routeren", så antar jeg at du har prøvd å legge til noen porter for programmene? Uten slike porter er det ikke alle brukere man kan koble seg til.

Lenke til kommentar

Nesten uansett hvilket program du bruker (de som ikke bruker standardporter som 80-serien, 20-serien osv) så må du forwarde portene som skal brukes mot din ip på lokalnettet i NAT hvis det skal fungere. Dette gjøres i din router/modem.

Et alternativ kan være å skru av nat, sånn at alle pc'er i ditt nettverk får ofisielle ip'er hvis din isp godtar dette. Men dette er forsåvidt et sikkerhetshull og du må være 110% sikker på hva du driver med hvis du vil gjøre dette.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...