heisaann Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 den er så trist Meen så bra! vet dere om noen sanger som ligner Mad world? noe i samme sjangeren som Mad World? noen som er drit fin og trist. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Godt kjent den ja. Den er vel mest kjent fra Donnie Darko-soundtracket. Du kan jo evt. sjekke ut resten for å se om det er noen lignende sanger. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 den er så trist Meen så bra! vet dere om noen sanger som ligner Mad world? noe i samme sjangeren som Mad World? noen som er drit fin og trist. 7393396[/snapback] Den ultimate "utrolig vakker"+trist-sangen i mine øyne er Live - Overcome, utrolig flott. Mad World er en fin sang ja. Andre: Jefferson Airplane - Lather Starsailor - Alcoholic Starsailor - Jeremiah Anathema - One Last Goodbye Seigmen - Döderlein Pink Floyd - When The Tigers Broke Free Kent - Kevlarsjäl Green Carnation - 9-29-045 (del 1) Dimmu Borgir - Sorgens Kammer A Perfect Circle - Imagine Lenke til kommentar
sekt Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Godt kjent den ja. Den er vel mest kjent fra Donnie Darko-soundtracket. Du kan jo evt. sjekke ut resten for å se om det er noen lignende sanger. 7393444[/snapback] Ikke veldig mye likt der. Fine sanger, men mest instrumentaler. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 har dere hørt Mad world av Gary Jules? Ja Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Skjønner ikke helt hvorfor absolutt alle maser om denne sangen nå? Denne kom vel egentlig ut i 2004/2005? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vel, låta blir jo visstnok brukt i reklamen for Gears of War. Derfor spør alle i Spill-kategorien. Lenke til kommentar
Laman Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Skjønner ikke helt hvorfor absolutt alle maser om denne sangen nå? Denne kom vel egentlig ut i 2004/2005? 7422058[/snapback] Pga. en reklame for et spill for Xbox 360 som går på tv nå for tiden. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Den reklamen er faktisk helt genial. Har ikke prøvd spillet, men måten de har tatt tekstutdrag som passer nesten perfekt med innholdet i traileren er strålende. Lignende sanger? Ummmhhh... Synes det noe i stemmen som minner meg om Bonnie Prince Billy sin "Black". Ikke like naiv og enkel sang, men fin som få. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 R.E.M sin sanger har ganske så lik stemme? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Skjønner ikke helt hvorfor absolutt alle maser om denne sangen nå? Denne kom vel egentlig ut i 2004/2005? 7422058[/snapback] Coverlåta av Gary Jules kom ut i 2001, originalen av Roland Orzabal i 1982. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Skjønner ikke helt hvorfor absolutt alle maser om denne sangen nå? Denne kom vel egentlig ut i 2004/2005? Er jo ikke alderen som bestemmer om en sang er fin da? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har hørt den ja, er jo med i sluttsekvensen i Donnie Darko. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Prøv Tom McRae. Alle tre albumene anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Sufjan Stevens - For The Widows in Paradise; For The Fatherless in Ypsilanti Er min "tristesang". Prøv den. Den har rørt de fleste jeg har nevnt den til.... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Du kan jo sjekke Tears For Fears sin versjon, som er originalen (?). Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Sært å ta opp dette nå, halvannet år etter siste aktivitet i tråden. Men ja, den har jeg hørt. Og ja, jeg vil også anbefale Tom McRae om du liker denne sangen. Og Sufjan Stevens' John Wayne Gacy Jr. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Du kan jo sjekke Tears For Fears sin versjon, som er originalen (?). Det er originalen ja, men den er ikke i nærheten av Jules sin versjon mener nå jeg, men joda, intr å få den med seg. Endret 4. september 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg ville sagt Muse med er på samme måte... Endret 4. september 2008 av Missy9001 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 PJ Harvey har noen dønn triste og vakre låter på Is This Desire?, som for eksempel og . Dessverre er ingen av linkene offisielle videoer, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå