Illyria Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei! Skal lage en krets for en effektforsterker så lurte jeg på om noen hadde noen tips til gode CAD-programmer. GRATISGRATISGRATIS Takk for gode svar. Lenke til kommentar
rufs Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 http://www.cadsoft.de/ et program som heter eagle, med gratisversjon der kortstørrelse er begrenset til 10 ganger 8 cm. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 pSPice funker greit til å simulere kretser... Lenke til kommentar
space17 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Et annet spice program (helt gratis, uten registrering) fra Linear Technologies: Switcher Cad III Link til siden: SW CAD III Direkte link til installasjon: swcadiii.exe space Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 henger meg på her bare for å samle forslag. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) eagle er gratis hvis du skal lage en pcb som ikke er større enn 100x80mm. Gratisversjonen er begrenset til to lag. Det er et anerkjent system. Funker like bra (raskere faktisk) på LINUX eller på MAC Endret 1. desember 2006 av nilsjohanole Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Kan eagle gjøre koblingsskjemaet om til en printkort tegning? Endret 12. desember 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kan eagle gjøre koblingsskjemaet om til en printkort tegning? 7484890[/snapback] Ikke automatisk. Men du plasserer komponentene og ruter kretsen selv med board-delen av programmet. Komponentene fra skjemaet dukker automatisk opp i printkort/board-delen. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kan eagle gjøre koblingsskjemaet om til en printkort tegning? 7484890[/snapback] Ikke automatisk. Men du plasserer komponentene og ruter kretsen selv med board-delen av programmet. Komponentene fra skjemaet dukker automatisk opp i printkort/board-delen. 7484939[/snapback] du trenger ikke og rute selv, du kan velge auto-rute også, men ikke alltid like bra på litt mer avanserte kretser Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 du trenger ikke og rute selv, du kan velge auto-rute også, men ikke alltid like bra på litt mer avanserte kretser 7485144[/snapback] Jeg har veldig dårlig erfaring med autoruteren i Eagle... Men det gjelder kretser med mikrokontrollere og mye IO. Den funker kanskje OK til småtteri. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Allrigth. Da får jeg vel bare prøve å se hva som skjer. Kretsen jeg har laget er uansett relativt simpel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå