Tripp3l Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 håper noen vet noe om dette... lime wire, azureus og bitcomet blir blokert av en firewall. broblemet er at jeg har prøvd å tilate på alle firewallene som er instalert... jeg har også prøvd å skru av firewallene. jeg bruker nå norton internet security firewallen. jeg har også prøvd å åpne for programmene i routeren. i lime wire står det ganske enkelt at lime wire har oppdaget en brannmur og i azureus står det: NAT OK med grønn prikk og DHT Firewalled med gul prikk... på forhånd takk. Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) eg høre ikkje ein antydning til piratkopiering? bare skru av dei når du bruke dei du, lettast da, men er litt farlig Endret 30. november 2006 av tfoyen Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) håper noen vet noe om dette... lime wire, azureus og bitcomet blir blokert av en firewall. broblemet er at jeg har prøvd å tilate på alle firewallene som er instalert... jeg har også prøvd å skru av firewallene. jeg bruker nå norton internet security firewallen. jeg har også prøvd å åpne for programmene i routeren. i lime wire står det ganske enkelt at lime wire har oppdaget en brannmur og i azureus står det: NAT OK med grønn prikk og DHT Firewalled med gul prikk... på forhånd takk. 7395500[/snapback] Hadde samme problem, med router koblet til speedtouch adsl modem. Speedtouch modemet viste seg å ha router funksjon selvom det ikke skulle ha det ifølge serienr. og telenor sine suport sider. Gikk in på modemet og reconfigurerte det til switch, åpnet port i routeren min og vips problem løst. OBS Måtte konfigurere routeren min til å logge på internett,noe som vanligvis blir gjort av modemet. Endret 30. november 2006 av guran1942 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg har den samme statusen i P2P program, men dette er fordi jeg ikke har noen åpne porter på firewallen i routeren som programmene kan kommunisere gjennom. Når du sier "prøvd å åpne for programmene i routeren", så antar jeg at du har prøvd å legge til noen porter for programmene? Uten slike porter er det ikke alle brukere man kan koble seg til. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Nesten uansett hvilket program du bruker (de som ikke bruker standardporter som 80-serien, 20-serien osv) så må du forwarde portene som skal brukes mot din ip på lokalnettet i NAT hvis det skal fungere. Dette gjøres i din router/modem. Et alternativ kan være å skru av nat, sånn at alle pc'er i ditt nettverk får ofisielle ip'er hvis din isp godtar dette. Men dette er forsåvidt et sikkerhetshull og du må være 110% sikker på hva du driver med hvis du vil gjøre dette. Endret 30. november 2006 av JKJK Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 eg høre ikkje ein antydning til piratkopiering? bare skru av dei når du bruke dei du, lettast da, men er litt farlig 7395646[/snapback] Mye vits å piratkopiere Azureus, som er gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå