Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det kalles ikke tilbud, det kalles lagertømming :-) Forøvrig så jeg en her oppe mente at det bare trengtes ett par 'killer apps' til PSP så vil den selge. GameCube fikk RE4, hjalp ikke mye det, og det var virkelig en killer app, den floppa jo på PS2. 7392559[/snapback] Det finnes flere killer apps til PSP. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Vil tru GTA melkingen på PSP har fristet ein god del ihvertfall, er vel å regne som killer-aps de spilla da. Dog finner man det jo så å si på PS2 også. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nintendo har jo vært ganske enerådende på håndholdt markedet, så jeg tror nok det vil ta tid før det kommer noen som kan utfordre dem på en skikkelig måte. PSP har potensialet, men utnytter det vel ikke til det fulle. Istede for å satse nytt får du egentlig de samme spillene til PSP som du får til en vær annen konsoll, NFS, Ridge Racer, Tekken. Spillene får du tak i på konsoll ellers. DS derimot har et helt annereldes grensesnitt, med en touchpad. Dette gir helt andre spill som du ikke finner på noe andre konsoller. Som f.eks New Super Mario. Om PSP hadde fått flere PSP ekslusive titler som ikke dukket opp på konsoll og, hadde kanskje salget snudd seg til noe annet. Sannheten er at flere av spillene på DS kan spilles med bedre grafikk på N64 og GC. Det finnes allerede mange eksklusive PSP-spill. Problemet er bare at Nintendo har hatt monopol på håndholdte konsoller i flere år. Den eneste håndholdte konsollen som har vært vellykket på salgslistene som ikke kommer fra Nintendo, er PSP. Man kan også kjøpe EyeToy, og GPS til PSP. Da får man spill som er langt mer nyskapende enn DS-spillene. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Vil tru GTA melkingen på PSP har fristet ein god del ihvertfall, er vel å regne som killer-aps de spilla da. Dog finner man det jo så å si på PS2 også. 7401302[/snapback] PS2-utgaven av LCS er en hastverks-port, og har bl.a. frame-rate-problemer. Motoren som LCS bruker er ikke laget for PS2-arkitektur. Endret 1. desember 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Vice City Stories kjører på samme motor også da eller? Så kommer vel San Andreas Stories etterhvert også.. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Vice City Stories kjører på samme motor også da eller? Så kommer vel San Andreas Stories etterhvert også.. 7401319[/snapback] VCS kjører på en modifisert versjon av LCS-motoren. Bl.a. har VCS dobbelt så mange polygoner på skjermen som PSP, i tillegg til en bedre fysikkmotor. Hva er galt med å lage et San Andreas Stories? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nei eg vil påstå å si at GTA er den neste melkekua ut av båsen om dagen sånn sett. Men eg skal egentlig ikkje bry meg. Spillte serien når den befant seg i isometrisk 3D-formatet. Ellers har aldri sandkasse spilla fenget meg på noe vis. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Man kan også kjøpe EyeToy, og GPS til PSP. Da får man spill som er langt mer nyskapende enn DS-spillene. 7401307[/snapback] Kremt.... Har ikke sett noe som i det hele tatt tyder på PsP'en har mer nyskapende spill enn for eksempel Wario ware touched, trauma center, phoenix wright, Nintendogs, feel the magic og minispillene i Mariospillene. Metroid prime hunters har også en nyskapende kontrollmetode for håndholdte konsoller som PsP umulig kan matche. Eyetoy og GPS til PsP... Har det kommet ut egentlig? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Man kan også kjøpe EyeToy, og GPS til PSP. Da får man spill som er langt mer nyskapende enn DS-spillene. 7401307[/snapback] Kremt.... Har ikke sett noe som i det hele tatt tyder på PsP'en har mer nyskapende spill enn for eksempel Wario ware touched, trauma center, phoenix wright, Nintendogs, feel the magic og minispillene i Mariospillene. Metroid prime hunters har også en nyskapende kontrollmetode for håndholdte konsoller som PsP umulig kan matche. Nintendogs er ikke innovativt. Spilte tilsvarende spill på PC på midten av 90-tallet. Minispill finnes i spillene på PSP også. Metroid Prime er heller ikke innovativt, og kan dessuten spilles i versjoner med bedre grafikk på GC. Trykkskjerm har blitt brukt i PDA-spill i flere år. I de fleste DS-spillene blir heller ikke trykkskjermen brukt. Eyetoy og GPS til PsP... Har det kommet ut egentlig? 7401447[/snapback] Det kommer snart. Dette er langt mer innovativt enn en trykkskjerm. Mener å ha lest at man også kunne kjøpe GPS til Gizmondo ... Endret 1. desember 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror at verken Xbox-360,Nintendo Wii og Xbox aldri vil komme i nærheten av salgstallene til PS2 som har solgt over 100 millioner,det er rett og slett Impressive og det sagt med ``Quakestemme``... Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nintendogs er ikke innovativt. Spilte tilsvarende spill på PC på midten av 90-tallet. Minispill finnes i spillene på PSP også. Metroid Prime er heller ikke innovativt, og kan dessuten spilles i versjoner med bedre grafikk på GC. Trykkskjerm har blitt brukt i PDA-spill i flere år. I de fleste DS-spillene blir heller ikke trykkskjermen brukt. 7401504[/snapback] Det er måten trykkskjermen blir brukt på som er innovativ. Må du være så vanskelig? Som jeg skrev, det er måten Metroid blir kontrollert på som er innovativ. Og nei, det er ikke en port av Metroid prime på GC. Dessuten er det mer som en FPS med Metroid elementer da det kontrolleres som FPS. I tillegg har det en online del som MP1 og 2 på GC ikke har. Av de spillene jeg har; brukes trykkskjermen i: Tetris online, Sonic rush, Super Mario 64 DS, Metroid prime hunters, Nanostray, Clubhouse games og New Super Mario bros. I tillegg brukes den også litt i American skateland og Castlevania. Eyetoy og GPS til PsP... Har det kommet ut egentlig? 7401447[/snapback] Det kommer snart. Dette er langt mer innovativt enn en trykkskjerm. Mener å ha lest at man også kunne kjøpe GPS til Gizmondo ... 7401504[/snapback] Jeg skulle gjerne ha sett noen PsP spill som benytter seg av gps og eyetoy siden du sier at det er så innovativt.... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror at verken Xbox-360,Nintendo Wii og Xbox aldri vil komme i nærheten av salgstallene til PS2 som har solgt over 100 millioner,det er rett og slett Impressive og det sagt med ``Quakestemme``... 7401587[/snapback] Der er eg faktisk enig med deg, PS2 sitt salg skal annonseres med Quake eller UT-stemme. Var det 115 mill sist eg sjekket mon tro? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kamera, eller "Chotto Shotto" som den heter på Japansk er vel ikke så langt borte.. Tror både den og GPS'en launches til jul.. Chotto Shotto har såpass mange cheesy effekter og greier som nok går rett inn i hjertene på Japanerne.. http://pspupdates.qj.net/index.php?pg=49&aid=74308 (Full i spyware og dritt QJ net for tiden, så ikke OK noenting ) Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Kamera, eller "Chotto Shotto" som den heter på Japansk er vel ikke så langt borte.. Tror både den og GPS'en launches til jul.. Chotto Shotto har såpass mange cheesy effekter og greier som nok går rett inn i hjertene på Japanerne.. http://pspupdates.qj.net/index.php?pg=49&aid=74308 (Full i spyware og dritt QJ net for tiden, så ikke OK noenting ) 7401659[/snapback] Ok. Kan bli artig den Det er mulig at det kommer et par nyskapende spill til den. Men jeg tror nok at enkelte her burde vente til spillene blir annonserte før de kroner PsP'en til kongen av nyskapelse. Endret 1. desember 2006 av Bruskork Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Syns forøvrig at man kan kutte all det ufortjente innovativ ditt og datt preiket. Innovativisme er i mine øyne ett hakk verre enn fanboyisme Palm og pocketpc hadde spill med trykkfølsom skjerm leeenge før DS var påtenkt. Dessuten er det IKKE DS denne diskusjonen dreier seg om.. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Syns forøvrig at man kan kutte all det ufortjente innovativ ditt og datt preiket. Innovativisme er i mine øyne ett hakk verre enn fanboyisme Palm og pocketpc hadde spill med trykkfølsom skjerm leeenge før DS var påtenkt. Dessuten er det IKKE DS denne diskusjonen dreier seg om.. 7401721[/snapback] Nei! Visse folk MÅ alltid trekke inn å sammenlikne. Disse salgstallene er gode nyheter, bare synd at THP8 blir utsatt til psp... Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Syns forøvrig at man kan kutte all det ufortjente innovativ ditt og datt preiket. Innovativisme er i mine øyne ett hakk verre enn fanboyisme 7401721[/snapback] Nå har jo DS gjort seg fortjent til å bli kalt innovativ. Palm og pocketpc hadde spill med trykkfølsom skjerm leeenge før DS var påtenkt. 7401721[/snapback] Har ikke sagt noe annet. Det er måten de to skjermene, touchskjermen og mikrofonen blir brukt på som er innovativ. Dessuten er det IKKE DS denne diskusjonen dreier seg om.. 7401721[/snapback] Tar selvkritikk her Ble bare litt irritert over et par kommentarer her. Skal dra meg ut av tråden asap. Kan avslutte med å si hvor imponert jeg er over salget til ps2. Tviler på at mange konsoller vil kunne matche salgstallene til Sony's hjemmekonsoller. Endret 1. desember 2006 av Bruskork Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Sannheten er at flere av spillene på DS kan spilles med bedre grafikk på N64 og GC. Det finnes allerede mange eksklusive PSP-spill. Problemet er bare at Nintendo har hatt monopol på håndholdte konsoller i flere år. Den eneste håndholdte konsollen som har vært vellykket på salgslistene som ikke kommer fra Nintendo,er PSP. Man kan også kjøpe EyeToy, og GPS til PSP. Da får man spill som er langt mer nyskapende enn DS-spillene. Men så er nå en Nintendo DS litt enklere å få tak i enn en N64 er. Nintendo har hadt monopol, og det er det en god grunn til og, for de har sett potensialet i det for lenge siden, og tok tak på det markedet tidlig. Eyetoy er ikke nyskapende til PSP, da du finner det på PS2. Vil og si det må da være knøbert med et kamera på PSPen som du sitter og veiver fremfor. Om GPS er det jeg tror det er, så er det et tool og ikke et spill, og er vel strengt tatt ikke noe inovativt på markedet heller. Og egentlig ganske unødvendig på en bærbar slik sett. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Men så er nå en Nintendo DS litt enklere å få tak i enn en N64 er. Nintendo har hadt monopol, og det er det en god grunn til og, for de har sett potensialet i det for lenge siden, og tok tak på det markedet tidlig. Det er ikke noe problem å få tak i en brukt N64. Ser fremdeles ikke helt hvordan nedskalerte N64-spill kan være innovative. Vet du i det hele tatt hva ordet 'innovativ' betyr? Eyetoy er ikke nyskapende til PSP, da du finner det på PS2. Vil og si det må da være knøbert med et kamera på PSPen som du sitter og veiver fremfor. Om GPS er det jeg tror det er, så er det et tool og ikke et spill, og er vel strengt tatt ikke noe inovativt på markedet heller. Og egentlig ganske unødvendig på en bærbar slik sett. Sony har sagt at GPS-en skal brukes i spill. Men siden det ikke er Nintendo som står bak, er det ikke innovativt. Hvis Nintendo kommer med en gimmick (f.eks. to skjermer), er det innovativt, men hvis Sony kommer med noe som faktisk byr på en ny spillopplevelse, er det unødvendig. PS2 er heller ikke bærbar, ergo er PSP-utgaven av EyeToy innovativ. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er ikke noe problem å få tak i en brukt N64. Ser fremdeles ikke helt hvordan nedskalerte N64-spill kan være innovative. Vet du i det hele tatt hva ordet 'innovativ' betyr? Ja, vet du? Nå er det nå ikke bare spillene som er inovative med DS, men hele maskinen og hvordan du spiller spillene. Er jo noe helt annet å bruke touch padden enn det er å hamre på knapper til krampen tar deg. Sony har sagt at GPS-en skal brukes i spill. Men siden det ikke er Nintendo som står bak, er det ikke innovativt. Hvis Nintendo kommer med en gimmick (f.eks. to skjermer), er det innovativt, men hvis Sony kommer med noe som faktisk byr på en ny spillopplevelse, er det unødvendig. Har jeg ikke sagt, ikke legg ord i min munn, viste ikke at de hadde planer om å bruke det i spill, men i seg selv er ikke GPS noe spill. Om de får dette til å fungere på en brukbar måte, så er det innovativt av Sony. Men sony er ikke akkurat kjent for å tenke nytt, og tenker heller i andre, trygge baner. At Nintendo kommer med 2 skjermer er vel ikke innovativt, men at du har touchpad er det. Hvordan har sony kommet med en ny spilleopplevelse når de har tatt en PSX, kokvaska den til en størrelse som passer i lomma og kaller den innovativ? Er ikke noe innovativt med PSP slik sett, ingen ny måte å oppleve spillene på, egentlig samme opplevelse som Gameboy ga oss. Men DH, du er jo aktivt imot alt som har med Nintendo, og er nærmest det nærmeste vi kommer Sony fanboy. Jeg liker Sony, de har gjort mye nyttig for seg, dog ikke direkte innovativt. Og samtidig er du aktiv Nintendo hater, selv om de kommer med klare innovative ting fra tid til annen. Ser du ikke det innovative i Nintendo, eller er du så oppslugt av hat mot Nintendo av en eller annen grunn at du ikke vil se det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå