Gå til innhold

Problemer med ny pc.

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc for ei lita stund siden:

MSI KT4ULTRA hovedkort

MSI G4TI4200 skjermkort

AMD XP2200 prosessor

Apacer 512mb pc 400 minne

De problemene jeg har er:

Får ikke kjørt prosessoren ved den hastigheten den skal ha. Den står som default på xp1500(100fsb) når jeg stiller fsb til 133 er ikke systemet stabilt, kjører en stund så låser den seg.

I spill slik som Fifa 2001, NHL2002, NFL2002 og No one lives forever(tror alle de bruker direct3d), i alle disse spillene får jeg samme problemet. Bildet er helt fucked, virker som om alle de forskjellige fargene overlapper hverandre eller noe sånt. Vanskelig og forklare, i fifa og nhl er alt bra inne på menyen men fucked inne i spillet. I No one lives forever blinker bildet enormt mye på menyen, samt inne i spillet ser jeg gjennom noen vegger. I nfl er menyen helt fucked på enkelte steder og likedan som NOLF andre steder, samt at det går usannsynlig tregt og bevege seg på menyen.

Hva kan være feil med min nye data?

Takker på forhånd for all hjelp.

-blasted

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk søkefunksjonen så finner du flere med liknende problemer og kanskje en løsning på ditt.

Har du lest manualen?

På mange av hk'ene finnes det en jumper som du skal bruke for å stille "default fsb" til 100 eller 133.

På helt jumperfrie hk så stilles dette et eller annet sted i bios.

Hvis du bare forandrer fsb i bios slik du vanligvis ville ha gjort når du overklokker så er det ikke alltid at dividere til AGP og PCI bus'en forandrer seg. Dette vil si at du får en for høy frekvens på PCI og AGP portene og ting henger seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...