Gå til innhold

Ps2 og psp selger som bare juling!

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Selv om Ps3 er her så øker salget av ps2 betraktelig og det selges flere psp'er. Det er tydelig at Sony ikke har sluttet å tenke ps2 ennå og det er meget positivt for de som eier en ps2 og som ikke har tenkt å kjøpe ps3 det første året.

As the shortage of PlayStation 3 units continues in the US and Canada sales of PS2 and PlayStation Portable are booming, according to Sony Computer Entertainment America.

In a statement, communications boss David Karraker said the top five retailers in North America were reporting a week-by-week rise in PS2 hardware sales of more than 115 per cent over the Thanksgiving period. Sales of PSP units, meanwhile, were up by 280 per cent.

Sales of first-party software are also up, according to SCEA. PS2 game sales rose by 120.6 per cent, with PSP software sales increasing by almost 168 per cent.

Link

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg er litt usikker på hvor mye salget av PSP egentlig har gått opp, jeg sjekket nettopp salgslistene på Amazon.com, http://www.amazon.com/gp/bestsellers/video...1063104-6718806, og her ligger de på en 35 og 38-plass, mens PSP Core lå på 25. plass for en par dager siden, og har altså gått ned 10 plasser. For å sette dette i perspektiv, ligger den vanlige DS'en på 26.-plass, mens DS-lite ligger på 1., 2., og 16.-plass.

Uansett er det bra at PS2 fortsatt lever i beste velgående, for oss som ikke har tenkt å kjøpe PS3 med det første.

Lenke til kommentar

Da har jeg rensket tråden før barnslig oppførsel. Skjerpings folkens

Ok, nå stopper denne krangelen. Dersom dere ikke klarer å diskutere dette på en skikkelig måte stenger jeg tråden. Den får være inntil videre.

Tråden er laget for å informere om at PS2/PSP gjør det godt, dersom dere ikke liker det, la vær å kritisere bare for å kritisere. Hold dere unna tråden om dere ikke har noe annet å bidra med.

Lenke til kommentar
Vel, nå er det jo mer eller mindre åpenlyst at både X360 og PS3 vil gjøre det såpass godt med tanke på salgstall at spill er et veldig lite problem.

PSP har vel allerede floppet?

EDIT: Skreiv denne posten før jeg så TCi's siste innlegg.

7391870[/snapback]

Vel, flopp og flopp, dersom man sammenligner med DS så er den ikke den suksessen Sony forventet.

Uansett er brukerbasen til PSP såpass stor at det skal kun ett par killer-apps til for at bordet er snudd, folk tar PSP ut av skuffen, og kjøper ett par spill. Til nå har det dessverre gått for mye i oppgulp og portinger, og salgstallene av spill har vært heller labre, til tross for ett høyt konsollsalg. DS derimot, har brukere som på snitt kjøper flere spill enn de med PSP, og dermed er DS en mer attraktiv plattform for utgivere; i tillegg til at spillene koster mindre å utvikle.

Disse UMD filmene er iallefall nesten borte fra alle hyller...

7391885[/snapback]

Stemmer det, det er egentlig ikke så rart, ingen vil kjøpe ett filmformat som koster mer enn DVD, har mindre ekstramateriell, og som kun kan avspilles av en enhet, på en knøttliten skjerm med 480x272-oppløsning.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Killzone, Vice City Stories og Metal Gear Solid: Portable Ops hjelper nok en del på salget framover.

De har shippet (merk: ikke solgt) godt over 23 millioner PSP-er, så om det har vært en flopp er relativt. Hvis forventningene var at PSP skulle ta over håndholdtmarkedet på samme måte som PS1 tok over konsollmarkedet for ti år siden, så har den vært en flopp. Men når man tenker på at dette er et marked Nintendo har styrt med jernhånd i 10-15 år, så er det absolutt ikke verst.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Var som eg sa til noen som påstod at 360`en sin realle konkurrent var PS2, og det var jo rett i og med at PS3 ikkje var på markedet sånn sett. Men PS2 blir jo på ein også vinneren i solgte units ei lang lang stund framover enda, og det er ikkje uten grunn for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

7391885[/snapback]

Stemmer det, det er egentlig ikke så rart, ingen vil kjøpe ett filmformat som koster mer enn DVD, har mindre ekstramateriell, og som kun kan avspilles av en enhet, på en knøttliten skjerm med 480x272-oppløsning.

7391894[/snapback]

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...&visavdeling=35

Mange gode tilbud rundt-omkring, hvis vi ser på prisene så ligger det meste på 50-150 kroner...

Så i Elkjøp-avisen Sin City, og en drøss med andre filmer til rundt 79 kroner. :)

Lenke til kommentar

7391885[/snapback]

7391894[/snapback]

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...&visavdeling=35

Mange gode tilbud rundt-omkring, hvis vi ser på prisene så ligger det meste på 50-150 kroner...

Så i Elkjøp-avisen Sin City, og en drøss med andre filmer til rundt 79 kroner. :)

7392132[/snapback]

Det kalles ikke tilbud, det kalles lagertømming :-)

Forøvrig så jeg en her oppe mente at det bare trengtes ett par 'killer apps' til PSP så vil den selge.

GameCube fikk RE4, hjalp ikke mye det, og det var virkelig en killer app, den floppa jo på PS2.

Lenke til kommentar
Det kalles ikke tilbud, det kalles lagertømming :-)

Forøvrig så jeg en her oppe mente at det bare trengtes ett par 'killer apps' til PSP så vil den selge.

GameCube fikk RE4, hjalp ikke mye det, og det var virkelig en killer app, den floppa jo på PS2.

7392559[/snapback]

Hehe, det er også en måte å se det på.

Uansett, de prisene er helt ok, men du får tross alt nyere DVD-filmer til lavere priser, og med mer materiale. Om jeg skulle ha en film idag, ville jeg heller kjøpt en DVD til 99,- enn en UMD til 79,-, uansett om jeg skulle sett den på PSP eller ikke. Det er bare synd at Sony har begrenset oppløsningen på filmavspilling fra minnekortet (ikke 480x272).

Angånde killer-apps, er det i såfall en helt annen situasjon. Det ble solgt adskillig ganger flere PS2 enn GC, mens på det håndholdte markedet er det mer jevnt. FOr øyeblikket er DS langt mer lukrativ, pga spillene, men dersom PSP får en rekke spill man bare må ha, som ikke bare er dårlige porter, sier det seg at PSP kan bli den dominerende konsollen. Likevel ser det ut som om luften er gått ut av Sony, og at det de lanserer som er bra (Loco Roco, Syphon Filter, Metal Gear), ikke er nok til å vippe det overlegne spillbiblioteket til Nintendo.

Lenke til kommentar
RE4 på gamecube traff vel ikke helt hovedmålgruppa med det spillet. Men Metal Gear og final fantasy spillet kommer til å selge mange mange psp'er. Og ps3-psp mulightene kommer også til å selge mange psp'er.

7392668[/snapback]

Jeg tviler ikke på at Final Fantasy og Metal Gear kommer til å bidra stort til PSP, både når det gjelder salg av konsoller og tilskudd av gode spill, men den PS3-PSP-connectivity'en er jeg mer skeptisk til, med tanke på at det fortsatt er veldig uklart hvor mye funksjonalitet dette tilbyr, i tillegg til det lave antallet PS3 som er solgt/tilgjengelig. Samtidig er jeg skeptisk til DS-Wii-connectivity'en.

Likevel er dette vanskelig å spekulere i, så derfor må dere ta mine meninger med en lastebil med salt.

Lenke til kommentar
RE4 på gamecube traff vel ikke helt hovedmålgruppa med det spillet. Men Metal Gear og final fantasy spillet kommer til å selge mange mange psp'er. Og ps3-psp mulightene kommer også til å selge mange psp'er.

7392668[/snapback]

Jeg tviler ikke på at Final Fantasy og Metal Gear kommer til å bidra stort til PSP, både når det gjelder salg av konsoller og tilskudd av gode spill, men den PS3-PSP-connectivity'en er jeg mer skeptisk til, med tanke på at det fortsatt er veldig uklart hvor mye funksjonalitet dette tilbyr, i tillegg til det lave antallet PS3 som er solgt/tilgjengelig. Samtidig er jeg skeptisk til DS-Wii-connectivity'en.

Likevel er dette vanskelig å spekulere i, så derfor må dere ta mine meninger med en lastebil med salt.

7392698[/snapback]

Ja vi spekulerer jo hele gjengen ;) Tiden vil vise hvordan det går..

Lenke til kommentar

Tror nok med MGS og Final fantasy vil PSP salget øke kraftig. Hvis prisen på PS1 spill til psp blir lav, vil nok dette bidra litt også.

Det er ikke rart at PS2 selger godt ennå, med så mange gode og varierte spill.

Har blitt litt grafikk hore med tiden, men spiller en god del PS2 ennå. Når kompiser kommer bort for å spille, så er det alltid PS2

Excelsion forstår ikke helt hva du mener med at RES4 floppa på ps2, med 1,8 millioner solgt eksemplarer på PS2 alene, tjente vel capcom mye penger

Lenke til kommentar

7392668[/snapback]

7392698[/snapback]

Ja vi spekulerer jo hele gjengen ;) Tiden vil vise hvordan det går..

7392757[/snapback]

Vel, det er ikke bare her det spekuleres:

http://www.gamersmix.no/art/3195

Lenke til kommentar

Nintendo har jo vært ganske enerådende på håndholdt markedet, så jeg tror nok det vil ta tid før det kommer noen som kan utfordre dem på en skikkelig måte. PSP har potensialet, men utnytter det vel ikke til det fulle. Istede for å satse nytt får du egentlig de samme spillene til PSP som du får til en vær annen konsoll, NFS, Ridge Racer, Tekken. Spillene får du tak i på konsoll ellers.

DS derimot har et helt annereldes grensesnitt, med en touchpad. Dette gir helt andre spill som du ikke finner på noe andre konsoller. Som f.eks New Super Mario.

Om PSP hadde fått flere PSP ekslusive titler som ikke dukket opp på konsoll og, hadde kanskje salget snudd seg til noe annet.

At PS2 fremdeles selger er vel ikke rart. Eyetoy, Singstar, Buzz. Maskinen er jo den ultimate party maskinen per dags dato. Hva er vel ikke mer morro enn forfest med god mat, drikke, venner og en omgang Buzz? Eller etterpå-fest for den sags skyld. PS2 har og en del gode bilspill som appelerer til bil elskere. GT4 er en tittel som appelerer selv til meg, som er så grønn på bil som det går ann. Er bare morro å race for penger, kjøpe deler (som jeg egentlig ikke vet gjør noe annet godt enn øke HK) og kjøre litt til, og sef bli bedre.

Godt å se at det fremdeles er litt liv i PS2 til tross for nye konsollers intog på markedet.

Lenke til kommentar

Ikke rart at ps2 og psp selger i bøtter og spann. slik jeg ser det spys det fete spill til konsollene.

Min ps2 gikk istykker for et år siden, men for ca1mnd siden kjøpte jeg meg en ny slimline ps2, og med god grunn: final fantasy XII, dirge of cerberus, mgs subsistance (som jeg enda ikke har skaffet), tony hawk project 8, ikke testet dette heller, men skaffer det snart. og nfsC, (selv om spillet er dårlig, selger det som bare det)

Jeg er seff veldig keen på å skaffe meg en psp, men tar meg ikke råd til det helt ennå. Gamer ps2 om dagen og har ikke "behovet" for psp for det finnes såpass mange fete titler på den maskinen fortsatt. Tekken 5 er fortsatt en slager sammen med gutta...

Nå har det også kommet tekken resurrection, for ikke å snakke om crisis core. Skjønner det godt at disse to maskinene lever i beste velgående :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...