Gå til innhold

Hvordan beholde delingen på ekstern HD

lærer'n

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har en ekstern HD koblet via USB til en winxp boks, fra denne deles innholdet på den eksterne HD ut til de andre maskinene mine via trådløsrouter. Alt vel, det funker krute godt, men... :hmm:

Når jeg en gang i blant må skru av den eksterne HD, så blir alle delingene jeg har opprettet slettet, og jeg må gå inn å definere disse på nytt.

Spørsmålet blir da, er dette vanlig? og er det noen måte jeg kan unngå at delingene blir slettet når den eksterne HD blir skrudd av?

Mvh Lærer'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller satt disken inn i denne maskina som den kobles på uannsett. Min erfaring med eksterne disker er at de dør fortere og oftere enn interne disker grunnet alt for billig strømforskyninger og kretskort i overgangen. Dessuten så minsker du faren for uhell, velt, tyveri og andre tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller satt disken inn i denne maskina som den kobles på uannsett. Min erfaring med eksterne disker er at de dør fortere og oftere enn interne disker grunnet alt for billig strømforskyninger og kretskort i overgangen. Dessuten så minsker du faren for uhell, velt, tyveri og andre tilfeldigheter.

7428712[/snapback]

Nå er vel ofte slik at årsaken til at man kjøper en ekstern HD, er at man kan putte den i sekken og ut på tur :D

Det er vel litt vanskelig hvis man har satt den inn i en maskin, og da hadde jeg vel i utgangspunktet kjøpt en HD til å montere inne i maskina, men takk for rådet :thumbup:

Mvh Lærer'n

Lenke til kommentar

Vel, altså Delingen forsvinner ikke dersom du passer på følgende:

- Alltid slå av den bærbare harddsiken etter at du har slått av hovedmaskinen.

- Alltid slå den bærbare harddisken på før du starter opp maskinen.

Men så fort du glemmer en av delene, så må delinga av disken gjøres på nytt.

Kjør kommandovindu (skriv CMD i kjør) og skriv følgende:

NET HELP SHARE

Så får du opp syntaksen over hvordan du skal lage en bat-fil som fungerer.

Det blir gjerne noe som dette:

NET SHARE BaerbarDisk=F:

Og så må du selfølgelig påse at stasjonsbokstaven er riktig da F: kun er et eksempel.

Lenke til kommentar
Vel, altså Delingen forsvinner ikke dersom du passer på følgende:

- Alltid slå av den bærbare harddsiken etter at du har slått av hovedmaskinen.

- Alltid slå den bærbare harddisken på før du starter opp maskinen.

Takker for hjelpen, det var svaret jeg var ut etter :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...