Gå til innhold

Ny hjemmeside - Vurdering taes imot med takk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hummm...hvilken oppløsning kjører du?

Venstre sia funker perfekt i opera hos meg...samme gjelder ie og firefox.

Teit var ikke et sakelig argument så ser bort i fra det.

Og til slutt så har jeg ikke brukt frames...har brukt iframe på hovedinnholdet.

Kjekt om du liksom argumenterer for ting å ikke bare sier IKKE! :p

Lenke til kommentar

Lighning bruk frames om du ønsker det.. det er kun slike "pro designere" som bryr seg om det. Jeg synes siden var helt grei jeg. Likte ikke helt velg bakgrunn saken, men det er vel bare meg.. ser ikke vitsen i at man skal kunne endre bakgrunn... men morsom funksjon..

Lenke til kommentar

Ja har fått med meg at man ikke skal bruke vanlig frames...noe særlig god forklaring har jeg derimot aldri hørt...

Virker på meg som at det er en konsensus uten noen saklig grunn...

Har brukt iframe inntil videre...da jeg må over på ajax for å kunne laste innholdet på en annen måte.

Så har du noen god forklaring på hvorfor man ikke skal bruke frames? :)

Vel grunnen til at jeg la til den funksjonen er vel så enkelt som at forandring fryder og et bakgrunnsbilde kan forandre utseendet på ei side totalt :)

Lenke til kommentar

Er litt slitsomt med de bakgrunnen, man ser ikke menyene ordentlig.

Om du må ha de boksene på siden, så ha meny baren i samme farge og gjennomsiktighet

Og midtstill "logoen" :)

Ellers er da siden informativ den :)

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Firefox, men uansett burde fargene stå i stil uansett nettleser :)

Kanskje ha en litt tykkere/større meny....er litt liten:P

Samt noen fler bakgrunner som går bedre i ett med side, gjerne med litt bedre kvalitet om du må ha bilde som bakgrunn. Enkle farger i seg selv er nok også :)

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Hehe joda...enig der...var jeg som glemte meg av...fargene og opacity skal gjelde alle nettlesere...hvertfall ie, opera og firefox :)

humm...liker nok menyen som den er ja :)

har tenkt på bakgrunnene ja...skal vel finne noen fler eller bedre med tia...kvaliteten er det ingenting å si på da de er i 1680x1050 oppløsning og kjørt med lav komprimering...men blir vel å beholde frost bilde og skal prøve å finne et bedre lyn bilde...eventuelt redigere mer på det som allerede er :)

Lenke til kommentar
Ja har fått med meg at man ikke skal bruke vanlig frames...noe særlig god forklaring har jeg derimot aldri hørt...

7392778[/snapback]

Har du lett etter en forklaring? Her finner du en eldre tråd om frames, og et aldri så kjapt søk vil nok finne enda flere forklaringer på hvorfor man ikke bør bruke det.

Lenke til kommentar

7392778[/snapback]

Har du lett etter en forklaring? Her finner du en eldre tråd om frames, og et aldri så kjapt søk vil nok finne enda flere forklaringer på hvorfor man ikke bør bruke det.

7393124[/snapback]

Som sagt...har aldri fått høre en god forklaring...folk sier bare ikke bruk det...

Men takk for linken...oppklarte litt, men for å fullgodt erstatte frames så må man over på php og det er jo ikke allmenn kunnskap..skal sette meg inn i det etterhvert, men kan tenke meg til at det er det enkleste for en god del å kun bruke frames

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...