HooligaNs117 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg og en kamerat får ikke spillt med hverandre over xbox live. Tror problemet er at NAT settings på testen som blir gjort på xboxen står på moderate. Noen som vet hvordan man får fikset dette, har åpnet noen porter på routeren. Har en Belkin F5D5231-4 Router.. Takk Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Husk å åpne port 88 og 3074 for UDP og TCP. Ser her for konfigurasjon av Xbox Live til akkurat DIN ruter. http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Been there, done that! Får ikke gjort noe med port 88, får bare beskjed om at: The public port number can not be 88. Because it will have a collision with the Wireless Router web service. Men ellers takk! Endret 30. november 2006 av HooligaNs117 Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vel, der er også svaret på problemet ditt. Uten å åpne port 88 kan du GLEMME Nat Open! Jeg stresset med Nat strict i mange måneder. Da jeg endelig klarte å åpne port 88 løsnet alt. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Men hvordan skal jeg få åpnet port 88 da? uten å få den ***** meldinga? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Her lurer jeg også. Jeg har en Asus WL500G, og har åpnet port 3074 UDP og TCP og port 88 UDP. Jeg får fremdeles NAT moderate. Skal kanskje port 88 åpnes for TCP også? Det står kun UDP på xbox web-sidene og andre sider jeg har lest på. Er det noe å gjøre her, eller må jeg bite i det sure eple og kjøpe en xbox live sertifisert ruter? Xbox live funker stort sett, men jeg kan ikke hoste public games. Endret 8. desember 2006 av Azaz Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Dette problemet hadde jeg også, men jeg fant ut av hva som var feil hos meg. Pass på at maskinene får tildelt IP automatisk. Hos meg fikk jeg strict hver gang jeg hadde satt fast IP. Endret 8. desember 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Dette problemet hadde jeg også, men jeg fant ut av hva som var feil hos meg.Pass på at maskinene fåt tildelt IP automatisk. Hos meg fikk jeg strict hver gang jeg hadde satt fast IP. 7454074[/snapback] Eh... Dersom en skal forwarde porter til xboxen er det jo nesten en forutsetning å bruke fast ip på den. Jeg har kjørt med DHCP tidligere uten å forwarde porter og det funket ikke. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Dette problemet hadde jeg også, men jeg fant ut av hva som var feil hos meg.Pass på at maskinene fåt tildelt IP automatisk. Hos meg fikk jeg strict hver gang jeg hadde satt fast IP. 7454074[/snapback] Eh... Dersom en skal forwarde porter til xboxen er det jo nesten en forutsetning å bruke fast ip på den. Jeg har kjørt med DHCP tidligere uten å forwarde porter og det funket ikke. 7454264[/snapback] Ikke om man har den typen modem som jeg har. Jeg har et Thomson Speedtouch 546T2. Der kan man legge inn diverse regler for tilkobling basert på selve gjenstanden bak IPen. Dermed trenger man ikke å ha fast IP. Jeg regner med at andre modem/rutere også har denne funksjonen. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Løste problemet på torsdag, knerta routeren og kjøper ny.. En av de som er anbefalt og garantert kompitable.. Får bare bytte kabler bak på modemet etter hvert når jeg skal spille på live.. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hos meg står NAT på open, men det er fortsatt noe venner jeg ikke kan spille med. Noen som har en ide hvordan det kan fikses? Rimelig sikker på at hans også er open. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Rimelig sikker på at hans også er open. 7461608[/snapback] Har alltid "open". Lenke til kommentar
Dec Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Har selv strict på trådløs ruter og har ikke hatt problem med Live på noen områder i det året jeg har hatt 360. Tror det er viktig at IP adressen tildeles automatisk. Uten at jeg har så mye peiling på dette.... Poenget mitt er at det går an å ha ett fint liv på Live uten autorisert ruter og med strict innstilling på ruter Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 min NAT står på OPEN men det lagger noe inni hel... over live i foreks. gears of war. er koblet til trådløst så kan vere problemet, men det lagger bare i perioder, hvert 5 minutt eller noe..så kan vere et port problem eller noe.. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hos meg så var det ihvertfall routeren, ting tyder på det når jeg ikke fikk chatet over live engang med en kamerat, og når jeg koblet 360n r4ett inn i modemet så var alle problemmer løst med en gang.. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Kan ikke være det siden jeg også har den koblet rett inn i ruteren. Men ruteren er trådløs da, men det skal ikke ha no å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå