Christian86 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Har tidligere hatt oppe hva jeg skulle gjøre om jeg ble svindlet på ebay. I dag fikk jeg første produkt, og til min skuffelse så rimte det ikke helt med forventningene. Annonsen: Treo Av annonsen så fremkommer ikke følgende: - at produktet er en branded versjon fra Cingular - at det er tatt ut av esken, muligens prøvd og at deler mangler. SD kort plassen mangler beskyttelsen sin - at dette muligens er en refurbished versjon. Ikke noe nytt produkt slik som annonsen sier. - og at den kom i lg emballasje sammen med en veldig kort forklaring på hvordan en tar av dekslet bak Produktet ser ut å fungere, men disse detaljene gjør meg mistenksom. Hva ville dere gjort? jeg har skrevet at jeg ber om 50% av prisen tilbake, siden produktet i hvert fall mottar netcom dekning. Endret 30. november 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Virker som om selgeren tukler med varene når jeg leser gjennom ryktet. At han bytter til uorginale batterier og alt ikke er uåpnet. Tviler på at du får noe svar av han, men du burde ihvertfall legge igjen negativt rykte så kanskje han kontakter deg. Ser at noen av dem har kommet til enighet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 En refusjon på minst 30% av kjøpssum er ikke for mye å forlange spør du meg siden selger utelater å fortelle om viktig informasjon i auksjonen. Er det en seriøs selger som bare har gjort en glipp kommer dere nok til enighet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Virker som om selgeren tukler med varene når jeg leser gjennom ryktet. At han bytter til uorginale batterier og alt ikke er uåpnet. Tviler på at du får noe svar av han, men du burde ihvertfall legge igjen negativt rykte så kanskje han kontakter deg. Ser at noen av dem har kommet til enighet. 7392380[/snapback] hvor fant du de ryktene? uansett; selger er dekket med 1000$ protection hos ebay, og er faktisk godkjent med så og si alle ryggdekninger en kan ha for å være seriøs hos Ebay. ca 14300 pluss (eksl. de som har lagt igjen flere). Batteriet ser ok ut det. for ordensskyld; jeg har teknisk sett ikke betalt varene, så gir beskjed til banken nå. Brukte heldigvis kredittkort update; av ryktene så får jeg en mistanke om at de sender ut refursbished som nye, men annonsen la jo objektet frem til å være helt nytt. Endret 30. november 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 hvor fant du de ryktene? 7392402[/snapback] http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?...P:feedback:2:us Jeg bladde ca 10 sider utover. finner et par negative på det Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 hvor fant du de ryktene? 7392402[/snapback] http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?...P:feedback:2:us Jeg bladde ca 10 sider utover. finner et par negative på det 7392413[/snapback] fant bare en jeg. Uansett så virker batteriet ok, og det å kjøpe nytt ekke et stort problem forsåvidt. Regnet med at å kjøpe lader var det første jeg måtte gjøre, men håpet jo at han ikke fjernet orginalinnholdet da. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 * phone refurbished and not new, wont refund money, will involve attorney/cousin* No software, wrong charger! No response to communication... shady business! * I paid for 2 day shipping and didn't receive for 2 weeks... very disappointed! * HORRIBLE I WTD 4 A PHN THT DSNT WORK IS THIS A CRUEL JOKE NEVERAGAIN BEWARE! * I wait a month!horrible communication ;( battery not working but refund for it * good phone, but was told the phone was new, and its not. it has scratches * Phone ok, but wrong charger, no holster, tried to email many times, nothing back * The battery(or the phone) is fake.After one day the batterey is dead.Bad seller. * never received extra gifts, no sandisk memory card, no phone tools cd. :-( * phone opened when got,only got some of my money back very unhappy with seller Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Bare stå på ditt krav om å få redusert prisen pga. feilinformasjon så går nok dette bare godt. Du kan jo også eventuelt kontakte Ebay siden denne personen tydeligvis er en av deres "konger" Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 * phone refurbished and not new, wont refund money, will involve attorney/cousin* No software, wrong charger! No response to communication... shady business! * I paid for 2 day shipping and didn't receive for 2 weeks... very disappointed! * HORRIBLE I WTD 4 A PHN THT DSNT WORK IS THIS A CRUEL JOKE NEVERAGAIN BEWARE! * I wait a month!horrible communication ;( battery not working but refund for it * good phone, but was told the phone was new, and its not. it has scratches * Phone ok, but wrong charger, no holster, tried to email many times, nothing back * The battery(or the phone) is fake.After one day the batterey is dead.Bad seller. * never received extra gifts, no sandisk memory card, no phone tools cd. :-( * phone opened when got,only got some of my money back very unhappy with seller 7392480[/snapback] det er jeg klar over, men det legger jeg delvis på at selger har 16 000 feedbacks. En er dømt å hvan epå skåplan noen ganger. Uansett så snakket jeg med skandiabanken nå. Ettersom jeg kan dokumentere med bilder og annonse, samt korrospondanse osv. så stod saken sterkt. Men virker som jeg kan få penger igjen fra ebay, så da starter jeg heller der tror jeg:) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Bare stå på ditt krav om å få redusert prisen pga. feilinformasjon så går nok dette bare godt. Du kan jo også eventuelt kontakte Ebay siden denne personen tydeligvis er en av deres "konger" 7392487[/snapback] kongen måtte få en dispute før telefonen ble sendt da den disputen stenger jeg ikke enda. Han har fått to mailer (en til hver e-post adresse) pluss melding i dispute panelet om dette. jeg anser faktisk 50% avslag tatt alt i betraktelse som rimelig. Det tilsvarer ca 160 $, eller 1040 kroner. Og om denne da skulle måtte trenge nytt batteri eller noe, så skit happens Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Kanskje en liten update hva angikk saken; Paypal avviste saken fordi den var plassert feil. Selv om jeg skrev tydelig at det var problemer med varen og at selger nektet å hjelpe, så ble det avvist. Leverte en negativ feedback, noe som resulterte i at han nå trakk inn Squaretrade for å løse den floken. I mellomtiden tok jeg chargeback hos Skandiabanken. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kanskje en liten update hva angikk saken; Paypal avviste saken fordi den var plassert feil. Selv om jeg skrev tydelig at det var problemer med varen og at selger nektet å hjelpe, så ble det avvist. Leverte en negativ feedback, noe som resulterte i at han nå trakk inn Squaretrade for å løse den floken. I mellomtiden tok jeg chargeback hos Skandiabanken. 7505473[/snapback] Squaretrade? chargeback? ok... Fikk du noen eller alle pengene tilbake? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Kanskje en liten update hva angikk saken; Paypal avviste saken fordi den var plassert feil. Selv om jeg skrev tydelig at det var problemer med varen og at selger nektet å hjelpe, så ble det avvist. Leverte en negativ feedback, noe som resulterte i at han nå trakk inn Squaretrade for å løse den floken. I mellomtiden tok jeg chargeback hos Skandiabanken. 7505473[/snapback] Squaretrade? chargeback? ok... Fikk du noen eller alle pengene tilbake? 7505615[/snapback] nope, ikkje en skit Chargeback = Skandiabanken og Visa får krav om refundering delvis eller helt Squaretrade; tydeligvis likte han dårlig å få minus, så da ville han hjelpe Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Åssen gjør man en chargeback? Er det en frist for chargeback? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå