Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ja, vet du? Nå er det nå ikke bare spillene som er inovative med DS, men hele maskinen og hvordan du spiller spillene. Er jo noe helt annet å bruke touch padden enn det er å hamre på knapper til krampen tar deg. At noe er 'innovativt', betyr at det er nyskapende, og kan by på noe nytt. Spillbiblioteket til Nintendo er like nytenkende som George W. Bush. Har jeg ikke sagt, ikke legg ord i min munn, viste ikke at de hadde planer om å bruke det i spill, men i seg selv er ikke GPS noe spill. Om de får dette til å fungere på en brukbar måte, så er det innovativt av Sony. Men sony er ikke akkurat kjent for å tenke nytt, og tenker heller i andre, trygge baner. EyeToy er et perfekt eksempel på noe som er nyskapende. Hva har Nintendo funnet opp? Nintendo har tatt fullt av innovasjoner fra andre produsenter og selv tatt æren for det. At Nintendo kommer med 2 skjermer er vel ikke innovativt, men at du har touchpad er det. Hvordan har sony kommet med en ny spilleopplevelse når de har tatt en PSX, kokvaska den til en størrelse som passer i lomma og kaller den innovativ? Er ikke noe innovativt med PSP slik sett, ingen ny måte å oppleve spillene på, egentlig samme opplevelse som Gameboy ga oss. Ift. skjermoppløsning, er PSP like sterk som PS2. Det har også lykkes å porte en identisk versjon av GT4 til PSP, hvor eneste forskjell er at den kjører 480x272 i stedet for 720i. Trykkskjerm blir ikke brukt i de fleste DS-spillene. Med andre ord er DS en GBA 1,5. Men DH, du er jo aktivt imot alt som har med Nintendo, og er nærmest det nærmeste vi kommer Sony fanboy. Jeg liker Sony, de har gjort mye nyttig for seg, dog ikke direkte innovativt. Og samtidig er du aktiv Nintendo hater, selv om de kommer med klare innovative ting fra tid til annen. Ser du ikke det innovative i Nintendo, eller er du så oppslugt av hat mot Nintendo av en eller annen grunn at du ikke vil se det? Du er mer fanboy enn jeg er. Jeg har aldri skrevet at jeg hater Nintendo. Nintendo har tatt andres innovasjoner og kallt dem sine egne. Trykkskjerm har blitt brukt i PDA-spill i 15 år, og mikrofon ble brukt allerede i N-Gage-spill. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 At noe er 'innovativt', betyr at det er nyskapende, og kan by på noe nytt. Spillbiblioteket til Nintendo er like nytenkende som George W. Bush. Herremin mann, jeg snakker ikke om spillene men om maskinen til Nintendo. Det er jo den som er inovativ og det er jo den jeg snakker om. Noen av spillene til Nintendo DS er innovative, som f.eks Nintendo dogs, mens andre er gode klassikere som gjør bruk av det nye systemet. Og om du skal disse på biblioteket til Nintendo bør du i det minste komme med beviser på at Nintendo aldri har laget et spill som er innovativ. Pleas ikke komme med noen få navn som ikke er innovative, for du vet like mye som jeg at av spill selskap er det Nintendo som er mest innovative på markedet. EyeToy er et perfekt eksempel på noe som er nyskapende. Hva har Nintendo funnet opp? Nintendo har tatt fullt av innovasjoner fra andre produsenter og selv tatt æren for det. Tja, annet enn å definere konsollmarkedet fra begynnelsen, sette terskelen for 3D spill med OoT, skape verdens første håndholdte maskin, første konsoll med touch system og Wii mote så er vel ikke Nintendo så innovative. Nintendo har ikke tatt fult av innovasjoner fra andre produsenter, heller omvendt. Sony for eksempel kom ikke med sensorer i PS3 kontrollen før Nintendo viste frem Wiimote, da skulle de ha det med. Sony hadde heller ikke noe konsoll med HD og online støtte før MS kom med Xbox. Sony dilter etter selskap som Nintendo og MS og hermer etter dem for å få folk til å kjøpe deres konsoller. Er det noen som har formet konsollmarkedet til det det er i dag, så er det Nintendo. Mener å huske at analog stikka på Sonys PSX kontrollere kom ikke før etter at N64 hadde kommet med den analoge stikka. Eyetoy er innovativt ja, ny måte å spille på og morro. Det er sant. Men når du er så dum at du spør hva nintendo har funnet opp, da vet du egentlig ufattelig mye om Nintendo som selskap. Ift. skjermoppløsning, er PSP like sterk som PS2. Det har også lykkes å porte en identisk versjon av GT4 til PSP, hvor eneste forskjell er at den kjører 480x272 i stedet for 720i. Point is? Hva i hvette har grafikk med dette å gjøre? Hvorfor må folk hele tiden flashe grafikk i trynet og tro det er et perfekt argument, grafikk er da pokker meg ikke alt. Et spill med super grafikk kan være like morro å spille som å se på maling som tørker. Kjempefint at Sony har klart å lage en sterk konsoll, hadde de bare klart å lage noe som er nyskapende for en gangs skyld hadde jeg blitt mer imponert. Du er mer fanboy enn jeg er. Jeg har aldri skrevet at jeg hater Nintendo. Nintendo har tatt andres innovasjoner og kallt dem sine egne. Trykkskjerm har blitt brukt i PDA-spill i 15 år, og mikrofon ble brukt allerede i N-Gage-spill. Liker godt Nintendo, legger ikke skjul på det. Jeg er så piss lei av spill som bare gir meg ny grafikk på konsollen at jeg tar imot Nintendos inovasjoner med åpne armer. Et friskt pust på konsollmarkedet som tilbyr meg det som spilling er. Having fun. Trykkskjerm er brukt på PDA før ja, men ikke i nærheten så bra som Nintendo har gjort det. N-gage er vel en "konsoll" Nokia helst vil glemme, da den ikke akkurat fikk god motakelse eller bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå