Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har en hel etasje med en del vegger, hvilket gjør at ett aksesspunkt ikke klarer hele området. Derfor så lurer jeg på hvordan man best utvider det trådløse nettverket? Vi har to WRT54GL (Linksys) med DD-WRT til rådighet her nå, hvordan får vi best dekning?

Er den beste løsningen å koble begge i det lokale nettverket og sette de opp med samme kanal, ssid og sikkerhetsinnstillinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må kjøre forskjellige kanaler for å unngå interference. Vet ikke åssen DD-WRT er, men antar at dette støtter WDS.

7390940[/snapback]

Ja, det var det jeg trodde, inntil jeg leste følgende i DD-WRT:

All devices in your wireless network must use the same channel in order to function correctly. Try to avoid conflicts with other wireless networks by choosing a channel where the upper and lower three channels are not in use.

Ja, den støtter WDS, men kan WDS konfigureres til å bruke LAN som backbone, og IKKE det trådløse nettverket? Merk også at det er ingen form for bridging som er ønskelig, begge de trådløse punktene vil være på samme nettverksegment, så vi ønsker kun en ren utvidelse av dekningsområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...