Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar PC nekter å koble til sikret nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc med et Intel Pro 2200BG nettverkskort. Etter at jeg formaterte og la inn windows på nytt nekter imidlertid kortet å koble til sikrede nettverk. Kortet finner nettverket med full signalstyrke, men når jeg velger koble prøver den å koble til litt før det kommer opp at den ikke kan koble til nettverket og at det kanskje ikke er innen rekkevidde....

Nettverket er beskyttet med WEP og de andre bærbare maskinene i husstanden har ingen problemer med å komme seg på.

Slår jeg derimot av WEP, kommer den seg på nettverket uten problemer.

Har lagt inn nyeste driverne fra Intel.

Noen som har råd?

Endret av Logical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt akkurat samme problemet.

Jeg trakk konklusjonen at det nettverkskortet ikke likte WEP krypteringen.

Men da funket ett MAC filter i routeren bedre enn godt. Slett WEP og legg inn MAC kryptering.

7391931[/snapback]

Takk for tipset! Routeren min hadde ikke MAC-filtrering, men ALC som jeg fant ut var noe av det samme. Jeg trykker på en knapp på routeren, og alle pcene som skal kunne kobles til må koble til nettverket innen ett min fra jeg trykker på knappen. Etter det blir den låst for nye enheter.

Selv om nettverket stadig står oppførst som usikret, vil det jo praktisk sett være bra nok beskyttet på denne måten.

Thank you!

Lenke til kommentar

Jepp, er jo begrensa rekkevidde på routeren, så hvis noen kødder vet jeg jo at det er noen av de som bor under. Er jo egentlig bare for å hindre at tilfeldige folk skal få tilgang til det som er delt på nettverket vårt. Tviler på at noen av de er hardcore hackere =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...