Gå til innhold

SKOLE SUGER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Nå har jeg sittet i hele dag med norsktentamen og skrevet så blekket sprutet, og påfølgende fikk jeg skrivekrampe og ble bare såvidt ferdig, så ingen skal komme å fortelle meg at skole er artig! Men det er dog et priveligeium, det kan ingen komme fra. Kapitalisme er foreløpig det beste vi har, jeg er enig med de som hevder det. Kommunisme er i teorien en svært klok styringsform, problemet er bare det at det alltid vil være mennesker der som utnytter systemet til egen fordel. Kommunisme er avhengig av 100% ærlighet og rettferdighet, noe som er fullstendig umulig å oppnå.

Lenke til kommentar

Skolen er på mange måter tull.. prakkes så mye dritt på deg som man aldri har bruk for...

Det er null problem for en elev å lære seg noe om han bare virkelig går inn for det... Jeg tør påstå at dersom jeg virkelig hadde villet lære meg 3.kl. pensum i norsk, så skulle jeg greid det bedre på 2mnd enn på et helt forbannete år som vi bruker på skolen nå...

Ta f.eks:

Hvem faem interesserer seg i dialektlære/har bruk for det senere? Sikkert 0.01 promille av folket... Jeg driter langt i hva palatalisering og jamning er så lenge jeg forstår språket..

For meg ville det vært mer givende å høre en fjortis undervise i SMS-språk...

Dessverre er meste av pensum (på videregående) utrolig kjedelig... noe som igjen dreper motivasjonen til elevene. Håper bare de gamle sauene som styrer landet innser dette snart og gjør noe med det..

Effektivisering og motivasjon er hva som skal til...

[ Denne Melding var redigert av: lodott på 2002-06-04 20:28 ]

Lenke til kommentar

Vell jeg blit sikkert nedstemt nå ,men jeg synes skole er utrolig gøy jeg.

Ungdomsskulen var ikke så morsom akkurarat ,men når du begynner på Gk og senere VK1 så er det virkelig morsomt og gå på skole.

Hvis du vellger riktig linje da.

Lenke til kommentar

skole er et luxusproblem her i vesten...

sosialisme er veien å gå... anarki er også fint...

da kunne en latt vær å tilbakebetale studielånet. :grin:

men opplæring i bruk av skytevåpen burde være obligatorisk i gymtimene.

hvis en ikke skjønner sarkasme, kan en la vær å si noe... syns nå jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2001-12-31 23:32, formannen skrev:

Alle vet at skolen er unyttig...

Veeeel... vil vel si at skolen faktisk ER nyttig. Det er imidlertid mye vi lærer i skolen som ikke er nyttig, men vi har da lært og lese og skrive og regne og snakke engelsk i skolen, har vi ikke? Og jo mer skolegang du har, jo bedre stillt står du i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

Den 2002-06-03 19:44, Kjetil Lura skrev:

olsen du sier at religion starter alle kriger her i verden,du har delvis rett men du glemmer noe som heter politikk,se bare på kuvait hadde ikke kuvait hatt oljen ville usa ikke vært innvolert i krigen.

Kjetil

Sorry, må bare: Kuwait :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

m-kane skrev (2002-07-04 22:37):

Quote:

Den 2002-06-03 19:44, Kjetil Lura skrev:

olsen du sier at religion starter alle kriger her i verden,du har delvis rett men du glemmer noe som heter politikk,se bare på kuvait hadde ikke kuvait hatt oljen ville usa ikke vært innvolert i krigen.

Kjetil

Sorry, må bare: Kuwait
:grin:

En liten skiveleif,du forsto hva eg mente det er det viktigste. :lol:

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-08-11 18:31, Kebab GUD skrev:

jaja leke seg i gammle tråder er gøy!!

at du gidder mase om det der i hver eneste tråd som blir gjenopptatt.

Faktisk så har moderatorene oppfordret oss til å ta opp gamle tråder istedet for å lage en ny med nøyaktig samme innhold.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 18:49, Eskil87 skrev:

Vel... Nå er det skole for meg om 4 dager :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

Skole er GØY! Bare vent til du begynner å jobbe, kommer til å grine blod av lengsel etter å ha et bekymringsløst liv på skolebenken :grin:

Lenke til kommentar

Skole er kanskje nyttig, men det er så sinnsykt masse unyttig og teite ting med skolen.

Hvorfor er f.eks ikke engelsk obligatorisk i 2 klasse på almenn? Engelsk er i mine øyne et av de mest nødvendige fagene i skolen!

Hvorfor kan vi ikke få lære de nødvendige tingene i norsken istedenfor hvordan vi skriver noveller og dikt og slikt dritt?

Hvorfor er det pensum å lese bøker/noveller/romaner? holdt på å få stryk i engelsk fordi jeg ikke gadd å lese en bok - ikke pga at jeg ikke forstår engelsk - men fordi jeg generelt hater å lese bøker. (reddet 4'eren ved å laste ned en bokrapport fra internett).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...