Sjøbanan Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei, jeg skal ha prøve i reguleringsteknikk imorgen og sliter fælt med det vi skal ha i prøven. Lurte på om noen smarte og snille personer kunne løse disse oppgavene for meg og si hvordan de gjor det. Jeg har prøvd og prøvd men finner ikke ut av noe som helst :O Første oppgave a,når inssignalet øker fra 10-15mA og utsignalet 6-16mA. Hva er proposjonalbåndet b,finn settpunkt og tegn karakteristikk(sånn diagram) c,hva blir temperaturen på smøreoljen ,transmitter justert fra 20-100grader og motorens belastning er 75% Andre oppgave a) P-regulator 3-15psi,pbånd 25%, ønskeverdi 50%, hva er utsignalet Put? b)Pinn forandrer seg til 9.5psi mens P-bånd og ønskeverdi er uforandret.Hva mener du at Put skal være? Mvh Stian Lenke til kommentar
E.T Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 med 10-15 og 6-16, mener du " fra 10 til 15" og "fra 6 til 16"? økende inngangssignal skal gi et negativt utslag på utgangssignalet, ellers oppstår bare en enorm oscillasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå