Gå til innhold

Da var Samsung LE37R72B i hus, endelig.

Anbefalte innlegg

Mottok min første LCD-TV i dag, en Samsung LE37R72B. Jippi. :w00t:

Fikk den fra en lokal forhandler, til en pris bare Komplett kan glemme.

phpBGAHTc_200.jpgphpPQ6rBb_200.jpg

Førsteinntrykket var meget bra. Finnish'n i sort pianolakk passet godt med mine høyttalere i sort pianolakk. Min bedre halvdel var også fornøyd, så da er kvelden reddet.

Har kabel-TV fra CanalDigital som mitt gamle TV har slitt billedmessig med, men her var det ikke noe problemer, verken med eller uten støyfiltrering. Fargegjengivelsen er meget bra, men trenger nok litt tid til å finjustere dette. Videre så stod solen rett på TV'n når jeg satte den på plass, men dette taklet TV'n utrolig bra. Ingen problemer å se bildet klart og tydelig.

Ett minus har jeg funnet ut, det var vesentlig dårligere lyd i TV'n enn mitt gamle. Det er kanskje ikke så rart, når det nesten ikke er plass til ett ordentlig volum for basseffekten i slike TV'er. Surround-effekten i TV'n er en stor vits, men hva gjør det når man har ett ordentlig anlegg utenom. :thumbdown:

Gjenstår en del testing både med PC og digital dekoder (når denne kommer), men alt i alt utrolig fornøyd så langt. Anbefales.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Du kan ikke få den til en pris Komplett bare kan glemme fra en lokal leverandør en gang til da?  :innocent:

7489128[/snapback]

komplett sin pris nå, er jo vesentlig billigere enn den var for 3 uker siden. Normale butikker selger denne til 12 000 ++, nettbutikker til 8500 +++.

min er på vei, og endelig skal jeg få leke med HTPCen minsin :love:

Lenke til kommentar
Mottok min første LCD-TV i dag, en Samsung LE37R72B. Jippi.  :w00t:

Fikk den fra en lokal forhandler, til en pris bare Komplett kan glemme.

phpBGAHTc_200.jpgphpPQ6rBb_200.jpg

Førsteinntrykket var meget bra. Finnish'n i sort pianolakk passet godt med mine høyttalere i sort pianolakk. Min bedre halvdel var også fornøyd, så da er kvelden reddet.

Har kabel-TV fra CanalDigital som mitt gamle TV har slitt billedmessig med, men her var det ikke noe problemer, verken med eller uten støyfiltrering. Fargegjengivelsen er meget bra, men trenger nok litt tid til å finjustere dette. Videre så stod solen rett på TV'n når jeg satte den på plass, men dette taklet TV'n utrolig bra. Ingen problemer å se bildet klart og tydelig.

Ett minus har jeg funnet ut, det var vesentlig dårligere lyd i TV'n enn mitt gamle. Det er kanskje ikke så rart, når det nesten ikke er plass til ett ordentlig volum for basseffekten i slike TV'er. Surround-effekten i TV'n er en stor vits, men hva gjør det når man har ett ordentlig anlegg utenom.  :thumbdown:

Gjenstår en del testing både med PC og digital dekoder (når denne kommer), men alt i alt utrolig fornøyd så langt. Anbefales.

7393034[/snapback]

Vurderer å kjøpe tilsvarende 40", så hvordan var de innkommende tv-signalene? Bra kvalitet?

Lenke til kommentar
komplett sin pris nå, er jo vesentlig billigere enn den var for 3 uker siden. Normale butikker selger denne til 12 000 ++, nettbutikker til 8500 +++.

Du mener nok 32" du ;)

Skal kjøpe med 32" jeg, men snakket her om 37" som OP snakket om .....

37"

32"

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Du kan ikke få den til en pris Komplett bare kan glemme fra en lokal leverandør en gang til da?
Tviler på det, kjøpte to ulike TV'er og fikk god pris på begge.

Vurderer å kjøpe tilsvarende 40", så hvordan var de innkommende tv-signalene? Bra kvalitet?
40" er jo litt større, så bildet blir nok mer følsomt for tv-signalene. Har du ett bra TV-signal fra din leverandør så går det nok greit. Har fått digital dekoder til kabel-TV nå og det er stor forskjell fra det vanlige analoge signalet.

Har lest et sted at 37"  er en slags bastardløsning, ikke fullt og helt Samsung !

Noen som vet noe mer om det ?

Bl. a. leter du på Samsung egne sider finner du ikke LE-37R72B !

37" Samsung er ikke tiltenkt det nordiske markedet. Du finner bl.a manual til TV'n hos Samsung UK.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...