KiD Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Skal kjøpe harddisk, og er opptatt av at det er lite støy, men er samtidig nyskjerrig på hvor stor ytelses forskjell det blir? Disse diskene har jeg tenkt på: Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM, veldig stillegående, men svakere ytelse. Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM, enten 8 eller 2 MB Cache. Er det stor lyd/ytelses forskjell? Enn i forhold til Seagaten? Og til sist: Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM, 2MB Cache, hvordan er den i forhold til de ovenfor? Lyd og ytelses forskjell. Er det veldig stor ytelses forskjell mellom disse diskene+ Hvis ikke går jeg for den mest stillegående! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: KiD skrev (2002-11-17 02:50):Skal kjøpe harddisk, og er opptatt av at det er lite støy, men er samtidig nyskjerrig på hvor stor ytelses forskjell det blir?Disse diskene har jeg tenkt på:Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM, veldig stillegående, men svakere ytelse.Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM, enten 8 eller 2 MB Cache. Er det stor lyd/ytelses forskjell? Enn i forhold til Seagaten?Og til sist:Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM, 2MB Cache, hvordan er den i forhold til de ovenfor? Lyd og ytelses forskjell.Er det veldig stor ytelses forskjell mellom disse diskene+ Hvis ikke går jeg for den mest stillegående! Det kommer nokk litt an på hvikle haddisker du har fra før. Har du noen fra før og hvordan skal oppsette bli? Skal du ha den nye HDD som master og installere Opperativsystem på den? Hvis du skal det så anbefaler jeg WDC disken men 8mb cach. Men hvis du skal bare sette den nye HDD som du skal kjøpe inn i pc'en med det eksisterende systemet du kjører nå så kan du bare velge Seagate Barracuda V 120GB. Sålenge HDD bare blir brukt å legge filmer og mp3er på så er det nokk ikke så farlig hva ytelsen er. B|Real Lenke til kommentar
Sir.Roger Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Kjører selv på en 80 og en 120 GB fra WD (SE 8MB cache) Og vil nok påstå at dette helt klart er noe å gå for. Hadde en IBM 40GB før og hastigheten på forskjellig er som natt og dag. Minuset er jo det at jeg hører at 120 discen jobber når jeg åpner MP3 partisjonen, men det er ikke nevneverdig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Gå inn på http://www.storagereview.com og trykk på "database". Da kan du sette opp de diskene du ønsker opp mot hverandre og sammenligne ytelse, støy og temperatur. Det skal være ganske selvforklarende og du får mye mer nøyaktig sammenligning enn du kan få fra oss her i forumet. Lenke til kommentar
KiD Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 OK! Takker! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg har to stk WD 80GB 7200RPM 2mb cache og en Seagate Barracuda IV 80GB. WDDene bråker mye mer enn Barracudaen, men de er raskere. De står i RAID 0, dog, så det kan nok forklare noe. Men gå for den som er stillest. Det vil du prise deg over hvis du finner ut at du vil ha stille pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå