LarsP Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Ser at den gamle tråden har forsvunnet ut av systemet. Jeg prøver derfor på nytt å skape litt interesse for denne Showtime-serien. Masters of Horror er et konsept som går ut på at serieskaperne gir noen av de mest kjente regissørene frie tøyler (sånn ca) til å lage hver sin kortfilm på ~50 minutter. Episodene er dermed uavhengige av hverandre og man kan enten se alle episodene eller kun episodene til sine favorittregissører. Til nå har det kommet seks episoder av sesong 2 og vi har stiftet bekjentskap med følgende regissører: Sesong 1: (sortert etter episodenummer) 1. Don Coscarelli (Phantasm, The Beastmaster, Bubba Ho-Tep) - Incident On and Off a Mountain Road 2. Stuart Gordon (Re-Animator) - H.P. Lovecraft's Dreams in the Witch-House 3. Tobe Hooper (The Texas Chain Saw Massacre, Poltergeist) - Dance of the Dead 4. Dario Argento (Suspiria, Tenebrae, Trauma m.m) - Jenifer 5. Mick Garris (Critters 2: The Main Course, Sleepwalkers) - Chocolate 6. Joe Dante (Gremlings) - Homecoming 7. John Landis (An American Werewolf in London) - Deer Woman 8. John Carpenter (Halloween, Assault on Precinct 13) - Cigarette Burns 9. William Malone (Creature, House on the Haunted Hill) - Fair-Haired Child 10. Lucky McKee (May) - Sick Girl 11. Larry Cohen (Bone, The Stuff) - Pick Me Up 12. John McNaughton (Henry: Portrait of a Serial Killer) - Haeckel's Tale 13. Takashi Miike (Audition, Ichi the Killer, One Missed Call) - Imprint Sesong 2: 1. Tobe Hooper (The Texas Chain Saw Massacre, Poltergeist) - The Damned Thing 2. John Landis (An American Werewolf in London) - Family 3. Ernest R. Dickerson (Tales from the Crypt Presents: Demon Knight) - The V word 4. Brad Anderson (Session 9, The Machinist) - Sounds Like 5. John Carpenter (Halloween, Assault on Precinct 13) - Pro Life 6. Dario Argento (Suspiria, Tenebrae, Trauma m.m) - Pelts 7. Joe Dante (Gremlings) - The Screwfly Solution 8. Mick Garris (Critters 2: The Main Course, Sleepwalkers) - Valerie on the Stairs Denne posten vil bli oppdatert etterhvert som det kommer nye episoder. Så, hva synes folket? Endret 21. desember 2006 av LarsP Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Aldri hørt om denne engang jeg. Er det tegneserier? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Nei, det er ikke tegneserier. Det er rett og slett korte filmer som blir sendt i TV-serieformat. Endret 30. november 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Montag Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Støtter reservasjonsløst LarsP sin anbefaling. Dette er en utmerket serie for alle oss som elsker grøssere. Av sesong 1 likte jeg særlig godt Takashi Miikes "Imprint"; den ble forresten ikke vist på tv i USA - for sterk kost for tvbossene. Mht sesong 2 ser jeg fram til Stuart Gordons "The Black Cat" (handler om forfatteren Edgar Allan Poe som pines av en mystisk svart katt). Tror også at neste ukes episode "The Screwfly Solution" av Joe Dante kan bli bra. Resten av serie 2 sendes forresten i desember og januar; fint å ha denne å følge med på mens de andre kvalitetsseriene har utvidet juleferie. Endret 30. november 2006 av Montag Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvor går den da? Dette må sjekkes ut hehe. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Det som er verdt å merke seg er at sesong 2 så langt er nesten latterlig voldelig. Det var noen scener i The Damned Thing som fikk meg til å hoppe i stolen. Jeg har dessverre bare fått sett de tre første episodene av sesong 2, og så langt virker det bedre enn sesong 1. Som nevnt i første post går den på Showtime. Endret 30. november 2006 av LarsP Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Ok, John Carpenter er herved erklært sinnsyk. Episode 5: Pro-Life er ca like sjuk som Imprint. Herregud, jeg har gåsehud. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg har bare sett episode 1 av sesong 1 og bestemte meg for å droppe serien, men ser nå at jeg kansje gjorde en feil. Endrer nivået av serien seg utover? La forøvrig merke til serien etter den fikk nominasjon i Scream Awards 2006 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror man bør være horror-fan for at serien skal virke. Den er så til de grader cheesy og enkel. Men, det er jo nettopp det vi har manglet de siste par årene etter at Tales from the Crypt forsvant fra skjermene. Anbefaler i allefall episodene: - Cigarette Burns - Imprint - The Damned Thing - Pro-Life Kickass! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 ok. Får se de episodene. Horror fan er jeg, har sett mye av slasher/grøss/horror/badmovies som: Tales from the Crypt (filmene) Nightmare on Elm Street Friday the 13 (ja tilogmed jason X ) Wishmaster Hellraiser og mye mer, får se om denne serien leverer nok blod og gørr. Liker at de bruker forskjellige regissører, men får de tildelt manus fra andre kilder? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Manusene er alt fra romaner/noveller (adapted screenplay) til episoder skrevet spesielt for serien. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 kan man se episodene i hvilken rekkefølge som helst? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jepp. Episodene er totalt uavhengige av hverandre. Det er jo ikke en TV-serie i ordinær forstand. Det er mange kortfilmer som blir sendt under samme paraply. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Dette så jo bra ut. Er det splatter grøssere eller grøssere som virkelig gjør folk redde? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Det varierer fra episode til episode. Hver enkelt regissør har jo sin idè om hvordan en grøsserfilm skal være. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 takk for tråden; jeg har ikke gitt denne serien noe oppmerksomhet. fint å ha noe å se på, nå som Prison Break ha tatt pause.. Tobe Hooper er genial, han fikk til og med filmen "Crocodile" til å bli småbra! Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Dette hørtes jo meget interresant ut! Må sjekkes ut, liker litt blod og gørr Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har sett alle episodene så langt, digger serien, men syns noen av episodene er ganske dårlige. De beste hittil etter min mening, er: Indident On and Off A Mountain Road Jenifer Cigarette Burns Imprint Family Gleder meg til resten av episodene i sesong 2 Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Så nettop episode 1, og det var jo grisefett! Mer blood, guts and hot chicks please Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 episode 6. Meatloaf som blåser et par sikringer. VOLDELIG.. konge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå