Xaserr Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hallo! Jeg driver og vurderer og oppgradere minne på min stasjonære pc. Jeg har 1 gigg fra (2*512) Men det jeg lurer på, på hovedkortet er det 4 porter : 2 for ddr og 2 for ddr2! Vil det funker og kjøre ddr og ddr2 samtidig? Eller må jeg satse på bare ddr2? edit: Vil ddr brikker funke i ddr2 porter og omvendt? Mvh Aassveen Endret 30. november 2006 av Xaserr Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Nei, DDR1 og DDR2 vil ikke virke samtidig. Du kan heller ikke ha DDR1-brikken i DDR2 slot'en. Selv om de har like kontaktpunkter, så jobber de ikke likt. Du bør heller satse på DDR2 minne. Kjøp det 2x 1024MB DDR2 brikker, så kjøper du nytt hovedkort senere når du får penger. (for de hovedkortene som støtter både DDR1 og DDR2 er ikke akkurat de mest kraftfulle hovedkortene?) Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jaok Men jeg skal oppgradere til amd athlon 939 4600+. Få inn en ny harddisk så det blir samlet 500 gigg. oppgradere minne og finne et skjermkort til rundt 2/3 tusen. Tror dere jeg må oppgradere psu da? Den er på 420 watt Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Og vil det lønne seg og vente til 2007? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hva skal du egentlig bruke PC'n til? Hvorfor ikke bare oppgradere til Intel Core 2 Duo? Gir deg mye bedre ytelse enn du kan gjøre med det du sitter på nå. Hovedkort og CPU til ca. 3000kr Det ER verdt det. Men skal du ha et kraftig skjermkort på det systemet du har der, samt at du sikkert har 3, 4 harddisker ++ også, så blir nok 420W litt i det minste laget =\ Det går nok, men tror du kommer til å makse den. Nesten så du bør oppgradere i en 500W PSU også, iallfall om du skal oppgradere til Intel C2D Edit: Og ja, du bør vente til begynnelsen av neste år. Prisene kommer til å dale som snøen etter nyttår. .. håper jeg iallfall (om det kommer snø da ) Endret 30. november 2006 av Steina Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hehe Saken er att jeg sitter på et amt athlon 939 hovedkort som er relativt nytt, en 3200+ cpu og geil2*512 ram. Har bare en s-ata disk på 250 gigg Men! Jeg regner med og bruke sånn ca 6000 på oppgradering, men vil dette holde til et helt nytt oppsett? Det er jeg i sterk tvil om nemlig. Og det hovedkortet jeg har nå er micro-atx, dvs jeg har et micro-axt kabinett som jeg helst vil beholde Jeg bruker pcen til spilling, noe skolearbeid men ikke så mye at det bær nevnes Er en av de LAN typene og krever en del av pcen, men begrenser seg med penger. Endret 30. november 2006 av Xaserr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå