DementedAlbino Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Kan jeg lage det til slik at folk kan sende gratis sms fra en side jeg disponerer uten at det vil koste meg en formue å drive det. Noen som vet hvordan noe slikt gjøres og hva jeg trenger av programmer? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Utrolig godt spørsmål. Noen som har peiling på hvordan SMS servere fungerer? Koster det masse penger? (Telenor skal vel ha noe for å leie nett eller noe slikt...) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Man bør heller gå veien om netcom tror jeg. Vi undersøkte prisene for 2 år siden, og da var i hvertfall netcom billigst. Det du gjør er at du får tilgang til å "prate" med telenor/netcom sin sms server via et språk som kalles CIMD eller CIMD2. Du må enten lage egne programmer for kommunikasjonen, eller bruke noe som noen andre har lagd (nokia har en del løsninger). Men billig er det lagt fra. Da vi sjekket prisene var det noe sånn som ganske høy etablerings avgift + månedsavgift + pris pr. melding. Man måtte omsette _mange_ meldinger før det lønte seg. Forøvrig kan jeg nevne at Nokia har en test smsc som man kan bruke for å teste CIMD applikasjoner man utvikler billigere enn å leie hos operatør. Prisen er "bare" 200 euro + moms for 2 mnd Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Forøvrig glemte jeg å nevne at Nokias smsc selvfølgelig bare skal brukes til testing av applikasjoner. Avtalen er på 4 tettskrevne sider, men følgende gjør at du ikke kan bruke den for gratis-tjenester, etc. "You agree you may use the Services only for purpose of application development and testing. Nokia reserves the right to monitor your uses of the Services from time to time and cancel or suspend your access rights to the Services if Nokia reasonably believes that you breach the Terms and Conditions or otherwise jeopardize the Nokia Developer HUB infrastructure or legitimate interests of other users." Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Det enkleste er å skrive et skript som benytter en allerede eksisterende sms-server i utlandet, som relayer gratis til Norge. Ta en titt på kildekoden til KxICQ fra http://www.kxicq.org, så ser dere hvordan kommunikasjonen med sms serveren fungerer :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå