madgringo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Har endel kamerater som sier at hvis man slutter å trene så blir alle musklene til fett. Mener jeg har lest noen steder at det bare er tull. Så nå lurer jeg på da, om det er sant at muskler blir til fett når man slutter å trene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er nok bare tull ja. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Om du ikke spiser nok mat, altså nok energi, så vil musklene forbrennes av kroppen. Om du fullstendig kutter ut proteininntaket vil dette også skje (når du belaster kroppen), selv om du får i deg nok energi ellers. Om du tar deg treningsfri over en lengre periode vil du også bli svakere, ettersom kroppen finner det for godt å forbrenne deler av musklene dine en gang i blandt. Muskler varer dessverre ikke evig. Men at musklene blir til fett så fort du slutter å trene, det har jeg vondt for å tro på. Uansett, det er bedre å holde på med treninga og heller trappe litt ned, om det er det du vurderer. Endret 30. november 2006 av Zethyr Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Stemmer det Zethyr sier. Muskler kan ikke bli til fett. Det er helt umulig, men dessverre er det en vanlig myte veldig mange tror på. Hørte det selv også da jeg var en liten pjokk som var interessert i trening Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Er vel heller det at musklene blir erstattet med fett når man slutter å trene. Mennesket er jo en stor klump med muskler, og ikke fett(normalt sett). Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Selve musklene blir ikke omgjort til fett. Men hvis man slutter å trene over lengre perioder så vil man jo selvsagt miste muskelmasse. Dette fører til at forbrenningen går ned og hvis man ikke tar hensyn til dette i dietten, så kan man fort bli et par kilo feitere. I tillegg forbrenner man jo masse kcal bare ved selve treningen også. Endret 3. desember 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 I tillegg forbrenner man jo masse kcal bare ved selve treningen også. 7413230[/snapback] Er det ikke derfor man trener da? Greit, man skal trene veldig hardt og lenge for å fordøye et måltid, men likevel. Eller satser man på at musklene skal øke forbrenninga, og det er derfor man trener? Leste et sted at musklene forbrenner 8 ganger mer energi enn det fett gjør. (Stemmer det?) Den tredje faktoren er sikkert at man må spise sunnere. Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 jeg har hørt at store feite bamser som bare sitter inne, veier godt over hundre og har som regel bare flesk på kroppen, gjør om fettet til muskler, derfor er de stoore og sterke. synest det virket meget patetisk men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå