Gå til innhold

Tips og hjelp om utstyr og spill til xbox 360

veluci

Anbefalte innlegg

Poenget med level scaling var vel at man skulle kunne gå hvor som helst når som helst, og likevel møte en utfording. Dog, det har gått over styr spør du meg. Jeg er "helten" over cyrodill, men enhver vakt eller landeveis røver er like sterk, om ikke sterkere. Uansett!

Oblivion er veldig stort, omfattende og ikke minst åpent. Dette gjør jobben med å balansere ting vanskelig siden høy lvl monster kan hindre spillere i å utforske. Med lvl scaling kan man begynne med hvilken som helst quest og vite at man skal (i teorien i det minste) være sterk nok til å fullføre den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er "helten" over cyrodill, men enhver vakt eller landeveis røver er like sterk, om ikke sterkere. Uansett!

7395233[/snapback]

Ikke hvis du skrur ned vanskelighetsgraden. Man kan jo gjøre spillet akkurat så vanskelig eller lett man vil med en liten slider.

Lenke til kommentar

Bare ikke kjøp Oblivion! Seriøst. Ikke en gang det syke utvalget av mods har klart å fikse det spillet for meg. Det er et plastikkspill laget for å tilfredstille grafikkhorer som ikke bryr seg om annet enn at noe ser fint ut. Spillet er helt uten sjel, questene er gørr kjedelige og over halvparten av dem ligner på hverandre. Lvl scaling ødelegger enda mer...

1: Utforsking gir deg ingen ting tilbake. Du kan utforske den mest avsidesliggende hule eller ruin og kjempe deg fram gjennom de level scala undeadsene der for så å komme fram til en kiste som sitter på toppen av graven til en død helt, og når du åpner den finner du...... et rustent sverd og to usle gulldubloner.... akkurat. Hadde du kommet dit 5-10 levler senere hadde det sikkert vært et jernsverd, akkurat det samme som du står med i handa.... Tenk deg om alle undeads der hadde vært sykt mektige i starten og at du virkelig måtte slite deg gjennom hele ruinen for å komme deg fram til slutten(eller kanskje det var umulig i så lav level), og at i kista vilte et mektig, spesielt våpen! Da hadde du følt at du hadde utrettet noe, og at alt sammen var verdt det.

2: Det finnes kanskje 10 unike våpen i spillet. Ja, akkurat....

3: Level scaling. Banditter som bor i huler og sover på utslitte filleryer på det kalde steingulvet. Samme bandittene som kommer springende mot deg i skinnende elven-glass armor og daedric warhammers... (daedric utstyr skal forresten være SUPER sjeldent, det står det til og med i bøker som du finner rundt om i spillet) :roll:

4:Main quest er helt på trynet og du kan kjøre gjennom den i løpet av tre-fire timer. Dette kan du gjøre helt i starten og kanskje avslutte main story som level 10. Hvorfor kan du det? På grunn av....

5: Level scaling.

Kjøp heller forgjengeren, Morrowind, for den er mye bedre. Spilte forresten Morrowind for første gang ETTER at jeg hadde spilt Oblivion...

Nå vet ikke jeg om Xbox utgaven av Morrowind er ett av de spillene som funker på xbox360 men....

Edit: Leif

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
@Appleseed

Med andre ord smaken er som baken, delt i to.

Anbefaler heller trådstarter til å prøve spillet først hvis han har anledning til det.

7400344[/snapback]

'er sant det... skal prøve det.. men er ikke sikker enda da, på hvilke spill eg skal kjøpe, så vi får se...

hvilke spill er det der marrowvind da?? aldri hørt om det

Lenke til kommentar
@Appleseed

Med andre ord smaken er som baken, delt i to.

Anbefaler heller trådstarter til å prøve spillet først hvis han har anledning til det.

7400344[/snapback]

Det er greit at smaken kan være som baken, todelt. Men her er det heller snakk om det som kommer ut av baken, ikke om den er delt eller ikke :D

Neida. Selvsagt burde han prøve Oblivion, men han burde kanskje heller vurdere andre spill først, etter som at Oblivion nesten er et enten eller spill (enten så liker du det, eller så hater du det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...