dj_j0tul Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hei. Kjøpte min Hp Pavillion DV9005ea for ca 2 mnd'er siden, og har stort sett vært fornøyd med pc'en, helt til jeg skulle begynne å spille C-s Source Og NFS Carbon etz igjen her om dagen. Ting "hakker" ikke så mye akkurat, men jeg har en mouselagg som er helt ekstrem i store oppløsninger, og jeg har prøvd 2 forskjellige gode muser som funker nydelig på min stasjonære pc, uten hell. Tenkte som så at det hadde passa bra med nye drivere, men Nvidia sine drivere til skjermkort og chipset funker ikke, så jeg MÅ gå via HP sine hjemmesider, og laste ned driver spesifikt for Hp-maskiner. Jeg lasta ned alt av drivere som finnes til pc'en, men fremdeles lagger musa og delvis grafikken. (Avhenger av spill... lagger godt i NFS-Carbon, men strøkent i Source og Cs) Specsa på pc'en er; AMD Turion X2-64 TL50 (El no) Geforce Go 7600 100 gb 5400rpm harddisk 1 gb DDR2 ram 17" breiskjerm No integrert lydkort greier Jeg har en stasjonær pc med en XP2800 Barton prosessor, 512mb minne og et Radeon 9800pro-kort, og der fungerer både source, cs OG NFS-C raskere i høyere oppløsninger enn den bærbare. Skal det seriøst være så stor forskjell på ytelsen i en bærbar og stasjonær pc!? En pc som er 2-3 år nyere, burde da være mye raskere enn min gamle stasjonære? Hva burde jeg gjøre her? Hva kan jeg forvente av maskina? Kjøpte maskina i all hovedsak for å være en multimedia-maskin, brukes til mye internett etz, men burde da funke bedre i spill enn detta. Betalte 9300,- for maskina, og blir skuffa når den ikke yter bedre ass... Takker for alle svar! Endret 30. november 2006 av dj_j0tul Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg snakket med HP suport om min DV8336 og nevnte at mange klager på DV9005/9041 og svaret jeg fikk forundret meg "det er jo en grunn til at de er så billige" var svaret. Dette produktet "suger" undskyld meg og jeg tror rett og slett at alle problemene rundt dette produktet grunner i at det er et billigprodukt dessverre samt at mange eiere tuller og roter med innstalering av nye drivere programmer osv Formater hele maskinen til sin opprinelse funker ikke dette så kast den i veggen så hard du bare kan. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 fy faen... men er mange som skryter hemningsløst av maskina da:S Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg snakket med HP suport om min DV8336 og nevnte at mange klager på DV9005/9041 og svaret jeg fikk forundret meg "det er jo en grunn til at de er så billige" var svaret. 7392815[/snapback] Hvis det var svaret du fikk, skulle jeg likt å vite hvem du pratet med, og hvilket nummer du ringte til. Høres ikke helt ut som kvaliteten på den vanlige supporten. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg snakket med HP suport om min DV8336 og nevnte at mange klager på DV9005/9041 og svaret jeg fikk forundret meg "det er jo en grunn til at de er så billige" var svaret. 7392815[/snapback] Hvis det var svaret du fikk, skulle jeg likt å vite hvem du pratet med, og hvilket nummer du ringte til. Høres ikke helt ut som kvaliteten på den vanlige supporten. 7397641[/snapback] Sendte mail i natt, får se hva jeg får til svar... nevnte dette med at "noen" har sagt at produktet er dårlig. Så får man se hva som skjer. Jeg kom på en ting, det er første gangen jeg spiller med LCD-skjerm, kan dette ha noe med "tregheten" jeg føler så sterkt? Prøvde litt mer i går, etter å ha fjerna en MASSE HP-programvare, og dedikert 1 cpu til HL/HL2-motoren via ctrl+alt+del, da gikk det faktisk "greit", men fremdeles litt mouselagg.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Høres ut som et skjermkortdriver-problem. Last ned nvidias drivere og så laster du ned ny *.inf-fil fra www.laptopvideo2go.com Hvis du prøver med et par andre drivere og problemet vedvarer så ville jeg kontaktet HP å fått en ny eller noe. Husk å bruke drivercleaner når du fjerner de gamle driverne. (du kan finne det på f.eks www.guru3d.com) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg snakket med HP suport om min DV8336 og nevnte at mange klager på DV9005/9041 og svaret jeg fikk forundret meg "det er jo en grunn til at de er så billige" var svaret. 7392815[/snapback] Hvis det var svaret du fikk, skulle jeg likt å vite hvem du pratet med, og hvilket nummer du ringte til. Høres ikke helt ut som kvaliteten på den vanlige supporten. 7397641[/snapback] 81562070 HP suport for Pavilion maskiner. Tror du alle som sitter der syntes at alt av hp produkter er bra? Typen var veldig hyggelig og dyktig og vi snakket om mange produkter samt hans favoritt var 5000 serien som det var svært lite feli med. Vi hadde en liten diskusjon om gode og mindre gode produkter fra HP "vekslet meninger" og da kom det frem at DV9005/41 hadde masse problemer samt han utrykket at det var vel en grunn for at den er så billig. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tror du alle som sitter der syntes at alt av hp produkter er bra? Typen var veldig hyggelig og dyktig og vi snakket om mange produkter samt hans favoritt var 5000 serien som det var svært lite feli med. Vi hadde en liten diskusjon om gode og mindre gode produkter fra HP "vekslet meninger" og da kom det frem at DV9005/41 hadde masse problemer samt han utrykket at det var vel en grunn for at den er så billig. 7398764[/snapback] Jeg kjenner overraskende godt til de som sitter på support for consumer-produktene. Og jeg kjenner overraskende godt til hvilke problemer man kan finne på disse produktene også, selv om jeg ikke sitter med tekniske ting selv. Man kan nesten si jeg er en trapp ned og en sving til høyre bort fra den biten Hørtes bare ut som et veldig utypisk svar fra de som sitter med PC-support. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tror du alle som sitter der syntes at alt av hp produkter er bra? Typen var veldig hyggelig og dyktig og vi snakket om mange produkter samt hans favoritt var 5000 serien som det var svært lite feli med. Vi hadde en liten diskusjon om gode og mindre gode produkter fra HP "vekslet meninger" og da kom det frem at DV9005/41 hadde masse problemer samt han utrykket at det var vel en grunn for at den er så billig. 7398764[/snapback] Jeg kjenner overraskende godt til de som sitter på support for consumer-produktene. Og jeg kjenner overraskende godt til hvilke problemer man kan finne på disse produktene også, selv om jeg ikke sitter med tekniske ting selv. Man kan nesten si jeg er en trapp ned og en sving til høyre bort fra den biten Hørtes bare ut som et veldig utypisk svar fra de som sitter med PC-support. 7402393[/snapback] Ja så feil kan man ta Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 jeg fikk svar fra HP brukerstøtte, Og virker som flere har problemer med ytelsen på flere serier enn bare 9000-serien. De har feilsøkt til det kjedsommelige, og kommet fram til at det mest sansynlig er lyd-driveren som fucker opp hele systemet her.... kommer snart en fiks. Hei Lars Takk for at du tok kontakt med HP Brukerstøtte. Det er nok lyd-driverene til denne serien som ser ut til å by på ytelsesproblemer. Dette baserer jeg på at vi har feilsøkt skjermkort (kjøling, drivere etc etc) til det kjedsommelige og alt møter produsentens spesifikasjoner, men produsenten av lydkortet har kun et fåtall testverktøy, og de er ment for å måle lydkvalitet, ikke ytelse. Merker du noen forskjell dersom du starter CS/HL uten lyd? Tror HalfLife-motoren støtter "-nosound" på kommandolinjen for å helt deaktivere all lyd-støtte. For sikkerhets skyld vil jeg nevne at å skru lyden helt ned på 0 ikke deaktiverer lyden, bare gjør at den ikke kan høres. Pass på at du har den nyeste driveren også: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...=1842189&dlc=en Videre kommer det nye lyd-drivere til dv9000- og dv6000-serien i løpet av Desember dersom alt går etter planen. Uansett vil jeg gjerne at du tar kontakt igjen, slik at vi får tatt tak i dette. Det er flere andre agenter her som også har slike saker, og vi skal legge hodene våre i bløt for å finne en løsning, men vi trenger de faktiske eierenes hjelp for å få til dette. Håper du kan hjelpe meg å hjelpe deg! Vennlig hilsen Lover jo godt dette da, kanskje det kommer en løsning Lenke til kommentar
anders! Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvordan dedikerer man den ene CPU til et program? Har aldri skjønt det! Lenke til kommentar
ebr Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Jeg snakket med HP suport om min DV8336 og nevnte at mange klager på DV9005/9041 og svaret jeg fikk forundret meg "det er jo en grunn til at de er så billige" var svaret. Dette produktet "suger" undskyld meg og jeg tror rett og slett at alle problemene rundt dette produktet grunner i at det er et billigprodukt dessverre samt at mange eiere tuller og roter med innstalering av nye drivere programmer osv Formater hele maskinen til sin opprinelse funker ikke dette så kast den i veggen så hard du bare kan. 7392815[/snapback] Forundrer meg ikke, De jeg har snakket med er som regel arrogante og frekke, vil også trekke frem at å bestille recovery CD (som selvfølgelig burde fulgt med på plater og ikke på partisjon i første omgang) koster kr 301nok å bestille Dessuten er det ganske umulig å sitte og jobbe på en pc som har ett stort speil til en skjerm. Endret 4. juni 2007 av ebr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå