Gå til innhold

SKOLE SUGER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Quote:

On 2002-03-03 01:26, N*E*R*D skrev:

neeeed med kapitalismen!!!!!!

Really? Hvordan skal vi da drive samfunnet? Kommunisme? En styringsform INGEN har fått til å funke ennå? Tilbake til det Føydale? Med landeiere som eier deg? Hvor ofte hadde du fått ny PC da montro? Å utdanning?

Sorry, men dere kapitalismehatere tar feil! Kom gjerne med no bedre, så skal jeg støtte det, men å dømme det nord å ned uten å ha noe annet å foreslå er for enkelt! Kapitalismen er ikke perfekt, men det er det beste vi har.

Lenke til kommentar

Quote:

N*E*R*D skrev (2002-03-03 01:26):

neeeed med kapitalismen!!!!!!

Så lenge maktbegjær driv menneska, er det dei fleste andre samfunnsystem utilstrekklige. Kommunisme, sosialisme og andre lignande system forutset at menneska er rasjonelle, logiske, rettferdige og heilt utan følelsar.

Jævli fine teoriar, men sjølv i kommunistiske land, t.d Sovjet, Kina og Nordkorea vart kommunismen/sosialismen, kall det kva du vil, innført ut frå kapitalistiske (egoistiske) hensyn. Eg trur ikkje dei som leda revolusjonane i noko grad hadde folkets beste i tankane då dei starta.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som sagt tidligere så har kommunisme aldri blitt gjennomført. Men jeg tror at en moderat versjon av kommunisme ville funket jævli bra. Mennesker er idioter av natur, og vil bare få alt til å gå til helvette uansett. Men en moderat versjon tror og mener jeg vil funke. Det er ihvertfall mye nyttig fra kommunismen vi kan bruke, selv i kapitalismen

Kapitalismen fører bare med seg urettferdighet og grådighet med seg.

For å få en bra verden må vi først avskaffe alt som heter religion. Alle vet jo at alle kriger har røtter i religion.

Lenke til kommentar

Du tror du vet alt du, Olsen. Hvor gammel er du egentlig? 14? 15?

Quote:

For å få en bra verden må vi først avskaffe alt som heter religion. Alle vet jo at alle kriger har røtter i religion.

På hvilket stadie tror du menneskene hadde vært på idag uten religion?

Steinalderen? Ikke helt usannsynlig det, nei.

Les Norges historie av Karsten Alnæs. Knallgod historiker og forfatter.

Lenke til kommentar

vi må ha mer pc i skolen! de som ikke liker pc kan slippe det, men vi som godt kunne sittet foran en pc hele dagen kunne fått en pc. det går mye fortere å skrive på pc enn for hånd, ergo hvis de som vil får en pc på skolen blir de mer effektiv (så fremst det ikke er cs-avhengige som bare sitter og spiller hele tiden).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 04:50, C. Alshus skrev:

Du tror du vet alt du, Olsen. Hvor gammel er du egentlig? 14? 15?

Quote:

Les Norges historie av Karsten Alnæs. Knallgod historiker og forfatter.

Det var kanskje satt litt på spissen, men religion er jo roten til de fleste kriger i dag. Det går nok ikke ann å avskaffe religion, men man kan ikke ha en prest som øverste leder/statsminister(kjell magne) i ett land.

Uten religion tror jeg vi ville vært omtrent der vi er i dag.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-13 04:50, C. Alshus skrev:

Quote:

Kan du fortelle meg hvilken prest som fant opp hjulet? Eller ilden?

Det er nå tross alt vitenskapsmenn/nyskjerrige mennesker som står for de fleste fremskritt, mens religionen ofte kjemper med nebb og klør imot (J.fr. jorden er flat, skapelsesberetningen osv.) Religion har helt klart en rolle å spille i samfunnet, da det gir mening i livet for endel mennesker, men å si at vi hadde levd i steinalderen uten religion er sprøt. Menneskets fantasi er nærmest ubegrenset, og opfinnelser hadde kommet uavhenging av religion. Der Religionen helt klart har hjulpet er å holde ro i samfunnene, gitt massene sirkus, som i det romerske ordtaker brød og sirkus. Og de religiøse har i mange land hatt alt for stor og undertrykkende makt helt opp til nå. (F.eks Iran, Irland osv.)

Når det gjelder religionskriger er jeg uenig. Jeg vet ikke om en eneste religionskrig, men vet om MANGE hvor religion har blitt utnyttet for å rettferdiggjøre herskeren(e)s ønsker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, anarki, jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!**DUunk!* *Au*

Anarkiets vesen! jeg ber til deg!

Gi meg min daglige dose kaos med AK!

Ned med kapitalismen!!

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen er full av ignorante småunger som ikke vet hva de snakker om.

dere sitter å skriker "NED MED kapitalisme" uten å

vite hva det egentlig er.

Dere sitter foren Pcene deres i et varmt hus med mat i kjøleskapet å skriker etter Anarki ...

jeg ville likt å sett hvordan dere ville oppført dere under anarki ... dere hadde sittet i et hjørne og driti på dere..

dere burde være glade for at dere lever i et samfund hvor dere kan gjøre nesten hva dere vil.

Diskusjonen tapere.. psilocybe,Spiff og N*E*R*D

Liker litt tøffe jenter jeg.!!!

Hvem er DU??

[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-04-27 14:58 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...