Diabloto Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hei I det siste har det kommet flere "revolusjerende" bilderedigerings programmer. Adobe Lightroom, Nikon Capture NX og Apple Aperture(lite interessant for meg siden jeg bruker pc). Jeg har satt meg litt inn i alle programmene, men vil spørre om råd. Jeg har alle programmene på dataen, men har ikke begynt å bruke et spesifikt program enda. Jeg vil vite erfaringene folk har med disse, og hva brukerene her inne bruker av programmer. Skyter bilder med Nikon D200, alt i raw format. nåværende: Ser på bilder: Faststone Image Viewer Redigerer: Photoshop CS2 og har brukt eldre capture til fisheye osv Kan det deles opp på denne måten: Capture NX, spesiell raw behandling av nikon Lighroom, lett redigering av bilder Photoshop, tung redigering av bilder Er også interessert i katalogisering osv, hva bruker folk. Jeg legger alt manuelt i mapper, men regner med at det finnes mer brukervennlige metoder. Lightroom har vel blant annet noe? Mvh. Hans Chr Gulsvik Endret 15. april 2007 av Dotten Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei Jeg bruker windows til å laste inn bilder, XnView til å bla igjennom og vurdere, og photoshop cs2 til å redigere. Savner noe til å redigere småting på mange bilder fortløpende, tror jeg skal sjekke ut lightroom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå