ZeGaL Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvordan skaffer jeg meg tilgang til å slå av andre datamaskiner på nettverket? Jeg har prøvd shutdown -i kommanden ved å skrive inn datamaskin navnet på målet i boksen som blir vist på bruker grensersnittet, men jeg får en feilmelding om at jeg ikke har tilgang... Ingen tilgang.Mislykket: [Datamaskinnavn] Jeg kjører Windows XP Home, kan noen hjelpe meg? Takker på forskudd for hjelp! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Tror feilen ligger i Windows XP Home (har denne shutdown verktøyet?). Men et lite triks som pleier å virke om du har et "familienettverk": Lag en bruker med administratorrettigheter som har samme brukernavn og passord på alle maskinene i nettverket. Da pleier du å kunne legge til flere maskinnavn og at maskinenen faktisk slår seg av. Lenke til kommentar
ZeGaL Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Tror feilen ligger i Windows XP Home (har denne shutdown verktøyet?). Men et lite triks som pleier å virke om du har et "familienettverk": Lag en bruker med administratorrettigheter som har samme brukernavn og passord på alle maskinene i nettverket. Da pleier du å kunne legge til flere maskinnavn og at maskinenen faktisk slår seg av. 7394758[/snapback] Mener du en bruker på nettverket eller på hver datamaskin? og går det an uten å ha passord? Lenke til kommentar
ZeGaL Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Trenger hjelp. Noen som gidder? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Maskin 1 er den du skal slå av med Maskin 2 er den som skal bli slått av På maskin 1 er du logget inn som: KjellKåre // passorderfint Da må du lage en konto med samme brukenavn og passord (med administrator rettigheter) på maskin 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå