Gå til innhold

Amentio, er dette en ok plass å bestille fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har handlet fra amentio via jobb, og ingen problemer så langt. Meget god kundeservice også. Bestilte 20 nettverkskort en gang hos de. Men de hadde bare 15. Ble så oppringt og spurt om vi ville vente på alle 20 eller om de skulle sende de 15 første. Tror faktisk vi slapp frakt på leveranse nr. 2 også hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Bestilte noen harddiskbokser og en harddisk fra Amentio mandag eller tirsdag i forrige uke. Boksene fikk jeg torsdag i forrige uke, men harddisken har jeg enda ikke sett noe til, selv om det har vært mange på lager hele tiden. Sendte en epost for å spørre hva som skjer på mandag ettermiddag, men den har jeg fortsatt ikke fått noe svar på. Kommer nok ikke til å kjøpe noe mer fra Amentio.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg duplikatmelding fra Posten, så pakken har tydeligvis kommet for lenge siden. På den andre siden har jeg ikke fått noe svar på noen av henvendelsene mine til Amentio, så jeg kan fortsatt ikke anbefale dem. Hadde de oppgitt hva pakkenummeret var kunne jeg funnet ut av det og hentet den for en uke siden. Det står ikke noe pakkenummer på ordren.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er på arbeidsuke på en profesjonell arbeidsplass som omhandler data. Jeg tror de blant annet bruker Amentio som en av sine leverandører for serverutstyr.

 

Personlig synes jeg det "Vi er ikke tiljengelig for øyeblikket - send en mail!" bildet får de til å virke som en gjeng med dons syndrom (eller hvordan det enn skrives), men det ser ut til at de har fjernet det nå.

Lenke til kommentar
Vel, jeg er på arbeidsuke på en profesjonell arbeidsplass som omhandler data. Jeg tror de blant annet bruker Amentio som en av sine leverandører for serverutstyr.

 

Personlig synes jeg det "Vi er ikke tiljengelig for øyeblikket - send en mail!" bildet får de til å virke som en gjeng med dons syndrom (eller hvordan det enn skrives), men det ser ut til at de har fjernet det nå.

7428708[/snapback]

 

det heter down syndrom og var en skremmende upresis karakteristikk da personer med downsyndrom ikke nødvendigvis er ambassadører for dårlig kundeservice i handelsnæringen.

Lenke til kommentar

Mange butikker har veldig rask utsending, men det er fordi de ikke gjør noe med ordrene selv. De blir bare mottatt og sendt rett til grosist, som sender ut varene. Jeg synes imidlertid folk legger overdreven stor vekt på leveringstid. Det er liten trøst om man har fått varene fort, hvis noe er feil og butikken man kjøpte dem fra ikke svarer på henvendelser.

Lenke til kommentar

Jeg kan legge til litt mer når de først er oppe her da jeg har litt delte erfaringer.

 

Jeg har kjøpt en del der, fra småting til bærbar og stasjonær pc. Da jeg kjøpte den stasjonære pc'en viste det seg at jeg hadde kjøpt et hovedkort med pci-express, og det var et slikt skjermkort jeg trodde jeg hadde bestilt. Jeg ringte til de og forklarte dette, da det ikke hadde stått pci-express/agp på produktsiden. De sa da at de skulle sende et nytt tilsvarende med en gang, så kunne jeg bare sende det andre tilbake. Alt løst flott.

 

Den bærbare har jeg foreløpig ikke hatt noen problemer med, men jeg regner med det kommer noen småting, som nesten alltid med bærbare, så gleder meg til å se hvordan det går.

 

Samtidig med den bærbare bestilte jeg derimot en bluetooth-mus. De hadde to typer, og jeg bestilte den dyreste som skulle ha med ladeenhet og var en større mus med flere knapper. Jeg mottok derimot den billigste som var en Fujitsu-brandet Logitech-mus. Jeg spurte de hvorfor det var slik, men fikk ikke noe svar. En uke senere derimot dukket det opp en ny mus i posten, akkurat samme. Sendte da ny mail, hvor de svarte at de forsto det som at det hadde vært leveringsproblemer og derfor valgte å sende en ny mus. De påsto også at det ikke fantes to forskjellige mus (noe jeg synes er rart da begge to fortsatt ligger på sidene deres). De beklaget derimot, og sa jeg kunne velge om jeg ville sende inn og få pengene igjen for den ene musen, eller beholde begge... OK løsning, men litt merkelig også...

Lenke til kommentar

Amentio anbefales ikkje., da de kødder det til på retursaker! Dette har skjedd meg med en mobiltelefon (k800i)

 

Mobilen er sendt inn, da den ikkje ville lade opp mere enn 70%. Fikk mobilen tilbake etter 3 uker! , med beskjed at den var fikset og testet OK. Da jeg prøvde mobilen, var den ikkje fikset! De hadde bare slettet alt som var på den :S ! Sendte inn mobilen igjen, fikk beskjed da etter lang tid at den nå var utenfor garanti fra produsent pga en fuktskade.

 

Nå vil de ha over 400 kr for at jeg kan få en ødelagt mobil tilbake + at jeg har betalt frakt 2 ganger allerede, og at jeg må betale frakt i tilleg på de 400 kr på den mobilen om jeg vil ha den tilbake!

 

Nå sitter jeg uten en k800i, takket være Amentio :mad::thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...