Gå til innhold

S775 kjøler til overklokking

exin89

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken CPU kjøler jeg bør velge. Skal ha en E6400 som skal overklokkes så mye som mulig på luft.

Har da sett på:

Zalman CNPS9700LED

Thermaltake BigTyp 120 VX CPU-Kjøler

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

Noctua NH-U12

Hvilken av disse tror dere er den som kjøler best.

Hva er forresten forskjellen på VX og vanlig versjonen av BigTyphoon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Den Titan Vanessa du prater om så ganske jalla ut, og så rett og slett ikke så bra ut. Dette er min mening.

Jeg kjøpte en Big Typhoon VX og er ikke så veldig fornøyd med den. Den kjøler rett og slett ikke godt nok til å klare 3.5Ghz stabilt med min E6400.

Lenke til kommentar
Den Titan Vanessa du prater om så ganske jalla ut, og så rett og slett ikke så bra ut. Dette er min mening.

Jeg kjøpte en Big Typhoon VX og er ikke så veldig fornøyd med den. Den kjøler rett og slett ikke godt nok til å klare 3.5Ghz stabilt med min E6400.

7638376[/snapback]

Den klarer fint min E6600 @ 3.71 stabilt, 30-35 idle og litt under 50 Full Load..

har vært oppi 4.02 men da gle d litt i det meste laget for den.

Lenke til kommentar
Og det har jeg også sagt i posten min. Jeg lurer fortsatt på hva for en kjøler jeg bør kjøpe, når Big Typhoon VX holder mål. Den klarer ikke min E6400 på mere enn [email protected] :cry:

7645481[/snapback]

Vis ikke den holder mål, så er det ikke mye mer å hente med luft. Så er neste skritt vannkjøling eller fasekjøling. Uansett så er 3.4 ganske bra med tanke på at den er 2.13 stock... Hva forventer du å få ut av den? over 4 ghz med luft? Tror du må slakke litt på kravene dine..

Lenke til kommentar
Har Noctua NH-u12f liggende på rommet mitt jeg :wee: Men jeg tror nesten ikke at jeg tør å installere den :!:  Redd som faen, hvor lang tid tror dere at det tar?

7649674[/snapback]

Kommer an på kabinett osv. Du må jo ut med hovedkortet også. Vil tippe du har det fikset etter ca. 15-20min...

Lenke til kommentar

Tror egentlig grunnen til at Big Typhoon VX ikke kjøler godt nok er at det er ikke skrufeste. Det er samme type feste som på boxed kjøleren til Core 2 Duo. Og den festemetoden likte jeg rett og slett ikke. Kan jo prøve å lage meg en brakett på et vis, men det tar tid, og er ikke noe jeg gidder tror jeg. :thumbdown:

Lenke til kommentar
I den siste CPU-testen til HW stoppet E6600 og E6300 på hhv 3.25 GHz og 2.66 GHz med en Scythe Ninja. Så jeg tror ikke du skal være så veldig misfornøyd med kjøleren din.

7655605[/snapback]

Spørs jo veldig hvilken vifte de har brukt, og hvordan luftgjennomstrømning ellers i kabinettet er da. I tillegg spiller jo vCore inn ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...