Gå til innhold

Asus GF2 GTS vifte, samt tbird 1.4 cpu spørsmål =)

unicus

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjøpte et GFtgts kort: ASUS V-7700 Pure 64MB GeForce2 GTS. av en kamerat. Selvfølgelig var vifta defekt, så jeg må anskaffe ny.

Jeg er ikke sikker på hva slags størrelse det er på vifta, bare at det er to hull som jeg dytter vifta ned i. Prøver da naturligvis å finne ut hva slags størrelse/avstand mellom hull det er, og hva slags vifte jeg kunne brukt. Jeg er ikke noen ivrig overklokker, så en helt vanlig vifte funker bra... tar gjerne i mot tips på hvilke, og hvor jeg kan få tak i disse.

For sikkerhets skyld linker jeg til et ganske oversiktlig bilde av kortet:

Direkte til bildet

Så over til noe annet.

Jeg har en tbird 1.4ghz cpu, på et abit kg7 hovedkort. Den er ikke overklokket, og ligger nå på ca 46 grader ved vanlig bruk. (Web-irc-winamp).

Jeg har ikke noe goop på denne i det hele tatt, vil dere anbefale meg å gjøre dette ? Isåfall hvor mye vil temperaturen gå ned ?

Vifta på cpu er en coolermaster, ukjent type kjøpt på komplett data. Denne vifta bråker no grønnjævlig, så tips til andre som er mer stillegående og takler en athlon 1.4, så sier jeg takk =)

MVH, Christer Aas Hansen

[ Denne Melding var redigert av: unicus på 2001-12-17 06:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølere til skjermkort har standariserte fester. Andre på forumeet vet mer om hvilken kjøler som fungerer best. :smile:

Du bør absolutt ha kjølepasta mellom prosessoren og kjøleribba. Det vil senke temperaturen din bra mye. Jeg syns det var utrolig at den bare var 46ºC uten pasta. :smile:

Du skal kun ha pasta på den lille firkantede flaten på toppen av kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...