St1gar Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg skal ha en ny skjerm, (Helst LCD), primært til spilling. Budskjettet mitt er på 4/5000. Øh... ja. Det var vel det. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du kan jo se på Nec 20GWX2 S-IPS panel, 6ms, knall bilde og lynrask. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 enig med Watercool. Har denne skjermen selv og gikk igjennom en måned med leting på nett av erfaringer og tester. Kom fram til at det stod mellom Nec og Samsung 215TW, og endte opp med Nec skjermen siden jeg kom til å spille en god del. Angrer ikke i det hele tatt! Veldig bra farger, og pga det glossy panelet (blir mer og mer glad i det, tross gjennskinn) så blir bildet også livligere. Nec skal komme med en ny verson kalt 20WGX2 pro rundt juletider hvis jeg ikke tar feil. Er litt uvisst, men tror denne vil komme med HDCP. Samsungen er også et meget godt alternativ, men siden du skal bruke skjermen hovedsakelig til spilling, vil jeg anbefale Nec skjermen. Den er nicccccccceee. Bytheway, Widescreen (16:10) er også mye diggere å spille på enn vanlig 4:3 /5:4! Lykke til! Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Støtter skjermen HD? Er det noe poeng å skaffe en HD-ready skjerm til PC bruk? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skal du ha støtte for full HD, må du opp på en 24" skjerm. Mellomvarianten 720p skal funke. HDCP som jurgeen nevner, vil være ett krav både i skjermkort og skjerm for å vise HD filmer, nå er egentlig HD opplegget ett eneste stort vas, men venter du på Pro versjoenen, regener jeg med den kan brukes til HD-DVD og Blu Ray. HDCP har ingenting med oppløsningen å gjøre, men er en kryptering filmselskapene har tvunget frem på HD-DVD og Blu RAy platene. Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Du kan jo se på Nec 20GWX2S-IPS panel, 6ms, knall bilde og lynrask. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva mener du med at skjermen er "lynrask"? Endret 14. desember 2006 av St1gar Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Den har veldig lav responstid, så du får skarpt bilde selv ved raske bevegelser. Lite etterslep. LCD skjermer bruker en del tid på å skifte fra en farge til en annen, og mens pikslene skifter, blir bildet gjerne uskarpt, Dette er spesielt problematisk i spill. Nec skjermen er laget spesielt for spill, og har veldig lite slikt etterslep. Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Jaha, ja... fancy. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg kjøpte BenQ FP202W i forrgie uke, og er kjempefornøyd så langt. Spiller stort sett FPS (BF2/2142 og Q3A for det meste). I Q3A går ting sinnsykt fort og jeg var litt redd for hvordan skjermen skulle takle dette, men det viste seg å være grunnløse bekymringer. Endret 16. desember 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå