Gå til innhold

Hvilken skjerm bør jeg kjøpe?

St1gar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med Watercool. Har denne skjermen selv og gikk igjennom en måned med leting på nett av erfaringer og tester. Kom fram til at det stod mellom Nec og Samsung 215TW, og endte opp med Nec skjermen siden jeg kom til å spille en god del. Angrer ikke i det hele tatt! Veldig bra farger, og pga det glossy panelet (blir mer og mer glad i det, tross gjennskinn) så blir bildet også livligere.

Nec skal komme med en ny verson kalt 20WGX2 pro rundt juletider hvis jeg ikke tar feil. Er litt uvisst, men tror denne vil komme med HDCP. :hmm:

Samsungen er også et meget godt alternativ, men siden du skal bruke skjermen hovedsakelig til spilling, vil jeg anbefale Nec skjermen. Den er nicccccccceee. :thumbup:

Bytheway, Widescreen (16:10) er også mye diggere å spille på enn vanlig 4:3 /5:4!

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Skal du ha støtte for full HD, må du opp på en 24" skjerm. Mellomvarianten 720p skal funke.

HDCP som jurgeen nevner, vil være ett krav både i skjermkort og skjerm for å vise HD filmer, nå er egentlig HD opplegget ett eneste stort vas, men venter du på Pro versjoenen, regener jeg med den kan brukes til HD-DVD og Blu Ray.

HDCP har ingenting med oppløsningen å gjøre, men er en kryptering filmselskapene har tvunget frem på HD-DVD og Blu RAy platene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den har veldig lav responstid, så du får skarpt bilde selv ved raske bevegelser. Lite etterslep.

LCD skjermer bruker en del tid på å skifte fra en farge til en annen, og mens pikslene skifter, blir bildet gjerne uskarpt, Dette er spesielt problematisk i spill. Nec skjermen er laget spesielt for spill, og har veldig lite slikt etterslep.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte BenQ FP202W i forrgie uke, og er kjempefornøyd så langt.

Spiller stort sett FPS (BF2/2142 og Q3A for det meste). I Q3A går ting sinnsykt fort

og jeg var litt redd for hvordan skjermen skulle takle dette, men det viste seg å være grunnløse bekymringer.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...