Gå til innhold

Norsk fotball sliter...


the_odd

Anbefalte innlegg

Norsk Fotball er ALT for dårlig. det er for lavt nivå til å kunne konkurere med utlandet...

 

men måten det kan fikses på er egentlig veldig lett...

 

for det første i Tippeligaen så er det alt for få lag. Hvis vi i stedet for å ha 14 lag hatt nærmere 20 lag, måtte spillerene trenes mer, for at de skulle orke å spille hele sessongen.

 

og når en del av spillerene på landslaget spiller i norge så MÅ nivået i norge økes.

 

Og for det andre, vi må DYRKE unge spillere bedre fram. gi stipender til de som kan og søker på Fotball NTG(eler lignendes) og sørge for at alle trenere av klubb lag blir lært opp til å utvikle spillere bedre en nå.

 

Og for det tredje og siste: Norge er ikke et alt for atraktivt land, for spillere, de vil heller ut i Europa til England, frankrike, Spania, Tyskland...

Norge er ikke et av topp landene og det må vi forandre her i Norge.

 

Og landslaget, ikke noe negativt mot Åge Hareide, men vi trenger en ny tenkende trener, kanskje/helst utenlandsk, som starter fra bunnen uten mye kjennskap til norske spillere.

 

mitt syn.

The Odd - 14år ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:dribble:

Husk at de landene du nevner har en 10 ganger høyere befolkning enn Norge. Men ja, vi er ikke flinke til å få fram talenter i Norge.

7393930[/snapback]

 

 

ja men norge har en 10 ganger mere penger :dribble: kansje vi kan kjøpe som chealsea.

 

og da blir norske spillere bedre . med og spille med de gode og de vil jo sikkert ha en klubb så da må de bare bli bedre. ikke sant norge i eliteserien (da det er flere gode lag og sånt eller 3 divison i england?)

Lenke til kommentar
for det første i Tippeligaen så er det alt for få lag. Hvis vi i stedet for å ha 14 lag hatt nærmere 20 lag, måtte spillerene trenes mer, for at de skulle orke å spille hele sessongen.

7393478[/snapback]

Bingo. Helt enig her.

Halvparten av lagene i tippeligaen bruker kampene til å unngå nedrykk,

de tør ikke ta sjanser, for da kan de rykke ned.

I tillegg har lagene som rykker opp vist at de er gode nok i sesongen etter.

Flere lag vil gi flere kamper, noe som absolutt ikke skader.

Vi trenger et ingenmannsland på tabellen i tippeligaen der lagene kan puste ut og se oppover på tabellen i stedet for nedover. Det er altfor mye negativt fokus som følge av at så mange kan rykke ned.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør noe med dette.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Av den grunn at vi har lag i Tippeligaen som befinner seg veldig langt nord i landet. Vi ser allerede at Tromsø ofte har problemer med å bli klare til serieåpningen i starten av april og som vi så i høst ble det flere kamper med masse snø. Skulle sesongen bli utvidet måtte den starte tidligere og slutte seinere (evt. spille flere kamper i uken som i PL). Med tidligere start og senere slutt måtte lag som Tromsø og evt andre nord-norske lag spille inne. Det sier seg selv at det ikke blir like mange tilskuere på disse kampene fordi det ikke er plass og det vil være tapt økonomi for klubben som gjøre dette. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at de ikke allerede har gjort det!

Lenke til kommentar

Til alle de som klager over nivået i Tippeligaen:

Etter min mening har nivået blitt bedre de siste årene, og topplagene er mye jevnere. Det er positivt for Norsk fotball at flere lag kjemper om gullet, i år hadde vi iallefall fire lag som kunne vunnet. :)

 

Angående landslaget, så har det ikke vært store nivåøkningen, det er altfor lenge siden vi var i et mesterskap.

Endret av egil88
Lenke til kommentar
Til alle de som klager over nivået i Tippeligaen:

Etter min mening har nivået blitt bedre de siste årene, og topplagene er mye jevnere. Det er positivt for Norsk fotball at flere lag kjemper om gullet, i år hadde vi iallefall fire lag som kunne vunnet. :)

 

7425433[/snapback]

men samtidiger det alt for mange som kjemper om nedrykk. Dette gir en stressende og negativt atmosfære hos klubbene som tvinger de til å se nedover i stedet for oppover på tabellen.

 

Samtidig har de som rykker opp fra 1. div vist at de er gode nok til eliteserien.

 

Vi MÅ få 2-3 lag til i eliteserien!

Lenke til kommentar

Minst 2 - 3 lag til.

 

 

om det er 4,5mill i norge. hvorfor skal det virke negativt... se vi er et av verdens beste land i ski...

 

 

og det er faktisk ikke SNØ i norge hele året mens på noen av de høye fjellene i alpene er det snø...

 

I norge så har vi Kunstgress baner og skikkelige gress baner. I brazil, har de omtrent bare grusbaner, de elsker å spille på gress for det er noe de fleste ikke får gjort.

 

(for de som vet om Pequeninous, så har jeg faktisk spilt mot dem, banen var Gjørmete så det ble ikke noe fint spill...

 

og heller ikke noe fint spill fra min side, det var også min mest smertefulle kamp noen sinne... skulle egentlig hatt rødt kort for takling av spiller inni 16 meteren som siste stopper. men alt ble redda med at keeperen fant ut at han skulle gå ut med BEINA først, og da selvfølgelig endte foten hans... midt i.... ja, og jeg måtte ut. HELDIGVIS så traff han låret først så det tok meste støtet, og junior funker :):blush: men kampen endte 6 - 0 til dem med en sykt gjørmete bane! men Pequeninous er et sammensatt lag av flere 100 spillere borte i Brazil)

 

så vi i norge har ganske fine baner og burde egentlig utvikle flere spillere.

 

 

og det kan også være pga penge forskjellen, det er ALT for lite penger i norsk fotball, lite penger å vinne serien, lite penger for å vinne Cuppen. tror Norsk Tipping må spandere penger på alle lagene!

Lenke til kommentar

 

men samtidiger det alt for mange som kjemper om nedrykk. Dette gir en stressende og negativt atmosfære hos klubbene som tvinger de til å se nedover i stedet for oppover på tabellen.

 

Samtidig har de som rykker opp fra 1. div vist at de er gode nok til eliteserien.

 

Vi MÅ få 2-3 lag til i eliteserien!

7425666[/snapback]

 

Det er jeg enig i :)

 

Det er jo som oftest to suverene lag i 1. divisjon, 16 lag i Tippeligaen ville gjort både den og 1. divisjon bedre..

Lenke til kommentar
for det første i Tippeligaen så er det alt for få lag. Hvis vi i stedet for å ha 14 lag hatt nærmere 20 lag, måtte spillerene trenes mer, for at de skulle orke å spille hele sessongen.

 

Å øke til 20 lag vil være drastisk og i og med at situasjonen er som den er klimamessig kan vi ikke utvide sesongen vil det nok ikke være for det beste å utvide Tippeligaen. Når samtlige lag, bortsett fra Sørlands- og Vestlandslagene, har fått kunstgress med varmeanlegg kan vi begynne å utvide sesongen og dermed Tippeligaen. Å øke antall lag ville også være dumt i forhold til nivå. Med 18-20 lag ville vi endt opp med 5-6 lag som hver sesong kjemper om nedrykk/opprykk. Også ville TV-penger gjord slik at de som ligger som 4-10 i Adeccoligaen ikke ville hatt sjans på å ta igjen de som veksler Tippeliga/Adeccoliga. Jeg synes ikke det er noe galt i å ha 14 lag sånn som det er nå. Ser ikke noe negativt systemet slik det er nå.

 

og når en del av spillerene på landslaget spiller i norge så MÅ nivået i norge økes.

 

Dette blir bare dumt, samtlige lag i Europa har flust med spillere fra hjemlig liga. Og å ha et landslag utelukkende bestående av utenlandsproffer ville jo drept vår hjemlige liga for godt.

 

Og for det andre, vi må DYRKE unge spillere bedre fram. gi stipender til de som kan og søker på Fotball NTG(eler lignendes) og sørge for at alle trenere av klubb lag blir lært opp til å utvikle spillere bedre en nå.

 

Jeg synes talentutviklingen i Norge er bra jeg. Spillere kommer opp og gjør det bra. Petter Vaagan Moen, Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey, Tarik Elyonoussi. Det faktum at gjennomsnittsalderen i landslagstroppen synker tyder jo ene og alene på bedre talentutvikling. Det at vi har Magnus Wolff Eikrem i Man U. Lars Stubhaug i Everton. Dag Alexander et eller annet i samtaler med Spurs. Håkon Nordtvedt ønsket av Man U er et bevis på at norske talenter blir mer og mer attraktivt for internasjonale klubber. Dette tyder også på veldig bra talentutvikling.

 

Og for det tredje og siste: Norge er ikke et alt for atraktivt land, for spillere, de vil heller ut i Europa til England, frankrike, Spania, Tyskland...

Norge er ikke et av topp landene og det må vi forandre her i Norge.

 

Dette vil forbli sånn. Norge vil aldri bli som Italia, Spania og England. Hvertfall ikke så lenge jeg lever, jeg er 16 btw. Dette problemet har klubber overalt, Brasil, Argentina, Øst-Europa og Skandinavia.

 

Og landslaget, ikke noe negativt mot Åge Hareide, men vi trenger en ny tenkende trener, kanskje/helst utenlandsk, som starter fra bunnen uten mye kjennskap til norske spillere.

 

Hvorfor gå til utlandet, vi har mer enn nok kompetanse her hjemme. men i motsetning til deg har jeg noe negativt å si om Åge Hareide. Han sa før han begynte at ingen ville få klippekort på landslaget og utenlandsproffer som ikke fikk spille i sine klubber ikke fikk spille på landslaget. Dette har han jo på ingen måte innfridd. Veldig mange spillere som ikke presterer kommer med i troppen gang på gang. En spiller som Jan Gunnar Solli har jo ikke bare fått klippekort, men sesongkort. Og at Erik Nevland ikke kommer med er jo skandale. mannen storspiller jo i Nederland og er høyaktuell for en overgang til storklubben Feyenoord.

Endret av Carra
Lenke til kommentar

Angående spillerutviklingen i Norge syns jeg vi gjør det ganske skarpt. Spiller selv på et av sonelagene i Oslo fotballkrets der nivået er temmelig høyt selv på 13-års gruppen. To spillere ble invitert av både Chelsea og Glasgow Rangers til en ukes trening i Storbritannia. Og dette er faktisk spillere som er 13 år gamle. Norsk fotball blir bare mer og mer interessant for utenlandske klubber, se bare på de unge talentene som er på vei til forskjellige storklubber i utlandet.

Lenke til kommentar

Utlendingene har skylda, alle lag har plutselig stallen fylt av svensker, islendinger, finsker og gud vet hva annet. For å bli en toppnasjon må vi satse på våres egne spillere.

 

Ta Odd f.eks, dem selger vekk alt dem fremavler av talenter og kjøper inn utlendiger (som i tillegg så har de fleste kjøpene vært helt på tryne). 0 ambisjoner om å bygge opp et lag.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg er altfor dårlig treningsmoral, og seriøsitet med henhold til idretten. Skal du komme i toppen må man satse 100%. Se på fotballspillere går på byen før å etter kamper, snuser, de fleste av disse har dårlig kosthold, osv. Se på Ole Einar Bjørndalen, hvor mange av punktene stemmer med han, ingen!! Dette er en mann som satser 100% på sin idrett og lidenskap, her snakker vi full dedikasjon, ikke en som henger med Aylar på byen for å få litt PR. Fotballspillere er for opptatt av å karre til seg en bra kontrakt med for mye lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...