raakken Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei Har ikke internett hjemme og har derfor ikke lyd på pc'n min, verken for mp3 eller for filmer. Sitter nå til en kompis med internett. Spørsmålet er da om jeg kan laste ned en fil som jeg kan brenne ut og ta med hjem slik at jeg får lyd? takk Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er bare å laste ned driver-filene, lagre de på et medium og installere på normalt vis. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Øh, men du har systemlyder? Sjekk restrictedformats på ubuntu-wikien? Lenke til kommentar
raakken Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 vel,jeg har lyder når jeg sjekker lydkortet. Får en sånn fancy lyd som forteller at der finnes lyd, men (k)ubuntu kommer jo uten støtte for mp3 og slikt.... Så dette skal finnes på (k)ubuntu sine sider? takk Lenke til kommentar
glad Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) bruk automatix tror denne kan installere kodeker og alt annet du trenger for og spille av video og lyd, sjekk wikien til kubuntu/ubuntu der finner du mye hjelp. http://getautomatix.com Endret 3. desember 2006 av glad Lenke til kommentar
raakken Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 trodde automatix var et script som hentet de codecene(+ andre ting) via internett? noe jeg ikek har på min linuxmaskin. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ja, du kan laste ned hos kompisen din og installere på din pc når du kommer hjem. Problemet er at det sansynligvis er ganske mange avhengigheter du også må laste ned. Det beste er kanskje å ta med seg liveCDen til Kubuntu til kompisen din, boote den og sette opp systemet slik du vil på den med codecer og alt du måtte ønske. Altså, du skal gjøre dette uten å installere Kubuntu til hd. Når du er ferdig kan du bare kopiere alle filene du har i /var/cache/apt/archives/ og installere de på pc-en din hjemme. Pass på å ikke reboote underveis for da mister du alt. Lenke til kommentar
glad Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 trodde automatix var et script som hentet de codecene(+ andre ting) via internett? noe jeg ikek har på min linuxmaskin. 7416408[/snapback] Ja det er det det er, sorry fikk ikke med meg at du ikke hadde internett. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 nei, men det er litt merkelig. Wifimanager finner masse nett, inkludert det jeg skal logge meg på, menstår bareconnection failed elelr noe. Skulle være en bug i wifimanager visstnok?? men fikk heller ikkekobla på i debian... men men,noen andreosm vethvor jeg kanfinne de codecene hen, evt. hetannet program en wifimanager... vet det finnes en måte å gjøre det i komandolinja, men husker bare at det var noe med "wlan up" eller noe... ikek mer takk Lenke til kommentar
glad Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 prøv med: iwlist scan | denne kommandoen søker etter nettervk iwconfig wlan0 essid "navnet på nettverket" iwconfig wlan0 channel "kanal" dhcpcd wlan0 wlan0 trenger ikke å hete det på din maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå