Gå til innhold

Tele2 operatørlåste telefoner


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var utfor noe svært kjipt idag.

 

Noen jeg kjenner kjøpte av en kompis en telefon som hadde vært låst til Tele2, men avtaletiden med de var over. Dette skulle da ikke være noe problem og han kontaktet Tele2 på 02000, siden de ikke har samme tjeneste som NetCom og Telenor Mobil.

 

Men til sitt store sjokk så fikk han ikke utlevert koden pr. telefon siden han ikke var juridisk ansvarlig på telefonnummeret!

 

Nå sitter han med en telefon som han ikke får benyttet.

Har de virkelig lov til å gjøre slikt?

 

Han fikk også beskjed om at han måtte ha telefonnummeret som telefonen var kjøpt med for å få den. Og de oppga heller ikke koden over telefonen ... Makan til dårlig kundeservice. Greit nok at man har låsekodegeneratorer på nett, men når man har kjøpt en telefon på lovlig vis, da skal man vel ikke være nødt til å betale så mye for å få den opplåst...

 

Er det noen som har opplevd det samme med Tele2?

 

En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å gå over til Tele2 etter jeg fikk vite dette. Om de så er de billigste på pris, så kommer jeg ikke til å velge de. Kundeservice må man jo også ha så...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Er det dårlig kundeservice fordi han ikke får en kode han ikke står som juridisk eier på? Tror du og kompisen du burde tenke dere om en eller to ganger, før dere kritiserer dem med "dårlig kundeservice". Skulle tatt seg ut om jeg kunne gå på politistasjonen og spørre etter personnummeret og resten av personalia til "NoKeR"...

Endret av Crewer
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om personlige opplysninger.

 

Kan være jeg som formulerte meg litt uklart.

 

Men når man har en telefon som har vært operatørlåst til en operatør, så er det ikke verdens heksekunst å få utlevert koden. Alle andre operatører som har lås på sine telefoner, så har det ikke noe å si om man er juridisk eier av telefonen, man behøver heller ikke å utlevere noen personalia for å få koden. Man kan til og med få utlevert koden via de respektive operatørers hjemmesider om telefonen er utenfor bindingstid.

 

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor de da ikke kan oppgi koden for operatørlås over telefonen eller ha en mulighet slik at deres kunder som er ferdig med avtaletiden kan hente koden selv fra tele2.no for eksempel.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Du skal kunne få denne uten at du er juridisk eier, men du må vite telefonnummeret den er kjøpt med og du får den ikke utgitt over tlf pga feilprosent.

 

//Hit

7392035[/snapback]

 

Hvorfor må de ha telefonnummeret for å få dette utlevert da?

 

Min kompis fikk den ikke utlevert etter at han har fått tak i telefonnummeret telefonen var kjøpt med for det var det bare juridisk eier som fikk utlevert fikk han da til svar.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Du skal kunne få denne uten at du er juridisk eier, men du må vite telefonnummeret den er kjøpt med og du får den ikke utgitt over tlf pga feilprosent.

 

//Hit

7392035[/snapback]

 

Hvorfor må de ha telefonnummeret for å få dette utlevert da?

 

Min kompis fikk den ikke utlevert etter at han har fått tak i telefonnummeret telefonen var kjøpt med for det var det bare juridisk eier som fikk utlevert fikk han da til svar.

7392350[/snapback]

 

 

altså bade hos netcom og hos telenor får du utgitt låsekoden selv om du ikke er eier på tlf nr. så lenge tlf ikke er i bindingstid.du får den jo tilogmed på nett. høres ut som om kompisen din har vært borti en konsulent med lite peiling ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er slik de opererer, men synes det hvertfall er litt smårart da vi i butikk ikke registrerer imei i bestillingssystemet til Tele2.

 

EDIT: På en annen side... :p Kanskje det er akkurat derfor de trenger det. For å sjekke om 12 måneder har gått...

Endret av datating
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også problemer med Tele2 og låsekoden til mobilen min...

 

Jeg fikk følgende svar på epost fra Tele2. Kun tatt bort mellomrom og sensuert noe informasjon.

 

[email protected] skrev:

Hei og takk for din henvendelse.

 

For at vi skal kunne gi deg låsekoden, trenger vi å få vite hva ditt navn er og mobilnummer som telefonen har vært brukt med.

Vennligst besvar denne mailen.

-------------------------------------------------------------------------

Med vennlig hilsen

Stine Lindberg Nielsen

Tele2 Norge AS, Kundeservice

Tlf. Privat: 02000, Tlf. Bedrift: 02200

Faks 21319898

www.tele2.no, Org. nr: NO 974 534 703 MVA, Bankkontonr: 6001.06.63000

-------------------------------------------------------------------------

[PRODUCT:Mobile Private]

[CATEGORY:Mobiltelefoni:kontantkort-Operatørlås]

[COMMENTS:Jeg har for et år siden kjøpt mobil som er låst til tele2. Hvordan får jeg nå åpnet den? IMEI 35579600-382173-7-18.]

[CUSTOMERID:]

[NAME:Fornavn]

[sURNAME:Etternavn]

[ADDRESS:]

[postALCODE:9010]

[CITY:Poststed]

[PHONENUMBER:99999999]

[email:(fjernet)]

[TELEFONNUMMERET SOM HENVENDELSEN GJELDER:]

[TIDLIGERE HENVENDELSER OM SAMME SPØRSMÅL?:Nei]

[REFERANSENUMMER:1917888]

[TIDSPUNKT:2006-12-16 18:39:58]

[iP-ADRESSE:(fjernet)]

[EPOSTFRA:(fjernet)]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De trenger navn og telefonnummer for å sjekke at bindingstiden er gått ut da IMEI nummer på telefonene ikke blir registrert ved salg. Når de har sjekket att bindingstid har gått ut får du låsekoden.

 

Hadde vært morro og sjekket om jeg kunne kjøpe en tele2 låst telefon i butikken og deretter ringe inn å oppgi et telefonnummer jeg har som bindingstiden gikk ut på i fjor en gang:) Så kanskje den hadde blitt låst opp med en eneste gang. Noen som har lyst til å sjekke dette for meg? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...