Vallhall Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei folkens Nå er jeg skikkelig forbannet. Det viser seg at andre har fått tilgang til min sønns msn adresse, noe jeg fikk bekreftet nå nettopp da sønnen min satt i stua og det plutselig dukket opp at han logget seg på. Han har nå slettet denne adressen, men jeg lurer på om disse personene kan ha gjort noe skade på pcn min?. Jeg er helt "grønn" på dette og ber instendig om hjelp og råd her Takk på forhånd Lenke til kommentar
Knast Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvis den logget seg på, på den PCen du sitter på så er automatisk pålogging på. Om tilfellet er at du satt på din msn-adresse og så at sønnen til logget seg på der kan det være at noen har kapret brukernavnet hans. De har nok ikke gjort noe skade på maskinen, det kreves en del kunnskap for å gjøre dette.. Lenke til kommentar
abZ Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du kan jo prøve og endre passord på mailen. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ifølge min forståelse av hvordan msn fungerer har ikke de hatt noen mulighet å røre din pc. Dersom jeg logger med på msn på skolen påvirker ikke det min pc hjemme, bortsett fra at jeg får en melding at jeg er logget på et annet sted. Jeg har med andre ord ikke tilgang til min hjemmepc bare fordi jeg har logget på msn på skolen. Det eneste jeg ser for meg at andre kan gjøre med en msn konto er å utgi seg for å være eieren og sjikanere/plage venner av ham. Det er vel egentlig ikke behov for å slette kontoen, men bare bytte passord. Det trenger heller ikke være så ille som at noen har knekket passordet hans, men muligens at han har logget seg på en annen pc og har huket av "husk meg" og "logg meg på automatisk". Da vil msn kontoen hans bli logget på den pcen hver gang noe starter den, eller restarter msn. Håper dette var oppklarende. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Takker for all hjelp folkens En ting er ihvertfall sikkert, og det er at jeg kommer til å ta nettkabelen hver gang jeg drar på arbeid. Det kan vel også være at han har gitt adressen videre til andre, noe jeg sterkt mistenker Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Når du sier han helt sikkert har gitt addressen til andre, så tror jeg det faktisk er en av de tinga man kan være mest sikre på, for han bruker vel msn til å prate med venner!? Og da må jo de ha hans addresse for å prate med han. Du virker veldig redd for det her, men når det gjelder det, så er det farligere å surfe på internet enn å bruke msn. Det er ikke noe å være redd for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå