bajazzo Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er vel kanskje som å banne i kirka, hva vet jeg, men er dette objektivet Sigma 70-300mm DG Macro Canon noe særlig brukende? Koster 1.499 hos Japan Photo nå og prisen er det jo ikke noe å si på. Skal benyttes til fotografering av fotballspillende barn (primært utendørs), kanskje litt natur etc. Vil det være noe å hente å gå opp til APO-versjonen av samme objektiv? Tips til andre gode zoomobjektiver i rimelig prisklasse? Lenke til kommentar
nyland Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg har denne til 990,- kroner: Tamron AF 55-200mm F/4-5.6 Di II LD Macro Her er en test av linsen: Bob Atkins Det er et bra objektiv sett i forhold til prisen Hadde jeg hatt mye penger hadde det selfølgelig blitt noe annet snadder. Kan forøvrig anbegale Akam's egen: Produktguide som gir en rask og god oversikt over hva som finnes på det norske markedet. Endret 30. november 2006 av nyland Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Du bør kjøpe det som har APO i tittelen. Se anmeldelse her http://www.ephotozine.com/equipment/tests/...cfm?test_id=369 APO betyr at linsene er bedre for digitale kameraer og det er et nyere objektiv enn det som ikke heter APO. Søker du på dette objektivet finner du mange forskjellige varianter som ser nesten like ut, men som har litt forskjellig beskrivelse... spesielt noe å se opp for ved kjøp via eBay eller brukt... pass på å få _nøyaktig_ modellbetegnelse og undersøk hva de forskjellige betegnelsene står for... og pass på at det står at det er for Canon Det som ikke har APO i tittelen får du fra ca 1400 i nettbutikker. Det som har APO fra ca 1700. Det er såpass liten forskjell at du bør ta den nyeste og beste varianten. Endret 30. november 2006 av Rune_says Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg kan bekrefte det Rune_says sier. APO versjonen, for bare noen hundrelapper mer er mye, mye bedre og absolutt verd de ekstra pengene! https://prisguiden.no/product.php?productId=36874 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) APO betyr at linsene er bedre for digitale kameraer og det er et nyere objektiv enn det som ikke heter APO. 7397296[/snapback] Nei. APO betyr at objektivet inneholder apokromatiske linseelementer, som bryter lys av ulik bølgelengde på samme måte. Dette reduserer kromatisk aberrasjon, altså lilla eller grønn misfarging i områder med brå overganger mellom lyst og mørkt, og bidrar til bedre skarphet generelt. På Sigma-objektiver er det DG ("gammeldags" fullformatobjektiv tilpasset digtal med coating på bakerste linseelement) og DC (tilpasset APS-C format, passer ikke på fulformat) som er "digitalforkortelsene". Sigma 70-300 APO DG er finfin. Endret 1. desember 2006 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå