Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

trenger hjelp til motivasjon med skolearbeid...

Anbefalte innlegg

Kan vel begynne å si jeg går VK 1 (sistek ull som har gammel læreplan) og jeg er drittlei skole, alt er bare et ork. Karakterene speiler dette godt... 2 i historie, 2 i norsk skriftlig kanskje, 3 i gym. Og sånne karakterer er IKKE det jeg er god for, men er bare lei av å stå opp tidlig, dra på skole, kjede seg på skole, dra hjem.

Har dere blitt lei, hvordan fikk dere opp karakterene?

takker for alle svar (som ikke korrekterer teksten min).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har valgt matte, fysikk og kjemi. De eneste fagene jeg gjør det relativt bra i. Mellom 4-5(+) i de

7395792[/snapback]

Bare det er jo motivasjon nok.. :thumbup:

sleit som faen med de fagene jeg og når jeg fikk 4 og 5 ble det nok moivasjon...

7395801[/snapback]

kan nå ikke si jeg jobber så hardt med de fagene da... Men skulle ønske jeg hadde bedre arbeidsvaner, men aner ikke hvordan jeg kan skaffe det. Hjelper ikke å si til meg selv, "Nå skal du gjøre den labrapporten.", den forsvinner bare fra tankegangen :(

Lenke til kommentar

Har eksamen i morgen for eksempel, gidder ikke å lese til den, og de siste ukene har jeg ikke gjort noen ting fornuftig, bare ser på TV og slikt. Når sånne ting skjer, studerer jeg med andre som har samme fag, avtaler liksom at i dag kl. 14 skal vi jobbe med det og det. Da blir det en del jobbing, og jeg tenker ikke så mye på å se på TV eller noe annet da, og siden vi har en avtale, så prøver jeg ikke å slippe unna det, bare ser på det som mulighet, spesielt hvis det er med ei jente :) Når det gjelder å stå opp tidli, så er jeg dårlig på det området.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jobb sammen med andre. Det har i hvertfall holdt motivasjonen min oppe, i tillegg til en del mål jeg har satt meg. Jeg har hatt perioder der jeg bare har hatt lyst til å slutte med alt, realistiske delmål både når det gjelder skolearbeid og annet er en fin måte å gå fram. Det viktigste er bare at man ikke har helt urealistiske forventninger ut ifra utgangspunktet, da ender man bare opp med å bli skuffet og gjerne enda mer demotivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...