Gå til innhold

PC - TV Trøbbel


echo221

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop ommøblert rommet mitt, så det endte med at jeg måtte flytte på saker og ting.

 

Men så fant jeg ut at en ledning jeg har brukt i lang tid til å ha PC på TVen ikke var lang nok, så jeg gikk å kjøpte en ny. Da jeg kom tilbake koblet jeg alt opp som det skal være, så slo på TVen.

 

Voila! Jeg har fått et helt ødelagt bilde. Hum, tenkte jeg, det må jo være kabelen. Jeg byttet til kabelen jeg alltid har brukt, men samme problemet.

 

Så prøvde jeg å koble direkte til TVen (bruker surroundannlegget til å koble til ellers), men neida, like ille. Så prøvde jeg Xbox 360'en min bare for å sjekke at TVen fungerte, jo, Xbox hadde den nydelige grafikken den ellers har.

 

Hva fanken er galt? Finner det ikke ut, skjønner ikke hva det kan være.

 

Bruker composite kabler og et asus 9600xt kort, men det skal være irrelevant når det har fungert før, og plutselig ikke fungerer nå.

 

Hvis du lurer på hvordan bildet ser ut, så er det skikkelig mørkt, og masse støy i bakgrunnen. Minner meg litt om hvordan gamle tver hadde bildet før. Jeg har prøvd alt av "contrast" og "saturation" innstillinger, fordi det virker som om det kunne være problemet, men no juice.

Endret av echo221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, nå har jeg prøvd uten kabel, og med mamma sin TV også. Like dårlig signal.

 

Da har jeg ihvertfall utelukket den delen.

 

Neste er da kabelen, men jeg har jo prøvd mange forskjellige, inkludert den gamle jeg har brukt :o

 

Da er det VIVO tingen til skjermkortet, software og hardware som er igjen. Hva kan det være? :o Det føles bare som om jeg har glemt noe, mener jeg har fått sånn bilde før, og da fiksa jeg det på noe vis, men husker det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...