Overguard Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vet egentlig ikke helt hva som er galt, men kan en eventuell oppdatering av routern fikse problemet? Siden det er irriterende at jeg må løpe opp til huseieren å be han om å starte routern på nytt (Bor på hybel). Eller er det routern som ikke takler å stå på lenge? Må nok innrømme at jeg er ganske blank når det kommer til dette. Routeren er en SparkLan av nå slag.. Takker for svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skjer dette når du eller huseier laster ned? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Har vært borti at slik skjer på billigrutere med forsmå rutingtabeller. Skjer ofte ved bruk av p2p programmer da de skaper utrolig mange connections. Du kan prøve firmware oppgradering, men evt hvis det er p2p som skaper problemet så ta å sett ned antall connections i programmet. Muligens dette vil hjelpe litt. Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Har merket at det skjer når jeg bruker P2P ja. Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Shameless bump. Plages fortsatt med dette, til og med når jeg ikke bruker p2p. Kan jeg gå så langt som å si at routern er ødelagt til huseieren så han kan kjøpe ny? Er meget irriterende å miste nettet hele tiden. Har ikke prøvd oppdatering av firmware tho. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Løser problemet seg ved at du bare setter en annen DNS-server på maskinen din? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du må sette ned antall connects i p2p programmet ditt. Prøv med 50 globalt og se hvordan det går. Du bør også sette max upload til f.eks 70%. Hvis routeren blir overbelastet med p2p-forbindelser så fryser den eller går utrolig tregt. Hvis du har brukt for mye p2p vil trafikken også bli treg på annen surfing inntil routeren er rebootet. Det er kanskje litt i grenseland å be huseier kjøpe ny router pga din 'ubegrensede' nettbruk. Ingen konsumer-routere tåler uendelig belastning. Endret 8. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Det er kanskje litt i grenseland å be huseier kjøpe ny router pga din 'ubegrensede' nettbruk. Ingen konsumer-routere tåler uendelig belastning. 7453687[/snapback] Hehe, trur nok heller det ligger i personen jeg bor på hybel med. Han har en del trojanere osv.. Har fiksa pcen hans engang men nomore sier jeg bare.... Uansett skal prøve med en D-link router jeg har liggende å se om det blir noe bedre da. Nettet holdt seg faktisk i flere dager når jeg ikke brukte p2p i det hele tatt. Kan sies at det ikke var inntil nylig at routeren begynte å "krasje". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå